Schrijf een brief die je nooit zal verzenden!


  • Anonymous
  • 0 reacties
Dit topic is voor iedereen,

Maakt niet uit wie je bent, wat je hebt gedaan of wat juist niet. Je bent welkom zoals je bent: Slachtoffer, dader, toeschouwer, hulpverleenster etc. etc.
De bedoeling is simpel: Schrijf een brief, een brief die je in het echt nooit zou durven verzenden.
Voorbeeld:
Je bent verkracht, schrijf een brief aan je verkrachter.
of je bent in de steek gelaten, schrijf diegene een brief.
Of schrijf juist een brief aan degene die je altijd heeft geholpen
of aan iemand die is overleden en waarje graag nog wat tegen wilt zeggen.

De keuze is aan jou. Alles mag, alles kan, zolang je maar respectvol bent tegen andere forumgebruikers.
Ook reageren op elkaars brieven is toegestaan.

Brieven mogen in elke vorm geschreven worden (dichtvorm, dagboekvorm, verhaalvorm etc.) zolang het maar 'real' is en aan iemand (al gebruik je niet de echt naam) gericht is.

En wie weet...
Wie weet komt er ooit een dag dat je je brief durft te verzenden en je verleden plaats maakt voor het heden.

Succes!

PS: Je mag zoveel brieven schrijven als je wilt!

185 reacties

deze brief wil ik naar mijn ouders schrijven.

hey
bedankt voor alles wat jullie me hebben aangedaan! bedankt papa voor al die nachten,al die dagen,dat jij mij pijn hebt gedaan en dingen met me hebt gedaan die ik niet wilde,en bedankt voor het litteken op mijn arm,dat nooit zal verdwijnen! bedankt mama voor de steun die ik niet kreeg,maar alleen de scheldwoorden die een klap in mijn gezicht waren,bedankt allebij voor alles in mij te beschadigen,door jullie werd ik mensenschuw,was ik bang voor iedereen,ik heb weken in een instelling gezeten,met psychische behandelingen,nu moet ik nog altijd naar een psychologe,voor hulp,om alles in het verleden te kunnen verwerken,en om met mensen om te kunnen gaan.
dankje voor alle trauma's,maar weet dat je mijn leven kappot hebt gemaakt,ik zou het verleden nooit kunnen vergeten,en altijd mij schamen voor mijn littekens,maar weet ook dat jullie me sterker hebben gemaakt,en dat ik heb gevochten voor het leven en nu nog.
ik zit nu in een pleeggezin,en ben daar gelukkig,dit is mijn nieuwe gezin,dit is mijn nieuwe leven,en ik hoop uit het diepste van mijn hart dat jullie ooit beseffen wat jullie mij al die jaren hebben aangedaan,wat er al die jaren is gebeurd zal ik jullie nooit kunnen vergeven,maar ik hoop gewoon dat jullie ooit op een dag tegen jezelf zeggen van:'wat hebben we haar aangedaan,al die jaren'
een sorry hoef ik niet te krijgen,ik hoef geen exuses meer,daar is het te laat voor,

houd je goed!!

nadia-xx

hier zijn een paar brieven die ik heb geschreven toen ik een einde aan mijn leven wou maken. en geen uitweg meer zag.

 


-----------------------------------------------------------------------
Lieve pap en mam, ik ben mijn hele leven getreiterd bespot 
gepest en buitengesloten.Jullie zijn beide echt geweldig. 
Ik hoop dat jullie niet boos zijn . 
Hopelijk tot weerziens. Jullie enige zoon.
-----------------------------------------------------------------------


Gesprongen voor een trein,
opgehangen aan een touw.
Geschoten met een pistool.
Gevallen van een gebouw

dingen die ik nooit zou doen
nou ja nooit, nooit is voor mij een groot woord
dingen die ik nooit zou willen. 
nou ja nooit zou willen. 
misschien maar gewoon een dosis pillen pakken. 
misschien toch maar verhongeren.

het is voor mij te laat om mij nog te helpen.
het is te laat om mij nu nog tegen te houden.
er is voor mij geen tijd meer om te vechten tegen mijn gevoelens.
er is geen tijd meer om van mij te houden.
vanavond schrijf ik deze brief om vrij te zijn en afscheid te nemen.
vanavond schrijf ik deze brief en dit afscheid zodat ik eindelijk leef.
hopen dat ik er hier dan niet meer ben.
hopen dat ik dan geen last meer geef.
en hopen dat jullie mij kunnen vergeven.

 sorry , sorry  dat ik het niet meer aan kan, sorry dat ik jullie achter laat
sorry voor alles, ik hoop dat jullie het kunnen begrijpen. liefs jullie zoon.


