Sh verslaving

  • 1 February 2023
  • 2 reacties
  • 128 Bekeken

Badge

Hey

ik ben 14 en ik struggle nog al met self harm.

 Ik doe het al sinds ik 11 ben en sinds dien ben ik nooit echt een volle half jaar clean gebleven. Ik wil d'r graag mee stoppen, maar ik weet geen andere uitweg meer.

Ik ben ook begonnen met roken. T is ook niet t beste, maar wel iets beter dan sh. ik struggle hier nog elke dag mee. T is nu voor mijn een routine geworden. opstaan, klaarmaken, sh, naar school, roken, naar huis, sh, roken, naar bed. opnieuw en opnieuw en opnieuw. 

met mijn vrienden hier over praten heeft ook geen zin, want zij doen het ook. En op school wil ik er ook niet over praten, wat nou alles ze t m'n ouders vertellen? dan moet ik weer in therapie en dan begin ik me nog slechter te voelen.  Praten over m'n shit is ook altijd een struggle geweest, ik kan niet makkelijk met iemand praten over m'n shit. wat nou alles ze het door vertellen? wat nou als zij ook naar m'n ouders aan? 

Ik probeer vragen zoals ‘hoe gaat het nou echt met je?’ of ‘doe je nog steeds aan sh?’ te vermijden. 9 van de 10 keer lieg ik d'r ook over. ‘ja nee t gaat prima en ik ben helemaal gestopt.’ leugen. maar hoe langer ik hier mee zit hoe beter je kan zien dat het niet met me gaat.  

ik ben hier niet per se om te vragen hoe ik dit moet oplossen, maar ik wou t gwn delen.  En laten weten dat je niet de enige bent


2 reacties

Reputatie 1
Badge

Hallo @nini_060923,

 

Ik ben zelf Hoog sensitief, beelddenker en hoogbegaafd, ik kan in real gwn niet over me basischool tijd bijv. vertellen want dat zit  zo hoog…

 

Ik ga om de week naar een coach die alles uitleg en hoe ik het kan oplossen enz enz. (niet over sh maar over die drie dingen die ik heb) 

Het is miss wel slim om iemand te hebben die je kan vertrouwen die niks doorverteld?

ik weet dat je t kunt!

Badge

dankjewel<33

 

Reageer