Vraag

Skypen met mentor

  • 30 March 2020
  • 3 reacties
  • 132 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hoi,

ik ben 15 jaar oud, en heb een depressie, adhd en een sociale angststoornis ook doe ik aan zelfbeschadiging. ik bel nu ivm het coronavirus elke woensdag met mijn mentor. ik durf alleen niet eerlijk te zijn over hoe het gaat, ook bij mijn behandelaren lukt het niet om eerlijk te zijn. dingen opschrijven om op te lezen werkt ook niet. iemand tips??? ik wil wel graag eerlijker zijn omdat het snijden uit de hand begint te lopen.

groetjes,

van mij 


3 reacties

Hey,

Ik heb een vraagje. Denk je dat je nu niet eerlijk kan zijn door de situatie met het videobellen of is dit iets waar je normaal gesproken ook last van hebt?

Als het ligt aan het videochatten, dan vraag ik me af waar het precies aan ligt. Vind je het bv een onprettig communicatiemiddel? Of heb je misschien het gevoel dat je niet eerlijk kan zijn, omdat de persoon waarmee je praat zo ver weg zit? Je moet je dan bedenken dat jullie gesprek eigenlijk hetzelfde is als normaal, alleen zijn jullie niet op dezelfde plek. Verder moet alles kunnen wat je nu ook kan. Zorg dat er genoeg licht is in je kamer, zodat de ander jou ook goed kan zien. Zet je volume op een fijne stand en doe eventueel oortjes in met een microfoon zodat jij ook goed verstaanbaar bent. Al deze dingen dragen er aan bij dat je gesprekspartner jou beter kan zien en zo non-verbale signalen sneller oppikt. Dit is erg belangrijk voor een fijne reactie. Zo kun je vermijden dat je gesprek van mindere kwaliteit is. Verder kun je er bij je behandelaar sowieso op vertrouwen dat hij/zij kundig genoeg is om het gesprek alsnog tot een succes te maken!

Als je sowieso problemen hebt om eerlijk te zijn, kan het misschien helpen om ervoor te zorgen dat je wel eerlijk moet zijn. Dat kan door je mentor/behandelaar van te voren te mailen met alle details. Ook kun je alleen in de mail zetten dat je iets wil vertellen wat je heel erg lastig vindt. Dan weet je mentor/behandelaar dat je iets wil vertellen. Deze dingen kunnen helpen om wel eerlijk te zijn. 

Gr. Pin

Hey,

Wat rot voor je!

Het lijkt me idd echt verstandig om eerlijk te zijn tegen je mentor en behandelaren . Het zal in het begin moeilijk zijn, maar uiteindelijk wordt het echt beter.

Je mentor zal echt wel begrijpen dat het moeilijk voor je is. 

Ik hoop dat het snel beter met je gaat,

Xx🍀

Hey,

ik vind het echt erg dat je je zo voelt. Ik heb ook een depressie en angststoornis gehad. Ik ben er nu gelukkig bijna vanaf. Als ik jou was zou ik wel iets vertellen aan je mentor. Ookal is het alleen dat het niet goed gaat. Ik weet dat het heel moeilijk kan zijn om eerlijk te zijn tegen mensen over hoe het gaat. Als ik jou was zou ik nagaan of er dingen zijn waardoor het slecht gaat en of dat bij jezelf ligt want dan zou ik jezelf net zo proberen te zien als dat heel veel mensen je zien. Namelijk een heel goed persoon met heel veel kwaliteiten.🙏 Als het problemen van buitenaf zijn zou ik het zo goed mogelijk proberen te accepteren en bij jezelf blijven. Ik raad je ook aan om toch te proberen eerlijk te zijn want uiteindelijk kan het echt helpen om met mensen te praten.

weet dat je het verdient om gelukkig te zijn ❤️
 

xoxo

Reageer