-------------------------------------------------------------------------------------

de brief aan .........

hey, jongens.
jullie weten vast wel waarom ik dit schrijf, ik 
had nog een paar vragen voor jullie. helaas als jullie deze brief lezen 
ben ik daar niet meer aan toe gekomen.
mijn eerste vraag is waarom? waarom deden jullie dit?
leg het mij uit, niet dat het nog zin heeft , maar leg het is uit.
het was zeker makkelijk voor jullie om dit te doen, Die dikke pakken.
ja , die dikke , die zal waarschijnlijk toch niks doen. 
dat klopt ik zal toch niks doen, dat is waar.

ik wil jullie bedanken dat jullie mij hebben laten zien 
dat ik niks waard ben en het niet verdien om hier te zijn en te leven. 
bedankt!
dankzij jullie ben ik tot deze conclusie en deze daad gekomen , bedankt nogmaals.
wat jullie deden was voor mij te veel , jullie wisten dat het geen grapje was.
jullie wensten mij van alles toe.
jullie zeiden van alles wat mij maar dieper in de grond liet zakken, 
het maakt nu niet meer uit want het is nu voor mij voorbij.
de dingen die jullie roepte zoals Hey dikke, og hey varken , jij hoort hier niet 
jij hoor ergens anders , in een kist.
ik ben klaar met dat gepest over mijn uiterlijk en mijn gewicht. 
ik ben klaar met dat gepst over dat ik goede punten haal. 
ik ben er klaar mee, ik ben zelf klaar met de wil om te leven.

hebben jullie dat in de gaten?
vast niet. 
jullie haden misschien niet in de gaten toen jullie zeiden,
ik weet nog wel een mes voor je! zeiden jullie. 
jullie hadden niet in de gaten dat ik in mijn hoofd het al had gedaan.
maar goed, dat zal nu niet meer uitmaken.
jullie hebben jullie zin nu, ik ben weg en voorgoed weg.
wees maar gerust, ik neem mijn geheimen mee in mijn kist.
jullie mogen maar kijken wat jullie er mee doen. 
en trouwens ik heb nog een advies voor jullie allen.

nummer 1, jij weet wel voor wie hij is bedoeld.
jij dacht dat jij alles kon maken zonder gevolgen, 
nou ik kan zeggen dat alles wat jij doet wel degelijk gevolgen heeft.
ik ben daar denk ik nu wel een voorbeeld van. 
jij zal jezelf nog wel eens tegen komen
en dan zul je nog niet begrijpen van hoe ik mij heb gevoeld.
maar goed dat jij voor de zoveelste keer mij uitschold, trapte , mij vanalles wenste
en voor de zoveelste mijn band expres lek ptikte. 
ik hoop dat het het waard is.

nummer 2 , jij weet vast wel wie het is.
ik heb voor jou nog een vraag , waarom ben je bij hun? 
doe je dit omdat je bang bent dat anders jij degene bent die word gepest.
vast wel, daar zie ik je wel voor aan.
ook al doe jij ze na en praat je met ze mee, 
het is net zo erg. 

nummer 3 , jij weet wie je bent.
jij vond het leuk om mij in mekaar te trappen, tijdens school en na school.
die plek waar vooral jij mij deed trappen en slaan.
die plek weet jij waar die plek is.
na dat trappen en slaan, ging ik weer naar huis.
toen iemand aan mij vroeg hoe gaat het met je?
ik zei altijd prima, ik zette thuis een masker op,
net als op school, maar ja dat masker is nu er wel af.
net als mijn wil om te leven.
ik moest altijd liegen als iemand bijvoorbeel de buurvrouw aan mij vroeg , 
wat heb je daar gedaan? toen zei ik, dit ja die blauwe plekken.
toen zei ik dat ik was zogenaamd was gevallen op school. 
gelukkig zag ze niet dat ik snijwonden had, 
misschien wist je het nog niet maar ik deed mij vaak snijden. 
van daar al die wonden, van daar dat ik toen we op school gingen gymen dat ik al mijn gym 
kleding al aan had, zodat mensen het niet zagen.
dat kwam door jou en de rest van je vrienden.

nummer 4 , jij weet zelf ook tegen wie ik het heb, 
jij vond het leuk en je haalde er voldoening uit
om mij pijn te doen zowel mentaal als fysiek, 
mentaal weet je denk ik zelf wel, fysiek ook wel, 
maar oke , ik noem even als herinnering voor jou iets op 
wat jij hebt gedaan. toen ik na school naar huis fietste wachte 
jij mij op bij een slootje, je sprong op mij en je had een deel van
een pijp in je hand, en je sloeg mij daar me op mijn maag.
je dacht zeker die dikke heeft vet genoeg om niks daarvan te voelen.
nou ik ik ben dan wel dik , maar ik voelde alles.
toen je klaar was rende je weg en ik lag daarna 7 minuten op de grond ,
daarna heb ik mijn fiets gepakt en ben ik naar huis gefietst met veel mijn in 
mijn maag. toen mij buurman mij vroeg wat heb je gedaan? zei ik dat ik was gevallen
met mijn fiets, ik heb daarna 1 week lang last van mijn maag gehad en moest met veel 
tegenzin naar de dokter, die vroeg aan mij wat ik had gedaan. 
ik zei dat ik was gevallen, hij probeerde steeds er achter te komen wat het was.
hij gaf mij een briefje met een recept met daarop medicijnen voor de pijn die ik 3 weken moest slikken.
ik heb daarna 1 week lang die pillen geslikt. ik heb daarna geprobeerd om een overdosis te nemen,
maar die mislukte omdat ik daarna alles weer deed uitspugen. en daarna heb ik nog vaker pogingen gedaan voor een overdosis.

ik hoop dat hierdoor jullie begrijpen dat pesten treiteren buitensluiten,en mensen fysiek expres pijn doen geen 
grapje is. hierdoor ben ik tot deze daad gekomen. 
ik wens jullie succes met deze gedachten en dit kleine geheimpje. 

getekend , die dikzak.

