Schrijf een brief die je nooit zal verzenden!


  • Anonymous
  • 0 reacties
Dit topic is voor iedereen,

Maakt niet uit wie je bent, wat je hebt gedaan of wat juist niet. Je bent welkom zoals je bent: Slachtoffer, dader, toeschouwer, hulpverleenster etc. etc.
De bedoeling is simpel: Schrijf een brief, een brief die je in het echt nooit zou durven verzenden.
Voorbeeld:
Je bent verkracht, schrijf een brief aan je verkrachter.
of je bent in de steek gelaten, schrijf diegene een brief.
Of schrijf juist een brief aan degene die je altijd heeft geholpen
of aan iemand die is overleden en waarje graag nog wat tegen wilt zeggen.

De keuze is aan jou. Alles mag, alles kan, zolang je maar respectvol bent tegen andere forumgebruikers.
Ook reageren op elkaars brieven is toegestaan.

Brieven mogen in elke vorm geschreven worden (dichtvorm, dagboekvorm, verhaalvorm etc.) zolang het maar 'real' is en aan iemand (al gebruik je niet de echt naam) gericht is.

En wie weet...
Wie weet komt er ooit een dag dat je je brief durft te verzenden en je verleden plaats maakt voor het heden.

Succes!

PS: Je mag zoveel brieven schrijven als je wilt!

185 reacties

Aan ongeveer iedereen:

 

Waarom ben ik zo? Waarom doe ik zo?

Niemand zal het weten, niemand komt het te weten. Zelfs ik niet, hoe graag ik het ook wil. 

Misschien door de mensen om mij heen? Of de negative sfeer thuis?

Maar ja, wat maakt andere mensen het uit hoe het met mij gaat?  Er word nooit aan mij gevraagt hoe het met mij gaat. Maar als het dan word gevraagt lieg ik er maar weer over. Ik wil andere niet met mijn problemen belasten. Misschien is dat waarom ik ben zoals ik ben en doe zoals ik doe, omdat ik altijd lieg. Nee, dat is niet waar, ik spreek ook vaak de waarheid.

Maar waarom bestaan er dan alleen maar onwaarheden over mij? Waarom wil niemand contact met mij?

Ik heb alles al geprobeerd… En het is nog steeds niet gelukt.

Wat is er nou mis met mij, kan ik dan nooit normaal zijn? Is normaal zijn dan echt zo lastig? Is er wel een normaal, of alleen een gemiddeld? Maar dan is het gemiddelde toch het normaal? Is 1 persoon daarbij dan zo veel? 

En hoe goed ik er ook mijn best voor doe, vrienden krijg ik toch niet. En die 3 vrienden die ik nog over heb nemen bijna nooit contact op uit zichzelf. Willen ze dan nog wel vrienden zijn met mij?

Ik stop maar weer, dit slaat toch nergens op, niemand intereseert dit. Waarom zou ik het dan schrijven?

 

Beauuutje

Reputatie 2
Badge +1

@Anoeniempjeee NEE!!:sob:

Badge

Lieve oma,

wat mis ik je erg.. het is zo naar dat je aan botkanker bent overleden, 8 jaar geleden. ik huil nog steeds ieder dag om je, dat ik je verloren ben.. ik hou zooo veel van je.. echt, je bent voor altijd mijn schatje.

 

Lieve Kev,

ik ben zo blij je ontmoet te hebben. zo verschrikkelijk gemeen wat je pa en je stiefpa hebben aangedaan, ik ben enorm blij dat ik je heb kunnen helpen.. ik ben ook enorm blij dat je mij hebt kunnen helpen toen alles mij ff tegen zat.. i love you, schat

xxx

Mama?
Ik weet niet of u het wel hoort als ik tegen u praat.
Waarom hebt u me nooit verteld dat u depressief bent?
Waarom vertelt u niet dat u het niet meer ziet zitten, het leven voor u totaal nutteloos lijkt?
Ik mag dan een kind/jongere zijn,  maar ik zie meer dan u denkt.
Ik weet dat het niet goed gaat.
Waarom kunnen we er niet eens over praten? Met elkaar om elkaar te helpen.
Waarom scheld u me zo vaak uit?
Mama, houd u wel van me?
Ik hoop dat u beseft hoe eenzaam ik ben, hoe ik lijd onder alles.
Zoveel vragen, zo weinig antwoorden.
Ik houd echt van u,  ik zal er altijd voor u zijn. 
Mama? Hoort u me wel?

