Vraag

self harm.

  • 24 May 2022
  • 7 reacties
  • 101 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi, ik ben een meisje van 14. 

Ik ben 8 maanden clean geweest van sh maar vandaag ben ik teruggevallen. Ik heb mezelf weer pijn gedaan dooddat ik een paniek aanval had. Ik kan het aan niemand kwijt en de kindertelefoon zit nu dicht... ik heb hulp nodig!! Hoe kan ik mijn wonden het beste verzorgen en verstoppen?? Niemand mag ze zien!

Aub help me snel! 

Dankje wel<3

Xx 


7 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoi, 

het verstoppen; doe een lange broek aan of shirt ligt eraan waar je je hebt gesneden, je kan ook make-up gebruiken als het niet te diep is. Kijk een filmpje hoe je dat doet en probeer je huidskleur te maken door kleuren te mengen. 
Als je jezelf op je pols hebt gesneden dan kan je armbanden om doen of een horloge waardoor het minder valt

verzorgen: weet ik niet veel van, maar probeer de wond gezond te houden!

Je kan ook op de kindertelefoon / Google site kijken hoe je er voor kan zorgen dat je niet meer met sh begint

hoop dat het geholpen heeft! 

groetjes <3

Heb je nu grote wonden? Probeer er alsjeblieft met iemand die je vertrouwt over te praten, want jezelf snijden lost niks op! Verder zijn littekens ook permanent en kan je hier later veel spijt van krijgen, dus hoe moeilijk het ook is, zoek hulp! Ik weet niet waar de wonden zitten dus het verbergen ervan is afhankelijk van de plek waar je je hebt gesneden.

Reputatie 2
Badge

@Askmeanything 

Dankjewel voor je tips! Ik zal m'n best doen, de wonden zijn al redelijk goed geheeld. Nogmaals bedankt!

 

Onnodige quotes verwijderd door De KIndertelefoon

Reputatie 2
Badge

@Randompersoon 

De wonden zijn redelijk groot en zitten op mijn pols en schouder / boven arm, Ik wil super graag hulp zoeken maar waar? Mijn ouders vermoorden me meteen als ik het ze vertel.

 

Onnodige quotes verwijderd door De KIndertelefoon

Reputatie 2
Badge +1

@Anonymous_xx 

@Randompersoon 

Oei lastig!

Volgens mij kan je wel bellen met je huisart zonder dat jouw ouders het weten ik weet het niet zeker! Als je echt een psycholoog wil dan moeten je ouder het wel weten volgens mij.

Ik snap dat het lastig is om het tegen je ouders te vertellen, maar je kan het beter vertellen tegen je ouders dan dat ze er zelf achter komen…. maar de keuze is aan jou!

Als je vragen hebt of hulp nodig hebt let me know!!

groetjes

 

Onnodige quotes verwijderd door De KIndertelefoon.

Waarom zouden je ouders je vermoorden? Je bent hun kind en ze houden heel veel van je en willen het beste voor jou. Tuurlijk zullen ze schrikken, maar dat is normaal in zo'n geval. Als je dit toch niet durft kan je naar iemand anders die je vertrouwt gaan, zoals een vriendin of een huisarts. Die heeft beroepsgeheim en kan je dus vertrouwen, verder zou je dan een doorverwijzing naar een psycholoog kunnen krijgen, zodat je een luisterend oor hebt en iemand die je adviezen kan geven.

@Anonymous_xx ,

Het komt allemaal goed geloof me! Maar probeer je ouders over te halen dat je met een psycholoog kan praten misschien? Dat zou je kunnen helpen. 

Verbergen: 

 

Je kan er concealer op doen (doe dat niet als ze 'vers' zijn) 

Smeer er elke avond voordat je gaat slapen vaseline op  dan heelt het sneller

Heel veel armbandjes

Lange mouwen 

Teken op de littekens. (Alleen als ze niet 'vers' zijn)

Stoppen met sh:

 

Zorg ervoor dat je geen scharen, messen enz. Op je kamer hebt. Dan kan je ook geen sh doen 

Ik snap dat het heel erg moeilijk is om te stoppen maar blijf in jezelf geloven!

Doe allemaal complimenten in een pot en als je je slecht voelt pak er dan een uit 

Doe pleisters op je arm als je echt sh wilt doen en trek ze er dan af. Dat doet geen pijn maar heb je toch een beetje het gevoel. 

Als je echt sh wilt doen kan je ook met een pen op je arm tekenen. Dat geeft toch een beetje het gevoel maar is ook niet (heel) schadelijk 

 

Ik hoop dat dit een beetje helpt:) 

Sorry voor de lange tekst.. 

-annoniem_meisje

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reageer