-------------------------------------------------------------

lieve papa, lieve mama 
het klinkt misschien gek 
maar ik zie geen andere uitweg meer
dan een touw om mijn nek
heelmijn leven ben ik gepest bespot en buitengesloten.
van groep 3 tot dit moment van nu. 
die kinderjaren komen niet terug 
ik ben ze allemaal kwijt
ik werd geslagen , geschopt en bespuugd.
maar dit was voor mij de genaden slag.
jullie hebben mij altijd gesteund
het leven is nu ondraaglijk
terwijl het zo onschuldig begon.
lieve , papa , lieve mama
jullie waren de beste ouders 
dat een kind zich wensen kon. bedankt voor alles. 
getekend jullie zoon.
--------------------------------------------------------------------
hey pesters en mijn gedachten van toen,
ik wil jullie even duidelijk duidelijk maken
dat wat jullie deden deels is gelukt, het breken 
en de andere dingen is jullie goed gelukt. 
ik ben nu gelukkig en hoop jullie niet meer te zien
alhoewel , voor 1 keer wil ik jullie nog wel eens zien om alles te vertellen wat 
me dwars zat van toen. en te vertellen wat ik allemaal heb gedaan 
dankzij hun , ik moet zeggen dat ik soms nog denk aan alles.
maar dan ben ik blij dat het is mislukt , en ik jullie het niet gun. 
als ik wil kan ik jullie zwart maken , maar dat doe niet.
ik kan het moeilijk en ik kan het makkelijk maken. 

de conclusie is dat ik blij ben dat ik het niet heb gedaan en dankzij jullie altijd wonden heb en littekens.
maar nu pak ik het leven langzaam weer op en ben ik weer gelukkig. ik heb nu ook ervaring met sommige dingen waar ik nu mensen mee kan helpen.  dat is het enige waar ik blij mee ben. 
Groetjes die slappe  dikzak. hopelijk tot nooit meer ziens.


 

Ik weet dat me reactie nu off-topic gaat maar oke.

Heey @Gebruiker c ,

Ik vind het erg heftig om te lezen wat je allemaal hebt moeten meemaken. Ik wist wel door een aantal andere reacties dat je het zwaar hebt gehad vroeger, maar dat het zo erg was wist ik niet. Toen ik de brief las die je voor je pesters hebt gemaakt moest ik wel even een traantje wegpinken.  Dat mensen in staat zijn om zoiets te doen bij een ander blijft me nog altijd verbazen. 

Ik ben zo ongelofelijk trots op jou! Dat je dit allemaal maar hebt moeten ontvangen en dat je uiteindelijk toch bleef doorvechten. En kijk waar je nu staat. Je bent een succesvolle jonge ondernemer die nog een fantastische toekomst voor zich heeft! Met jou ervaring help je veel forummers hier op het forum en daar is iedereen je heel dankbaar voor!❤

Dat wou ik even zeggen.

See ya!

Spookyzx 

Lieve L

Jij en ik hebben iets met elkaar.
Nu komt er een nieuw meisje op de groep
ik ben bang dat je niet meer met mij wil maar met haar.
Ik hoop dat dat nooit van toepassing komt.

Ik hou van je! Xxx R

Heey,

Deze brief is voor mijn beste vriend in Engels, Nederlands en Italiaans. Waarom? Dat is lastig uit te leggen, maar hij zal begrijpen waarom. Misschien sommige hier ook wel.

Engels:

 

This is a letter for my best friend who died a few years ago.

Dear friend,

It's been a few years when we speak to each other. I would never forget the day when you decided to kill yourself. It was a surprise for me and I still don't understand why you did it and why you didn't say it to me. Why did you want me to be there at that moment. Did I have to stop you for doing it? Or was it a confirmation? 

You saw no future anymore, but you were wrong. Look where I stand now. I seeked for help. I accepted the help and support of people. It maked me a other person and now I almost loving my life again. I think you would be proud if you saw what I build up again. A community with 5000 people right now! And we growing every single day. I wanted you to be here. Together we could make this world ours! 

I miss you! Hope to see you again one day! 

Your friend,

**** (Spookyzx).

Nederlands:

Beste vriend,

Het is een paar jaar geleden dat we met elkaar praten. Ik zou nooit de dag vergeten waarop je besloot jezelf te doden. Het was een verrassing voor mij en ik begrijp nog steeds niet waarom je het deed en waarom je het niet tegen me zei. Waarom wilde je dat ik daar op dat moment was? Moest ik je stoppen om het te doen? Of was het een bevestiging?

Je zag geen toekomst meer, maar je had het mis. Kijk waar ik nu sta. Ik zocht hulp. Ik accepteerde de hulp en steun van mensen. Het maakte me een ander persoon en nu houd ik bijna weer van mijn leven. Ik denk dat je trots zou zijn als je weer zou zien wat ik opbouw. Een community met nu 5000 mensen! En we groeien elke dag. Ik wilde dat je hier was. Samen konden we deze wereld van ons maken!

