Vraag

‘schoonouders’

  • 25 March 2020
  • 6 reacties
  • 122 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo, alvast bedankt dat je dit leest. Ik zit een beetje in een lastige situatie met de ouders van mijn vriendin.

Ik heb nu ongeveer 2 jaar verkering met haar en ik heb vanaf de eerste ontmoeting met haar ouders al het idee gehad dat haar ouders mij niet helemaal waarderen, ik dacht dat dat wel over zou gaan als ik ze beter leerde kennen, maar dat is niet helemaal zo gegaan. Haar ouders verwachten dat ik heel veel klusjes doe bij ze thuis, dat vind ik natuurlijk geen probleem, maar mijn vriendin hoeft dit nooit thuis. Haar vader heeft mij nu ook al een paar keer geslagen, omdat ik perongeluk iets vergeten af te wassen was of omdat ik de keuken niet had stofgezogen. Daar bied ik dan ook wel mijn excuses voor aan natuurlijk en het is nier netjes van me, maar  vind het eigenlijk niet kunnen dat hij me slaat. 

ik zou ook echt niet weten waarom haar ouders zo doen tegen mij, ik heb nooit iets verkeerd gedaan naar mijn weten en ik ben altijd heel netjes en beleefd tegen haar ouders.

ik heb het hier ook met mijn vriendin over gehad, zij wist niet waarom haar ouders dit deden en wilde ook liever niet dat ik er iets van zeg. Ze zei dat haar ouders mij waarschijnlijk aan het uittesten waren of ik wel alles over had voor haar, wat ik uiteraard ook heb.

Mijn ouders weten hier ook van, maar willen het nog even aankijken. Ik vind de situatie erg lastig en ik weet echt niet wat ik moet doen. Ik heb hiervoor een andere vriendin gehad met echt ontzettend lieve ouders die mij altijd de ideale schoonzoon noemde, dat ben ik natuurlijk niet, maar dat denken jullie waarschijnlijk ook wel na het lezen van dit.

groetjes Mathieu (16 jaar)


6 reacties

Hoi,

Natuurlijk mogen haar ouders je niet slaan! Ik snap inderdaad wat je vriendin zegt over het uittesten, maar dat geeft hen niet het recht jou te mishandelen. Het is goed dat je ouders hiervan weten, maar probeer vooral ook grenzen aan te geven. Misschien helpt het als je de volgende keer dat je geslagen wordt zegt: "Ik vind het niet fijn dat u mij zo behandelt, zou u daar alstublieft mee willen stoppen?'’ Je kunt het natuurlijk ook doen als je gewoon met ze op de bank zit, en zegt dat je het ergens met ze over moet hebben. Zeg het wel van tevoren tegen je vriendin, want je wilt natuurlijk geen ruzie met haar. Als je hen wilt laten weten dat je het niet fijn vindt dat ze dit bij je doen, kun je het misschien beter op de bank proberen, als ze niet al geirriteerd zijn. Zo heb je meer kans op het doordringen van je boodschap. Bespreek het van tevoren ook even met je ouders, zij kunnen beter inschatten of het een goed idee is.

Succes!

xxAlice

Badge

Hey,

Ik ben het met je ouders eens met het even aankijken als jullie nog niet zo lang verkering hebben. 

Als het doorgaat zou ik aan je ouders vragen of zij met je schoonouders willen praten hierover. Want zij zullen ook niet willen dat geslagen wordt enz.

 

Ik hoop dat je er wat aan hebt en hoop dat je een goede relatie zult hebben.

 

Groetjes van mij!

Reputatie 1
Badge +1

Doe alsof je aan het afwassen bent en steek die vader in z'n been met 'n mes omdat ie je slaat. Karma is a bitch hihihihi.

Reputatie 3
Badge +4

Ik vind dat echt niet kunnen! 
Ik zou is een goed gesprek houden met je vriendin of haar ouders 

het is kindermishandeling! 
als je vriendin niks wil doen dan zou ik het (sry) uitmaken want het kan echt niet 

Heel erg bedankt voor al jullie reacties. Ik heb het er nog niet met de ouders van mijn vriendin over gehad, dat durf ik niet zo goed eigenlijk en ik ben bang dat ze dan boos worden. De laatste tijd is het steeds erger geworden eigenlijk, ik moet van haar ouders iedere dag bij ze eten, omdat ze mij beter willen leren kennen zoiets, daar hebben ze het ook met mijn ouders over gehad. Ik vind het wel gezellig natuurlijk om bij mijn vriendin te zijn en ik heb het graag voor haar over, maar het zorgt ook voor meer problemen met haar ouders, haar moeder doet nu wel iets aardiger tegen mij, maar haar vader heeft mij al vaak geslagen de laatste tijd. Ik zou er het liefst niet meer langskomen, maar ik kan dit natuurlijk ook niet weigeren en ik weet dat mijn vriendin het ook heel erg gezellig vindt als ze mij vaak ziet. Uitmaken met haar is trouwens echt geen optie, want we houden echt heel veel van elkaar en ik vind haar ouders geen reden om het uit te maken.

 

Reputatie 3
Badge +4

Heel erg bedankt voor al jullie reacties. Ik heb het er nog niet met de ouders van mijn vriendin over gehad, dat durf ik niet zo goed eigenlijk en ik ben bang dat ze dan boos worden. De laatste tijd is het steeds erger geworden eigenlijk, ik moet van haar ouders iedere dag bij ze eten, omdat ze mij beter willen leren kennen zoiets, daar hebben ze het ook met mijn ouders over gehad. Ik vind het wel gezellig natuurlijk om bij mijn vriendin te zijn en ik heb het graag voor haar over, maar het zorgt ook voor meer problemen met haar ouders, haar moeder doet nu wel iets aardiger tegen mij, maar haar vader heeft mij al vaak geslagen de laatste tijd. Ik zou er het liefst niet meer langskomen, maar ik kan dit natuurlijk ook niet weigeren en ik weet dat mijn vriendin het ook heel erg gezellig vindt als ze mij vaak ziet. Uitmaken met haar is trouwens echt geen optie, want we houden echt heel veel van elkaar en ik vind haar ouders geen reden om het uit te maken.

 

Hey Ik zou toch echt dan wel het duidelijk aan de ouders maken dat dit echt niet kan! Je kan hiermee zelfs naar de politie gaan (ik snap dat je dat nie doet) je zult het toch aan haar ouders moeten zeggen dat je het niet vind kunnen 

Reageer