Slaap ik te weinig?

  • 17 January 2018
  • 6 reacties
  • 215 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben een jongen van 15 jaar.

Doordeweeks slaap ik tussen de 5 en 6 uur. Is dit te weinig? Dit komt namelijk omdat ik te laat naar bed ga en te laat écht ga slapen. Ik denk dan van "ach, nog 1 filmpje!" En dat gaat zo dan door.
Ik denk wel dat dit herkenbaar is.

Maar de vraag is dus slaap ik te weinig? En hoe veel slapen jullie?

6 reacties

Hallo,
Ik vind 5 à 6 uur slapen best wel weinig. Ik kan me voorstellen dat je overdag op school ook best wel moe bent.
Ik slaap, volgens mij, best wel veel. Doordeweeks ongeveer 8 uur.
Wat je zegt is inderdaad erg herkenbaar. Misschien helpt het als je je telefoon e.d. beneden laat zodat je geen filmpjes in bed kan kijken.
Hey
5/6 uur is wel best weinig. Misschien zul je hier niet veel van merken overdag, maar je merkt wel echt verschil als je langer slaapt. Het is zoizo niet goed (en ik wil niet zeuren) als je veel op beeldscherm kijkt voordat je gaat slapen, daar word je juist wakker van. Dit zou ik echt proberen te verminderen. Probeer anders je telefoon beneden te laten (zoals al gezegd) en voordat je gaat slapen vooral tot rust te komen.

Groetjes!!
Reputatie 3
Badge +4
Hey,

Ja is te weinig. Je moet minimaal 7 uur slapen om bepaalde prikkels te verwerken. Je moet minimaal 9 uur slapen voor goede rust en dat je dan fit bent. Misschien merk je het nu niet. Maar later als je volwassen ben kan je probleempjes krijgen. Alles wat je nu in je levensfase doet heeft invloed voor later. Bijvoorbeeld als fruit eten...

Dus ja is te weinig slaap..

Succes en ehh slaaplekker 🙂
Hoi,

9 uur slapen in een schoolweek is wel wenselijk. 5 à 6 is dus erg weinig. Als je merkt dat je telefoon de oorzaak is van je slaaptekort, is het inderdaad wel verstandig je telefoon al vroeg weg te leggen. Er zijn vast nog wel andere manieren om je in de tussentijd te vermaken!

Gr. Pin
Nee je slaapt niet te weinig
" Is dit te weinig?'
Artikelen waaronder deze
(https://www.ad.nl/gezond/hoeveel-slaap-heb-je-echt-nodig~ada666ef/)
zeggen dat het rond de 8 à 9 uur per dag is.

Reageer