Ik mis je! Ik hoop je ooit weer te zien!

Je vriend,

**** (Spookyzx).

Italiaans:

Caro amico,

Sono passati alcuni anni quando ci parliamo. Non dimenticherò mai il giorno in cui hai deciso di ucciderti. È stata una sorpresa per me e ancora non capisco perché l'hai fatto e perché non me l'hai detto. Perché volevi che io fossi lì in quel momento. Ho dovuto fermarti per averlo fatto? O è stata una conferma?

Non hai più visto il futuro, ma ti sbagliavi. Guarda dove mi trovo ora. Ho cercato aiuto. Ho accettato l'aiuto e il sostegno delle persone. Mi ha fatto diventare un'altra persona e ora sto quasi amando di nuovo la mia vita. Penso che saresti orgoglioso se vedessi di nuovo quello che ho costruito. Una comunità con 5000 persone in questo momento! E stiamo crescendo ogni singolo giorno. Volevo che fossi qui. Insieme potremmo rendere questo mondo nostro!

Mi manchi! Spero di rivederti un giorno!

Tuo amico,

Spookyzx.

heey
ik heb je brief helemaal gelezen,echt waar respect meis,
ik leef met je mee

nadia-xx
lieve opa,


je bent een schat en ik vind het stom dat je er niet meer bent.
ik ben zo blij dat ik iets heb kunnen doen op de crematie.
het was erg heftig want je was pas net 90.
2 weken daarvoor.
ik wil je zeggen.ik hou van jou!


xxx je schatje
@Girl
Dankjewel! ;'3.

~
Lieve Thom,

Alles leek zo perfect te gaan. Ik leerde je kennen vlak na de dood van mijn moeder. Toen ik al in een pleeggezin terecht gekomen was.
Jij was verhuisd, we kwamen bij elkaar in de klas. Er was meteen een goede klik.
Het spijt me dat ik je niet meteen de echte ik heb durven laten zien, dat ik geen gevoelens durfde te tonen, dat ik gelogen heb. 
Maar jij wist door mijn lach heen te kijken, die lach die me altijd beschermt heeft, een masker. Make-up verbord de diepe leegte in mijn ogen.
Jij keek overal doorheen, je zag de echte ik. Eerst probeerde ik het nog te verbergen, maar dat mocht ik niet doen van je.
Mijn hele verhaal, mijn levensverhaal heb ik aan je toe durven te vertrouwen. De dood van mijn ouders, mijn zus. De mishandelingen van jongeren. De bedreigingen, de verkrachtingen. Je wist alles.
Je hebt me weten te helpen, me uit een diep gat gehaald. Langzaam begon je ook jou verhaal te vertellen. Schokkend, dat was het.
Dat had ik niet achter je gezocht, ik wist wel dat er dingen aan de hand waren, maar niet zo erg. Je vader verplichtte je seks te hebben met je moeder, walgelijk. Samen zijn we sterker geworden, het leek een tijd goed te gaan. Tot ik een eetstoornis begon te onwikkelen, een goede vriend van je verhuisde naar Amerika, thuis ging het slechter. 
14, november. Ik weet het nog precies. Een dag na mijn verjaardag, die ik niet vierde. Jij had me wel wat cadeautjes gegeven. Toen kwam het niews.
Zelfmoord, je had nog brieven naar me gestuurd. Ik heb ze nog steeds niet allemaal kunnen lezen, te confronterend.
Weet dat ik je beslissing snap, het kon zo niet langer. Maar wat zou ik graag jou beslissing na doen, misschien dat we elkaar dan nog ontmoeten. Maar in de eerste brief stond dit: 'Emma, allerliefste Emma. Hiervoor heb ik uitgelegd waarom ik het gedaan heb. Ik snap dat je boos bent, maar ik hoop dat je mijn keuze een beetje begrijpen kan. Beloof je me, alstjeblieft, dat je goed voor jezelf zorgt. Je bent een ontzettend sterk meisje, hebt al zoveel overwonnen. Ik heb hier een ketting bij gedaan, er een kusje opgegeven. Het dekseltje is dichtgeklapt, maak hem niet open. Denk daaraan. Iedere keer dat het moeilijk wordt, pak hem vast. Ik zal je steunen, je helpen, ik ben altijd bij je en jij altijd bij mij. '
Zo ging de brief nog een stuk verder, en lieve bijzondere Thom. Het klepje heb ik nooit opengedaan, je kusje, je warmte, je liefde zit erin. Altijd bij me, ik doe hem nooit af.
Ik weet niet of je mij ziet, mijn leven hier op aarde. Ik hoop van niet, ik wil niet dat je ziet hoe ik mezelf verwoest. Maar door jou, lieve Thom, door jou heb ik de kracht gevonden om toch door te gaan. Ik pleeg geen zelfmoord, al is de verleiding zo otnzettend groot. Je hebt van mij een beter mens gemaakt, was en bent er altijd voor me.
Ik hoop dat je een beter leven hebt, dat verdien je. Je hebt teveel geleden, het is beter zo. Het is nu al weer bijna een jaar geleden, maar ik mis je nog alsof het gisteren gebeurd is. Ik veeg nu een traan weg en kijk omhoog, het kettinkje in mijn hand geklemd. 

xjes, je Engeltje. 

