Vraag

Schaamte

  • 10 May 2018
  • 5 reacties
  • 127 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik zit ergens mee. Het gaat de laatste tijd niet helemaal goed, ik ga hier ook hulp voor krijgen.
Mijn mentor was de eerste die hier over wist, en heeft sinds dien ook gesprekken met mij gevoerd.
Het probleem is, ik schaam me heel erg hiervoor tegenover hem.
Ik heb het gevoel dat ik hem lastig val en dat hij denkt dat ik zoek naar aandacht. Maar dat is nooit mijn bedoeling geweest. Ook ben ik bang dat hij mij vervelend vind omdat ik niet zoals andere kinderen 'gewoon' kan zijn.
Hij probeert me te helpen, maar ik praat niet veel en ook niet gemakkelijk, dus ook omdat ik me hiervoor zo voor schaam. Ik wil ook graag dankjewel zeggen, omdat ik eerlijk gezegd niet weet wat er gebeurt was als hij er niet was achtergekomen en omdat hij me helpt alleen kan ik dat niet zeggen ofzo. Ik durf het niet. Ik wik niet dat hij denkt dat ik dan slijm ofzo.
Duss, ja dat was het.
Groetjes!

5 reacties

Hoi!

Allereerst, goed dat je hulp gaat krijgen. Er is iets moeilijk voor jou, en daar ga je mee geholpen worden. Soms kan het moeilijk zijn hulp te aanvaarden, omdat je bv. denkt dat je de persoon lastigvalt, maar dat is niet het geval.

Je mentor heeft voor deze baan gekozen, en heeft een opleiding gehad om leerlingen te helpen. In die opleiding leren ze omgaan met allerlei soorten situaties, waaronder waarschijnlijk die van jou.

Je mentor begrijpt vast dat je je schaamt. Je hoeft je niet te schamen tegenover een hulpverlener, maar dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan.

In gesprekken ben ik ook niet gemakkelijk, en daarom zegt mijn mentor dat ik altijd mag mailen. Je kan dat voorstellen aan je mentor, als je vermoedt dat je via mail beter geholpen gaat kunnen worden. In die mail kan je uitleggen waar je je voor schaamt, en je kan hem ook bedanken voor de hulp. Je kan zeggen dat je het moeilijk vindt dat te zeggen, zo begrijpt hij misschien beter waarom de gesprekken moeilijk zijn voor jou.

Groetjes
x
hoi 100divergent1,
bedankt voor je reactie. ik heb zijn mail niet, dus ik was aan het denken over een briefje? maar ook daar ben ik bang voor over te komen alsof ik aandacht trek. oook omdat hij er al best veel aan heeft gedaan enz en dat kost ook tijd. dus ik ga er nog even over nadenken.
groetjes!
Een briefje is prima. Je "trekt" helemaal geen aandacht, je vraagt om de aandacht die je nodig hebt en die je verdient.
Als hij er al best veel aan gedaan heeft, lijkt hij me de juiste persoon om jou verder te helpen. Hij kent de zaak al, weet waar het om gaat. Het is normaal dat sommige zaken die afgerond leken te zijn, toch nog wat extra hulp nodig hebben.
Je mentor maakt hier vast graag tijd voor. Het is zijn baan, hij heeft er voor gekozen.
Hoi,
Hier even hoe het verder is gegaan. Ik heb een briefje gegeven en dat is hartstikke goed gedaan. Dankjewel!!
Groetjes
Heel dapper van jou dat je dat briefje gegeven hebt! Daar mag je trots op zijn :)
Fijn dat het goed gegaan is. Ik ben blij dat je je geholpen voelt op het forum 🙂

Reageer