Vraag

School

  • 1 February 2018
  • 2 reacties
  • 108 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
Op school heb ik niet zo heel veel vrienden en vriendinnen. Ik weet niet zo goed hoe ik vrienden moet maken! Ik had ooit een vriendin die heb ik een paar keer laten ziten wat niet mijn bedoeling was. Maar ze begon me om bepaalde dingen uit te lachen. Wat moet ik doen??
XX Sanne

2 reacties

Hey,
Het is in principe niet erg als je weinig vrienden hebt. Als jij vindt dat je genoeg vrienden hebt, is het prima.
Als je toch meer vrienden wil, kun je proberen om meer vrienden te krijgen. Hoe dat moet, vind ik moeilijk te zeggen. Je kunt het immers moeilijk afdwingen. Ik denk dat je het beste vaker naast iemand kunt gaan zitten of wat vaker met iemand gaan praten. Zo kunnen jullie dan langzaamaan misschien vrienden/vriendinnen worden.
Die vriendin die je uitlacht, lijkt me ook niet echt een leuke vriendin dan.
Succes
Jonah
Hoi!

Lastig hé, vrienden maken. Ik heb er ook moeite mee. Ondanks mijn eigen struggles met sociale relaties zal ik je toch proberen wat tips te geven ;)

Stap op iemand af die alleen zit. Als je in de kantine of op het schoolplein iemand ziet zitten die alleen zit, kun je op die persoon afstappen, en iets zeggen als 'Hey, ik zit niet graag alleen, is het ok als ik even bij jou kom zitten?'. Misschien is die persoon heel blij dat hij of zij niet meer alleen zit, en was die ook op zoek naar vrienden.

Je kunt mensen een vraag stellen i.v.m. school, en het gespreksonderwerp dan meer in de richting van iets leuks leiden. Je vraagt bv. aan een klasgenoot die je wel vriendelijk lijkt of die je even wilt helpen met een oefening van wiskunde, en als je die oefening gemaakt hebt, bedankt je hem/haar en kun je wat doorvragen naar het privéleven van die persoon.

I.v.m. die vroegere vriendin sluit ik me aan bij @Jonahhf. Een vriendin die je uitlacht, is geen echte vriendin.

Je hebt meer aan één goede vriend(in) dan aan vijf niet zo goede vrienden. Investeer je tijd en energie dus in mensen waar je je goed bij voelt, en laat je niet leiden door het "populariteitsgedoe" dat op school heerst.

Succes!

Groetjes
x

Reageer