I will never foget you ):
aan de pesters van groep 8

jongens en meisjes.ik zat steets te huilen.omdat ik door jullie inelkaar gelagen werd gewoon.vinden jullie het leuk ofzo ?
ik niet.sterker nog ik was bang voor jullie.en dat is nog niet alles.jullie zeiden gemeene dingen.zo als.DAT IK LELIJK BEN.EN NUTELOOS.EN DAT NIEMAND VAN ME HOUD.EN DAT IK STINK.en nog die ene keer bij gym dat jullie me onder spoten met deo.dat ging heel het jaar door.en ik ben door dat verdrieteger.onzeker.en bang.hebben jullie nu je zin.wat jullie me een jaar lang hebben aangedaan.ik ben nu door jullie een onzeker bang.
hebben jullie nou je zin?waarom pesten jullie me toen ? somige zieden sorry.maar dat los niks op want ik werd de heletijd door jullie gepast niks aan te doen.
en somige niet.aan die mensen zeg ik JULLIE ZIJN ECHT ZIELIG.DAT JULLIE ME ZONDER REDEN ME PESTEN.

Hallo,

Ik schrijf deze brief voor niemand, er is toch niemand die erom geeft. Hoeveel brieven ik ook schrijf, ze blijven liggen. Stille woorden op een gekreukt papier. Vergeten.

Ik wil ook vergeten. Ik wou dat ik alles kon opschrijven, het papier verfrommelen, verbranden en alles vergeten. Het lukt niet, het komt terug. Als een dief, die geduldig wacht tot ik even de andere kant op kijk. En dan opeens zijn ze weg, de lach op mijn gezicht versteend als ik zoek naar de blije woorden die ik net nog bij me had. Nu zijn ze weg, ik herinner me ze niet meer. En de dief wacht geduldig, tot ik er weer nieuwe heb bedacht.

Tot het stil wordt, ik geen woorden meer vind, er geen woorden meer bestaan, om te beschrijven wat ik voel.

@hetty95
respect voor jou meid !!!
Reputatie 2
Badge +1

Hey lieve vriendin,

Ik weet niet of ik goed genoeg voor je ben geweest, ik ben zo bang dat ik het verkeerde heb gezegd… Toen je zusje zelfmoord heeft geprobeerd te plegen, ben ik er toen genoeg voor je geweest? toen het niet lekker ging en je nadacht over zelfmoord en jezelf sneed, ik wou dat ik er meer voor je was geweest, dat ik er vaker naar had gevraagd. Het spijt me zo als het ooit heeft gevoeld alsof het mij niet uitmaakte, of dat ik het was vergeten! We zijn nog steeds super close met elkaar en ik ben zo dankbaar dat we elkaar zo vertrouwen en er voor elkaar zijn!! Ik hoop dat je me kan vergeven als ik het verkeerd heb gedaan. Heel veel liefs…

 

Lieve .., -gedeelte tekst verwijderd vanwege forumregel 6-

ik ben al ruim 2 jaar verliefd op je… In de 2e dacht ik dat je me misschien, heel heel misschien ook leuk zou vinden. Nou klinken de roddels dat je wat met een ander meisje hebt… Ik ben blij voor je hoor! Maar eigenlijk verdien je iemand die beter is, wil niet zeggen dat ik dat ben (al hoop ik stiekem dat je gek op me bent) maar iemand die je ook op een wat dieper level begrijpt, dat lijkt zij niet te kunnen… Ik hoop dat je misschien wat vaker tegen me gaat praten, ben zelf veel te bang om als wanhopig te worden gezien om zelf het gesprek te beginnen. Ik moet trouwens wel ff zeggen dat ik je af en toe echt een enorme klootzak vindt! Dus bij deze: &^% eikel!! Snap niet dat je soms zo kil kan doen…. maar goed, ik ben nog steeds hartstikke verliefd op je. Ik kan zo vaak zeggen dat het niet zo is, maar vanbinnen weet ik dat wanneer ik je weer zie, ik je weer leuk ga vinden! Jij bent de eerste en de enige van wie ik vlinders in mijn buik heb gekregen… Ik wou dat je net zo gek was op mij als ik op jou. I guess we’ll never know…

With love,

me (not that you know who I am, but I hope that you hope it’s me)

 

….-gedeelte tekst verwijderd vanwege forumregel 6-

Ik ga niet je volledige naam schrijven, maar dan zou het wel een stuk standvastiger overkomen, maar goed. Echt, wat ben jij een flut vriendin af en toe! Je zegt dat depressie allemaal in mijn hoofd zit, ik begrijp dat je dit zegt, maar de manier waarop! het maakt me gewoon wanhopig en hartstikke boos! Je begrijpt geen snars van hoe ik me echt voel, je kent me niet eens. Toen ik je liet leven wat ik op een briefje had geschreven (ging over dat ik misschien een overdosis pillen wil nemen, naar foto’s kijken van hoe mijn leven had kunnen zijn, in slaap vallen en niet meer wakker worden) was je op zich wel licht geschrokken. Maar je zei dat dit toch wel uitvergroot was, en dat ik me toch niet echt zo voelde… Toen ik zei dat het wel een beetje uitvergroot was, zei je op zo’n nuchtere toon : “nou, das wel heel depressief die tekst”. De zaterdag van tevoren had ik dit echt in mijn hoofd! Ik vind het zo verschrikkelijk dat je doet alsof ik me gewoon aanstel! Jemig, ik mocht van jou niet eens meer praten over mijn crush! B*tch!! Echt, af en toe wil je gewoon een klap geven. Je geirriteerde toontje, alsof ik alles fout doe en het allemaal mijn schuld is.

