Vraag

School

  • 20 October 2019
  • 3 reacties
  • 57 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi k heb morgen weer school na n week vakantie en k ben bang dat t niet lukt om te slapen. Ik moet vroeg op en t is nu 23:18. 

Als je dit leest plz zeg gwn iets om me gerust te stellen ik ga nu proberen te slapen maar miss kom k nog online omdat k n paniekaanval krijg. Doei


3 reacties

Heyo,

 

Slaap lekker zal ik maar zeggen!

Komt vast goed met slapen, misschien heb je klein beetje slaap tekort de eerste dag, maar dat kan je altijd weer inhalen. Je kan als je erg moe bent aan het einde van je schooldag altijd nog even slapen. 

 

See ya!

Spookyzx.

Hi !!

Alles komt goed, ik weet zeker dat je je geen zorgen moet maken, denk aan leuke dingen en vergeet nog eventjes school en een tip als het niet lukt om te slapen kijk even YouTube, Netflix of lees gerust een boek als je dat liever doet. Op die manier val je meteen in slaap 💤 

Bye bye !

☘️ klaver 

Hoi

 

Ik hoop dat je een goede nachtrust achter de rug hebt. Is het uiteindelijk gelukt om tijdig in slaap te vallen?

 

De eerste schooldag na een vakantie is vaak wat spannender. Er zijn wel meerdere leerlingen die de nacht voor deze dag niet zo rustig kunnen slapen als anders. Zoals Spookyzx zei, kan je dit eventuele tekort aan slaap gerust inhalen als je na school weer thuis komt.  

 

Ook na een kortere nacht is de kans groot dat je een uurtje na het ontwaken alweer wat energie op voelt komen. Koffie of thee zouden je hierbij kunnen helpen. Het lichaam van een tiener en adolescent is nog erg flexibel, en kan nu en dan een slaaptekort aan. 

 

Meditatie of het lezen van een boek zouden je kunnen helpen bij het inslapen. Zelf heb ik een app die geluiden uit de natuur afspeelt. In die app stel ik voor een halfuurtje natuurgeluiden in, die ik beluister als ik met het licht uit in bed lig. 

 

Slaap je vaker slecht? Het zou nuttig kunnen zijn om dit met de huisarts te bespreken. Deze zou je een natuurlijk slaapmiddel of melatonine voor kunnen schrijven, zodat de kwaliteit van je slaap erop verbetert.  

 

Groetjes

Kenshin

Reageer