Reputatie 1
Badge +4

Hey(ik noem haar ff beau(zo heet ze natuurlijk niet)).

Weet je nog dat ik je in de 2e had gevraagd?

Ik heb daarna nog vaak aan je gedacht en eerlijk gezegd dacht ik soms dat ik niet meer op je was maar het blijft steeds terug komen.

Een vriend die je al een lange tijd kent vind jou ook leuk en ik weet nu niet wat ik moet doen.

Ik zou graag met je een relatie beginnen als je dat wil maar van de andere kant vind ik het ook een beetje sneu voor hem.

Liefs tristan 

Reputatie 3
Badge +2

Hey, hoe durf je me zo te behandelen? Je wist hoe groot je invloed op mij was. Je wist hoe zwak ik was, hoe onzeker, en toch gebruikte je me gewoon voor je smerige behoeftes. Voel je je nu goed? Want mij heb je verpest. Ik voel me smerig gewoon, aangeraakt, ongewild. Waarom deed je het? Was dat het echt waard? Want bedankt, nu ben ik bang voor bijna iedere man die ik tegenkom. Ik wil niet meer aangeraakt worden. Iedere avond kijk ik in de spiegel en ik haat mezelf. Het feit dat ik nu al geen maagd meer ben. Ik was er helemaal niet klaar voor. Je bent een gore, asociale, fucking klootzak en ik haat je en ik haat je en ik haat je en ik zal je altijd blijven haten. 

Badge

Hey F-A

Jij doet me telkens vanalles aan je scheld me uit en nog meer. Je doet kut en stront  verveldend

Xoxo je vijand Eline

Reputatie 2
Badge +1

Hey lieve vriendin,

Ik weet niet of ik goed genoeg voor je ben geweest, ik ben zo bang dat ik het verkeerde heb gezegd… Toen je zusje zelfmoord heeft geprobeerd te plegen, ben ik er toen genoeg voor je geweest? toen het niet lekker ging en je nadacht over zelfmoord en jezelf sneed, ik wou dat ik er meer voor je was geweest, dat ik er vaker naar had gevraagd. Het spijt me zo als het ooit heeft gevoeld alsof het mij niet uitmaakte, of dat ik het was vergeten! We zijn nog steeds super close met elkaar en ik ben zo dankbaar dat we elkaar zo vertrouwen en er voor elkaar zijn!! Ik hoop dat je me kan vergeven als ik het verkeerd heb gedaan. Heel veel liefs…

 

Lieve .., -gedeelte tekst verwijderd vanwege forumregel 6-

ik ben al ruim 2 jaar verliefd op je… In de 2e dacht ik dat je me misschien, heel heel misschien ook leuk zou vinden. Nou klinken de roddels dat je wat met een ander meisje hebt… Ik ben blij voor je hoor! Maar eigenlijk verdien je iemand die beter is, wil niet zeggen dat ik dat ben (al hoop ik stiekem dat je gek op me bent) maar iemand die je ook op een wat dieper level begrijpt, dat lijkt zij niet te kunnen… Ik hoop dat je misschien wat vaker tegen me gaat praten, ben zelf veel te bang om als wanhopig te worden gezien om zelf het gesprek te beginnen. Ik moet trouwens wel ff zeggen dat ik je af en toe echt een enorme klootzak vindt! Dus bij deze: &^% eikel!! Snap niet dat je soms zo kil kan doen…. maar goed, ik ben nog steeds hartstikke verliefd op je. Ik kan zo vaak zeggen dat het niet zo is, maar vanbinnen weet ik dat wanneer ik je weer zie, ik je weer leuk ga vinden! Jij bent de eerste en de enige van wie ik vlinders in mijn buik heb gekregen… Ik wou dat je net zo gek was op mij als ik op jou. I guess we’ll never know…

With love,

me (not that you know who I am, but I hope that you hope it’s me)

 