Ik weet echt niet of ik nog wel vriendinnen met je moet blijven… Bye ‘bestie’, xxx

 

Mijn pesters/schijnheilige meiden in mijn klas,

Stel sukkels, ik ben niet doof hé? En ook niet blind, weet je nog? Ik heb heus wel door dat jullie over mij praten! dankzij jullie en een aantal jongens ben ik nu elk nieuw schooljaar nerveus voor mijn nieuwe klas. uit angst dat ik opnieuw wordt gepest. Ik weet dat jullie zelf hartstikke onzeker zijn, en daarom mij als mikpunt kiezen om zo aan iedereen te laten zien dat jullie ‘cool’ zijn… Maar waarom moeten jullie dit doen? Als ik af en toe met jullie praat zijn jullie super lief en aardig en van sommige lijkt me dat ook oprecht. En vervolgens gaan jullie weer over me roddelen en me napraten… Wow, echt screw you!

 

Lieve mensen op het Forum,

Ik zou willen dat jullie ook in mijn dagelijkse ‘face-to-face’ leven bestonden… Sommigen strugglen echt met dezelfde dingen als ik en denken ook over dingen hetzelfde! Ik ervaar dat niet zoveel in mijn leven, dus ik voel me dan begrepen en dat is heel prettig! Ik hoop dat jullie onthouden dat ademen af en toe het meeste is wat je kan doen! Ik heb ooit in een liedje gehoord dat elke dag boven de grond een goede dag is. Daar moet ik zelf echt veel vaker aan denken! Ik hoop dat jullie dat onthouden… Ik wens jullie het allerbeste toe! Als er iets is kan je er altijd op het Forum over praten! Met liefde, ….-gedeelte tekst verwijderd vanwege forumregel 6-

Super leuk idee dit!
Ik schrijf een brief aan een docente.

Lieve Merel,
Ik wil je bedanken voor alles wat je voor me hebt gedaan.
Je leerde me het gevoel van houden van. Voor het eerst in m'n leven voelde ik echte liefde. Ik werd voor het eerst getroost als ik verdrietig was, gesteund als ik zwak was. Je was als een mamma voor mij.
Ons contact is plotseling beëindigd. Jij redde m'n leven, en daarna hebben we nooit meer een woord gesproken. Dit deed en doet me heel veel pijn. Je bent zo ongelofelijk belangrijk in mijn leven!
Ik hou van je. Meer dan van wie dan ook.
Nu ben je zwanger. Eerst vind ik dat niet leuk. Moeders zijn waardeloos, waarom zou uitgerekend jij er een willen zijn? Maar nu snap ik het. Je wordt de beste moeder die iemand zich kan wensen!
Ik wand je al het geluk in de wereld toe.
Liefs,
je-weet-wel-wie
Mijn brief... Tsja, aan wie zal ik hem schrijven?

Deze is voor jou Daan...
Lieve Daan, je bent mn beste vriend en ik houd onwijs veel van je. Maar ik vind het vaak zo lastig om met je om te gaan. Je bent niet bepaald een sociaal type, je hebt niet veel vrienden en weet ook niet goed hoe. Je bent het liefst alleen, nouja, alleen... Zo alleen als jij kan zijn. Je hebt een gespleten persoonlijkheid, stemmen in je hoofd die je zeggen wat te doen en wat niet. Je weet het vaak niet en je vind het lastig. Ik wil helpen, maar dat maak je mij lastig. Het enige wat ik wil is dat je om me geeft, zoals ik om jou geef en dat je me toelaat in je leven. Ik hoop dat die dag ooit komt.

Kus
Lieve John.

