Schoolkeuze

• 2 juni 2016
  • 4 reacties
  • 135 Bekeken

Heey,
Toen ik mijn schoolkeuze moest maken heb ik gewoon makkelijk de dichtbij zijnste genomen. Maar ik merk dat ik me echt na een jaar zo'n beetje mij nog steeds niet op mijn plek voel. Iedereen kent hier elkaar al en ik niemand. Ik vind het echt te druk serieus het is er veelste druk in de pauzes geloof me je staat opgepropt tegen elkaar aan. Maar ook de kinderen..Er is maar 1 iemand in mijn klas die ik zelf aardig vind. De rest sommige een beetje maar ik weet niet ik heb daar echt totaal geen klik mee...Ik heb met zo'n beetje iedereen echt totaal geen klik. Misschien ligt het wel aan mijn klas dat er gewoon een paar namen bij elkaar zijn gegooid. Ik ga nu bijna naar de tweede maar als ik volgend jaar ook met weinig een klik heb het is echt niet fijn. Een paar maanden terug ging het een tijd wel goed maar nu ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen! Ook bij samenwerk opdrachten wacht ik maar een beetje af. Ik moet toegeven het lijkt wel alsof er iets is gezegd. Maar ik had daarvoor ook met niemand een klik hoor. Maar ik voel me nog steeds niet fijn. Andere klas heeft geen zin want het zijn nog maar 7 weken ofzo. En in de tweede heeft iedereen al groepjes ik hoop dat ik dan maar bij dat ene meisje blijf en misschien volgend jaar bij kinderen waarmee ik een klik heb. Ik merk dat ook wel dat ik echt geen klik heb met die kinderen en ik voel me echt niet op mijn gemak.

4 reacties

Heyy, misschien moet je een beetje aanpassen aan de rest van je school. Heb je het al met een docent gesproken dat je je niet op je gemak voelt? Misschien help dat, veder hoop ik voor je dat je volgend jaar misschien een klik met mensen hebt en anders moet je naar een andere school gaan want het is niet leuk om met niemand een klik te hebben x diamond01
Heyy, misschien moet je een beetje aanpassen aan de rest van je school. Heb je het al met een docent gesproken dat je je niet op je gemak voelt? Misschien help dat, veder hoop ik voor je dat je volgend jaar misschien een klik met mensen hebt en anders moet je naar een andere school gaan want het is niet leuk om met niemand een klik te hebben x diamond01

Ja ik pas me echt aan aan alles en iedereen maar ik heb echt geen klik (met een meisje dan wel). Doordat ik geen klik heb is het als je mag kiezen met wie je samendoet echt een rot moment. Bij gym (zoals ik al zei ik wacht maar af) moesten er tweetallen gemaakt worden. Maar er liep iemand alleen dus ik ging naar haar toe om te vragen met wie zij samen deed toen zei ze weet ik niet en liep weg en vervolgens sloot ze ergens bij aan. Ik ben nu ook best stil want ik weet niet meer wat ik moet zeggen. En echt in een gesprek komen kan ik niet en ik moet altijd beginnen soms reageren ze niet eens terug. Ik heb ooit al eens een topic aangemaakt over een situatie in de klas ik ben toen naar de mentor gegaan en die heeft gesprekken gevoerd met ze toen voelde ik me wel alsof ze gedwongen werden om met me om te gaan en dat wil ik ook weer niet.
Hey,
Je schrijft dat is de klas er maar 1 iemand is die je aardig vind, maar buiten je klas zijn er nog zo veel meer mensen! Kan je proberen in de pauzes contact te maken met mensen uit andere klassen? Misschien kan je daar vrienden in maken!
Na t eerste jaar verwisselen er veel kinderen van klas. Doordat je klassen anders worden heb jij ook weer nieuwe kansen om in jou klas vrienden te maken! Meer kinderen zullen in hun eentje een nieuwe start moeten maken, dus de vaste groepjes worden sowieso weer overhoop gegooid.
Ik zou juist zeggen: pas je NIET aan! Wees lekker jezelf! Als je jezelf niet ben kan je geen vrienden maken, mensen kunnen jou niet aardig vinden want jij bent jij niet (snap je?)! Live your live! Doe dingen die jij leuk vind! En dan pas kan je, denk ik, echt vrienden maken. Ik ben nou niet echt een ster in me aanpassen 😳 en soms is dat niet zo handig. Je fit moeilijker in de hele groep, omdat er altijd mensen zijn die willen dat het gaat zoals zij willen en naja je kent ze wel. Maar het zorgt er wel voor dat de vriendschappen die je maakt echt zijn. I would say: harder but better.
En praat! Weten je ouders dat je er zo mee zit? Kan je het ze vertellen? Maybe kunnen zij meedenken.
Kus,
Pheebzzz

Ja ik pas me echt aan aan alles en iedereen maar ik heb echt geen klik (met een meisje dan wel). Doordat ik geen klik heb is het als je mag kiezen met wie je samendoet echt een rot moment. Bij gym (zoals ik al zei ik wacht maar af) moesten er tweetallen gemaakt worden. Maar er liep iemand alleen dus ik ging naar haar toe om te vragen met wie zij samen deed toen zei ze weet ik niet en liep weg en vervolgens sloot ze ergens bij aan. Ik ben nu ook best stil want ik weet niet meer wat ik moet zeggen. En echt in een gesprek komen kan ik niet en ik moet altijd beginnen soms reageren ze niet eens terug. Ik heb ooit al eens een topic aangemaakt over een situatie in de klas ik ben toen naar de mentor gegaan en die heeft gesprekken gevoerd met ze toen voelde ik me wel alsof ze gedwongen werden om met me om te gaan en dat wil ik ook weer niet.

Misschien helpt een cursus sociale vaardigheden wel?

Reageer