Vraag

Selfharming

  • 18 February 2018
  • 2 reacties
  • 120 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi. (Ben dr weer)

Ik ben nu al 3 jaar aan t kloten met mn leven. In deze 3 jaar heb ik al 10 zelfmoord pogingen gedaan en zo ongeveer mn lichaam opengesneden.
Ik zie het gwn nie meer zitten.
Zodra ik uit ben fiets ik naar huis. Ik verberg me voor alles en voor iedereen (behalve het internet).
Mijn ouders weten niks van mn selfharming...
Wat ik allemaal doe is snijden, krassen met een scherp potlood, me expres tegen iets aanstoten, expres vallen, langer dan 5 min onder de ijskoude douche staan, als het regent in t speeltuintje zitten w8en tot ik door en door nat ben.
Ik verberg mn wonden, ga nooit mee zwemmen en k kom de deur bijna niet uit in de zomer.
Contact met mensen in t echt vermijd ik het meest en ik draag altijd zwarte kleding.

Ik kan HELEMAAL gestrest raken, door alle pijn die ik mezelf aan doe, maar ik vind de pijn fijn...
Ik huil mezelf in slaap altijd.
En t is een wonder als ik in de zomer korte broek en korte mauwen shirt aan doe. Altijd hoodies. Altijd.

De enige dingen die me kunnen redden zijn verboden:
Ik mag geen yt kijken, maar als ik via yt een live concert van TØP kijk word ik blijer.
Ik mag geen yt kijken maar door de build off word ik fk blij.
Ik mag maar 1u per dag computeren, maar als ik gwn een hele dag WoW kan doen ben ik al blij.
Ik mag niet skypen, maar mijn allerbeste internet BFF heeft al 3 keer mn leven gered.


Heeft iemand tips???

2 reacties

Hey
Uk vind het een best wel schokkend verhaal. Ti en zelfmoordpogingen?!
Wat is er allemaal in je leven gebeurd dat je zo ver bent gekomen??
Ik zou hulp gaan zoeken bij iemand. Het hoeft niet per se een psycholoog te zijn (ook al zou dat wel goed zijn), maar het kan ook een (internet) vriendin zijn. Zoek in ieder geval iemand die ervoor kan zorgen dat de komende drie jaar (en verder natuurlijk) wel leuk zijn en dat je wel weer zin hebt in je leven. Je kunt hier iig niet meer uit jezelf uit komen.
Ook zijn er wel erg strenge regels. Wrm mag je niet op yt? Ik zou echt vragen of dat biet een beetje soepeler kan worden.
Succes. Ik hoop dat je hier uit komt en laat weten hoe het verder gaat.
Jonah
Hey,

Het is handig om na te denken over waarom je je zo slecht voelt, en misschien maakt dat al meer duidelijk. Misschien kan je hier met een vertrouwenspersoon op school over praten, of even langs de huisarts gaan, die kan je vervolgens (als het nodig is) doorsturen naar een psycholoog volgens mij. Voor een eerste stap kan het ook een vriend/vriendin zijn of een familielid die je vertrouwd.

Je zegt dat je niet op youtube mag, en geen tøp mag luisteren? (dat doet echt pijn in mijn hart) Terwijl dat je juist blij maakt. Misschien moet je toch eens met je ouders gaan praten en vragen of ze wat minder streng willen zijn..

Ja dat was het wel, ik hoop echt heel erg dat je hier uit komt.

Doei 🙂

Reageer