Je weet niet half wat je voor me betekend.
Ik ken je nu - zeg ongeveer 2 maanden. En je weet een boel van mij. Je kunt me doorgronden, weet wanneer het niet goed gaat. Je weet wanneer ik mijn masker optrek, en je weet hoe je dat af moet krijgen. Ja, met dat laatste heb je me de eerste paar keer veel angst aangejaagd. Dat had je zelf ook door. Maar tegelijk let je op me. Let op dat ik niet tever ga. Geen domme dingen doe. Niet verdrink in mijn eigen gedachtes. Maar - en het spijt me om dit te zeggen - sommige dingen kun je niet tegenhouden. Je bent een gevecht begonnen tegen iets onverslaanbaars. Want niemand kan mijn gedachtes verslaan. Dat kan alleen ik, maar ik ben daar niet sterk genoeg voor. Ik ben gebroken, en hard opweg mezelf nog verder te breken. Net zolang tot ik niet meer te repareren ben. En je weet waar dat in zal resulteren. Begrijp me niet verkeerd, ik wíl hulp. Ik schreeuw, ik roep, maar niemand ziet het. Ik wíl hulp, ik ontken het alleen. Omdat het zwak is. De wereld is hard, je kan niets beginnen als je niet op je eigen benen kan staan. Hulp met persoonlijke probelemen... dat kan bij mijn gewoon bijna niet. Ik duw mensen van me af, zonder dat het mijn bedoeling is. 
Ik wil hulp, maar ik durf het niet te vragen. En nee, ga niet zeggen dat ik naar een psycholoog moet. Ik vertrouw geen mensen die ik niet ken. Ik ga niet zomaar mijn verhaal eruit gooien. Zwijgplicht is voor mij geen garantie. Vertrouwen is dat wel. En ik vertrouw jou. John, ik heb je hulp nodig. Ik durf het alleen niet te vertellen.
En dan nog iets - iets wat je nog meer zal verbazen. Ik vind je leuk. Leuk alsin ik ben verliefd op je. En ik weet dat het belachelijk is en dat je veel beter dan mij kunt krijgen. Ik zou je dit nooit kunnen vertellen, wat zou je van me denken? Wat zou je met me aan moeten? Een vervelend, irritant, onervaring, doodelijk verlegen en onzeker 16 jarig meisje, terwijl jij 22 bent. 
Nou, ja. Dat was het wel. Denk ik. Waarschijnlijk zul je dit nooit lezen. Misschien wel, maar dan is het waarschijnlijk niet mijn bedoeling.
Ik wil je ook nog bedanken. Bedankt voor de leuke stage. Bedankt dat je me opvrolijkte. Bedankt dat je me niet aankeek als een geslagen hond.

xx Julya
beste allerstomste vriendin,
ik wil je bedanken voor het naar beneden halen van mijn zelfvertrouwen, het roddelen over mij bij klasgenoten en de juf en het beschamen van mijn vertrouwen in jou. Bedankt dat je mijn grootste geheim wat ik je in vertrouwen had verteld aan de hele klas hebt verteld, heel hartelijk bedankt! Ik hoef je nooit meer te zien!!
Ik,

Waarom kan je niet eens een keer blij zijn?
Waarom maak je alles om je heen kapot?
Waarom kan je niet van jezelf houden?
Hoelang houd je het nog vol?
Mensen raken je zat en dat weet je. 
Ze snappen jouw gedrag niet, ze snappen jou niet. 
Eerlijk gezegd, ik word ook moe van je. 
Jouw hoofd is een donkere, koude plek. 
Ik weet dat je blij wilt zijn, maar het lukt je niet. 
Er is geen oplossing, maar ik hoop dat je sterk genoeg bent.

-xxx-
aan al mijn pesters

Waarom was ik degene die jullie altijd moesten hebben waarom altijd ik? Hebben jullie er ooit aangedacht wat woorden kunnen doen, hebben jullie er ooit aan gedacht dat ik ook nog gevoelens heb. Waarom noemden jullie me altijd dik, waarom was ik in jullie ogen lelijk. Waarom hebben jullie me zo bang gemaakt dat ik de school niet meer in of uit durfte. Elke dag was ik bang dat jullie weer op me stonden te wachten, elke dag ging ik met grote onwegen naar huis om smalle steegjes te vermijden. Hebben jullie er ooit aan gedacht wat jullie woorden en daden hebben aangericht? Ik kreeg anorexia waar ik nu met veel moeite van af begin te komen, ik begon mezelf te snijden omdat ik me zelf haatte, omdat ik dacht dat jullie gelijk hadden en nog steeds heb ik daar last van.
Ik weet dat ik vreemd ben ik weet dat ik een buitenbeentje ben omdat ik een ziekte heb, maar daarom hoeven jullie me nog niet te gaan pesten. Want ja ik zit nu eenmaal vaak in een rolstoel, ik ben nu eenmaal vaak weg van school omdat ik naar het ziekenhuis moet. Waarom konden jullie dat nou nooit begrijpen, ik heb het zo vaak proberen uit te leggen maar jullie luisterden gewoon niet.
Maar ik wil jullie ook laten weten dat ik hulp aan het zoeken ben. Ik wil niet dat jullie winnen. Ik ga hulp zoeken en ik ga hier overheen komen. Zodat ik op het einde jullie allemaal verslagen heb. Ik ga bewijzen dat ik sterker ben dan jullie.
Hopelijk tot nooit meer ziens!
Meneer .........

Ik kon altijd komen als ik ergens meezat, je keek door mijn lach heen, je begreep me en steunde me.
Als ik in de pauzes alleen zat om welke reden dan ook, je kwam bij me staan/zitten en me op te vrolijken.

Nu ik naar de 2e ga, hoop ik nog steeds dat ik je tegenkom, dat je me steunt en dat je me nog herkend. Je was nog een leraar in opleiding, nooit echt les van je gehad. Maar je wist toch wat je ermee moest doen.
Ik heb daar nog steeds respect voor. Respect die ik voor andere mensen niet heb...


...............

(Ps, ik ben niet verliefd op die leraar... Hij was alleen mijn steun die ik nu niet meer heb.)
Reputatie 2
Badge +1

Hey kleine ik,

sorry, sorry dat ik je opgaf

sorry dat ik je niet belangrijk genoeg vond

sorry dat ik dacht dat je het niet waard was

sorry dat je dit alles moest meemaken

sorry dat ik misschien niet ben wie je wou zijn

 

Hoi,

Lang niet gesproken. Lang niet gelachen met elkaar. Lang op dit moment gewacht.

