Vraag

School

  • 23 March 2020
  • 2 reacties
  • 94 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi,

Sinds de corona uitbraak zit ik veel thuis. Toch zit ik in het eindexamen jaar en moet ik morgen en overmorgen tentamens gaan maken waar ik erg zenuwachtig voor ben. Ik zal even uitleggen waarom. Ik heb last een depressie en andere mentale gezondheidsproblemen zoals een angststoornis. Ik heb weinig last gehad van mijn angsten sinds ik in quarantaine zit maar daarom merk ik dat ik niet meer uit bed kom, en ik ben bang om weer naar school te gaan omdat de angsten misschien dan weer terug komen. Hebben jullie tips om weer motivatie te krijgen om naar buiten te komen, of tips om van de angstige gedachten af te komen zodra ik weer buiten kom? Dankjewel voor het lezen.


2 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hi @Eva_17 ,

Vervelend van je situatie. Ik heb zelf geen ervaring met stoornissen maar ik wil je wel proberen te helpen. Ik voel me altijd heel vervelend van dat te lang en allen maar in me bed liggen. Ik weet niet of jij dat ook hebt. Maar het is goed om productief zijn. Dat je na de quarantaine een goed gevoel hebt van ik heb iets gedaan. En het klinkt best wel stom maar probeer alleen een stukje te lopen. De straat heen en weer. Je hebt daarna een lekker gevoel. Zo kan je steeds een stapje verder en je dag productiever maken. 

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Liefs:)

Hey

Ik heb last van depressies en sociale angst. Laatst moest ik ook een tentamen maken. Al weken van te voren maakte ik me er druk om. Toen ik aankwam op school durfte ik echt niet naar binnen. Er kwamen allemaal negatieve gedachten op me af. Maar wat voor mij helpt is om dan juist positief denken zoals, ik kan dit, ik moet dit gewoon doen, er kan niks fout gaan. Dat hielp mij om naar binnen te gaan.

Maar dat positief denken kan ook helpen wanneer je bijvoorbeeld niet uit bed komt of niet naar buiten wilt. Bij mij helpt het dan om het juist wel te doen. Hoe moeilijk of tegen zin ik ook heb.

Misschien heb je hier wat aan xxx

Reageer