….-gedeelte tekst verwijderd vanwege forumregel 6-

Ik ga niet je volledige naam schrijven, maar dan zou het wel een stuk standvastiger overkomen, maar goed. Echt, wat ben jij een flut vriendin af en toe! Je zegt dat depressie allemaal in mijn hoofd zit, ik begrijp dat je dit zegt, maar de manier waarop! het maakt me gewoon wanhopig en hartstikke boos! Je begrijpt geen snars van hoe ik me echt voel, je kent me niet eens. Toen ik je liet leven wat ik op een briefje had geschreven (ging over dat ik misschien een overdosis pillen wil nemen, naar foto’s kijken van hoe mijn leven had kunnen zijn, in slaap vallen en niet meer wakker worden) was je op zich wel licht geschrokken. Maar je zei dat dit toch wel uitvergroot was, en dat ik me toch niet echt zo voelde… Toen ik zei dat het wel een beetje uitvergroot was, zei je op zo’n nuchtere toon : “nou, das wel heel depressief die tekst”. De zaterdag van tevoren had ik dit echt in mijn hoofd! Ik vind het zo verschrikkelijk dat je doet alsof ik me gewoon aanstel! Jemig, ik mocht van jou niet eens meer praten over mijn crush! B*tch!! Echt, af en toe wil je gewoon een klap geven. Je geirriteerde toontje, alsof ik alles fout doe en het allemaal mijn schuld is.

Ik weet echt niet of ik nog wel vriendinnen met je moet blijven… Bye ‘bestie’, xxx

 

Mijn pesters/schijnheilige meiden in mijn klas,

Stel sukkels, ik ben niet doof hé? En ook niet blind, weet je nog? Ik heb heus wel door dat jullie over mij praten! dankzij jullie en een aantal jongens ben ik nu elk nieuw schooljaar nerveus voor mijn nieuwe klas. uit angst dat ik opnieuw wordt gepest. Ik weet dat jullie zelf hartstikke onzeker zijn, en daarom mij als mikpunt kiezen om zo aan iedereen te laten zien dat jullie ‘cool’ zijn… Maar waarom moeten jullie dit doen? Als ik af en toe met jullie praat zijn jullie super lief en aardig en van sommige lijkt me dat ook oprecht. En vervolgens gaan jullie weer over me roddelen en me napraten… Wow, echt screw you!

 

Lieve mensen op het Forum,

Ik zou willen dat jullie ook in mijn dagelijkse ‘face-to-face’ leven bestonden… Sommigen strugglen echt met dezelfde dingen als ik en denken ook over dingen hetzelfde! Ik ervaar dat niet zoveel in mijn leven, dus ik voel me dan begrepen en dat is heel prettig! Ik hoop dat jullie onthouden dat ademen af en toe het meeste is wat je kan doen! Ik heb ooit in een liedje gehoord dat elke dag boven de grond een goede dag is. Daar moet ik zelf echt veel vaker aan denken! Ik hoop dat jullie dat onthouden… Ik wens jullie het allerbeste toe! Als er iets is kan je er altijd op het Forum over praten! Met liefde, ….-gedeelte tekst verwijderd vanwege forumregel 6-

Reputatie 2
Badge +1

Hey kleine ik,

sorry, sorry dat ik je opgaf

sorry dat ik je niet belangrijk genoeg vond

sorry dat ik dacht dat je het niet waard was

sorry dat je dit alles moest meemaken

sorry dat ik misschien niet ben wie je wou zijn

 

Hoi,

Lang niet gesproken. Lang niet gelachen met elkaar. Lang op dit moment gewacht.

Ik hoop dat je op de uni nog geen vriendin hebt gevonden, en dat je nog af en toe aan me denkt.

Ben je boos? Gefrustreerd? Teleurgesteld over alles wat is gebeurd?

Ik mis je…

Ik hoop dat je me over een jaar op TV ziet en me uitgelaten opbelt dat ik door ben gegaan met waar ik volgens jou zo goed in was. Ik hoop dat ik je ooit nog een knuffel kan geven, me weer thuis bij jou kan voelen.

Ik hoop dat het niet te laat is voor ons, en dat we elkaar over een paar weken kunnen spreken.

Ik ben zo trots op de persoon die jij bent, hoe je alles hebt aangepakt. Echt chapeau. Je noemde mij een topper, ik hoop dat je me ooit lieve schat noemt

 

 

Badge

Lieve F,

ik mis je 

en ik zal je altijd missen

 

want

hoe is het daar

is het daar vrediger

was het het waard

ben je vredig gegaan

heb je vrede gevonden

 

ik mis je nog steeds

en dat zal waarschijnlijk nooit veranderen

ik wil naar je toe

al ben je niet meer hier

jij bent inmiddels een ster

 

de ster hoog in de hemel

en als ik dan omhoog kijk

schijn je 

als een lichtje hoop

in mijn donkere leven

 

lieve F.

ik mis je

en ik zal je altijd missen.

 

Reageer