Ik hoop dat je op de uni nog geen vriendin hebt gevonden, en dat je nog af en toe aan me denkt.

Ben je boos? Gefrustreerd? Teleurgesteld over alles wat is gebeurd?

Ik mis je…

Ik hoop dat je me over een jaar op TV ziet en me uitgelaten opbelt dat ik door ben gegaan met waar ik volgens jou zo goed in was. Ik hoop dat ik je ooit nog een knuffel kan geven, me weer thuis bij jou kan voelen.

Ik hoop dat het niet te laat is voor ons, en dat we elkaar over een paar weken kunnen spreken.

Ik ben zo trots op de persoon die jij bent, hoe je alles hebt aangepakt. Echt chapeau. Je noemde mij een topper, ik hoop dat je me ooit lieve schat noemt

 

 

Beste docent,

2 jaar lang heb ik les van u gehad. U bent een fijn persoon om mee te praten.  U hielp mij heel erg en we hadden leuke en gezellige gesprekken samen. Je was er voor elke leerling en gaf persoonlijke aandacht. Ik vind het jammer dat ik geen les meer van u hebt en u niet meer spreek. Ik mis u enorm. Uw karakter. Ik hoop u snel weer eens te zien, want u bent heel aardig en lief.  Groetjes van mij 

 

 

 

 

Badge

Lieve F,

ik mis je 

en ik zal je altijd missen

 

want

hoe is het daar

is het daar vrediger

was het het waard

ben je vredig gegaan

heb je vrede gevonden

 

ik mis je nog steeds

en dat zal waarschijnlijk nooit veranderen

ik wil naar je toe

al ben je niet meer hier

jij bent inmiddels een ster

 

de ster hoog in de hemel

en als ik dan omhoog kijk

schijn je 

als een lichtje hoop

in mijn donkere leven

 

lieve F.

ik mis je

en ik zal je altijd missen.

 

Ik weet dat me reactie nu off-topic gaat maar oke.

Heey @Gebruiker c ,

Ik vind het erg heftig om te lezen wat je allemaal hebt moeten meemaken. Ik wist wel door een aantal andere reacties dat je het zwaar hebt gehad vroeger, maar dat het zo erg was wist ik niet. Toen ik de brief las die je voor je pesters hebt gemaakt moest ik wel even een traantje wegpinken.  Dat mensen in staat zijn om zoiets te doen bij een ander blijft me nog altijd verbazen. 

Ik ben zo ongelofelijk trots op jou! Dat je dit allemaal maar hebt moeten ontvangen en dat je uiteindelijk toch bleef doorvechten. En kijk waar je nu staat. Je bent een succesvolle jonge ondernemer die nog een fantastische toekomst voor zich heeft! Met jou ervaring help je veel forummers hier op het forum en daar is iedereen je heel dankbaar voor!❤

Dat wou ik even zeggen.

See ya!

Spookyzx 

@Spookyzx dankjewel ❤❤  voor je lieve berichtje ❤ 

Groetjes gebruiker c 

Reputatie 3
Badge +2

Lieve pap en mam

 

Sorry dat ik heb opgegeven maar ik kon niet meer. Het leven is beter zonder mij. Ik kon de strijd dag in dag uit niet meer aan. Weet dat ik van jullie hou en altijd van jullie blijf houden.

 

Xx mij😔❤

Aan de pesters van de basisschool.

Jullie vonden het leuk om mijn leven kapot te maken, door mij lelijk te noemen, mij dood te wensen en al die andere dingen die jullie gezegd hebben.
Ik kan jullie vertellen dat het jullie aardig is gelukt! Jullie hebben mijn zelfvertrouwen omlaag gehaald en mij weggepest. Jullie vroegen mij naar een andere school te gaan, dat heb ik gedaan. Maar de dag dat jullie hoorden dat ik wegging deden jullie ineens heel anders tegen me. Soms kom ik nu nog een paar van jullie tegen als ik op de fiets zit. Sommige durven niks te zeggen, en anderen schreeuwen over straat: Je was lelijk en je bent lelijk! En het is gewoon zo dom dat ik jullie mijn leven heb laten verwoesten. Ik begon aan zelfbeschadiging, ik had geen zin in eten etc. en dat is de schuld van jullie! 

Wat was jullie reden om mij te pesten? En om mij kapot te maken? Zelf heb ik altijd gedacht: omdat ik lelijk ben.
Maar volgens andere mensen deden jullie dat uit jaloezie.

Maar ondanks jullie me zo onderuit hebben gehaald, pak ik langzaam mijn leven weer op. Mijn zelfvertrouwen zullen laag blijven, mijn littekens (die ik mezelf heb aangedaan door jullie) zullen ook altijd blijven. Ik heb nu heel veel vrienden en vriendinnen. Ik heb veel mensen die me steunen. En ik weet zeker, dat als ik er weer bovenop ben, sta ik sterker dan jullie. Pesters zijn namelijk niet sterk, pesters zijn zwak.

Groetjes


____________________________________________________

Verwijderd door het in strijd zijn met de forumregels

Reageer