Vraag

Ruzie met vriendin, advies nodig.


  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik zit dus al bijna een jaar met een vriendin die ik online ben tegengekomen te appen en ik vond het allemaal gezellig, maar nou hebben we gisteren en vandaag dus een ‘ruzie’ gehad over dat ik blijkbaar dus te vaak wil appen. We waren allebei flink kwaad dus we zijn best wel met onze woorden tekeer gegaan en in de woede hebben we allebei dingen gezegd die niet zo slim waren.

 

Na een flinke huilbui bij mijn moeder heb ik aan haar (mijn moeder) uitgelegd dat ik nou echt niet weet wat ik hiermee aanmoet, want de beste manier om de vriendin tevreden te stellen was dus volgens ons om een excusesbericht te maken en voor te stellen dat die vriendin me appt als ze weer zin heeft.

 

Nu ik dat bericht heb gestuurd ben ik dus super bang dat ze klaar met me is en gewoon niet meer appt, want dan ben ik zomaar van het een op het andere moment iemand kwijt waar ik heel veel om geef. Het is echt een vreselijk gevoel en zorgt zelfs voor krampen en dat mijn hart soms overdreven snel klopt, ik heb dus echt gewoon super veel last van zenuwen enz.

 

Nou zijn de vragen: 

 

  • Weet iemand wat ik het beste kan doen terwijl ik wacht op een berichtje en wellicht hoe ik mezelf er genoeg van kan afleiden?

 

  • Hoe moet ik ermee omgaan dat ze veel minder wilt appen dan ik wil? Het is simpel om te zeggen dat ik me dan maar aan haar aan moet passen, maar ik vind het oneerlijk als ik altijd maar voor de behoeftes van anderen moet opdraaien en die van mezelf verwaarloos, ik vind mezelf niet de enige verantwoordelijke, dus wat zou een goede oplossing zijn? Een compromietje ofzo?

 

  • Is er toevallig iemand die in een soortgelijke situatie is geweest en hoe is dat weer goedgekomen?

 

Dan hoop ik dat het snel weer beter gaat en ik snel gerust gesteld word.


138 reacties

Ja, zij kan ook vloeiend Engels en vroeger schreef ik ook alleen maar in het Engels omdat ik tweetalig doe en dat dan zou helpen met m’n Engels. We vinden het allebei een mooie taal.

Goed. Neem dan maar initiatief tot een verhaal in het Engels. Alvast een fijn oudejaar gewenst :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Ja jij (En Dr8gon99 natuurlijk) ook een fijn jaar gewenst..! Maak er een feestje van en ik heb hoop dat 2020 een beter jaar zal worden ^^

Bedankt, jij ook een gelukkige jaarwisseling en dat je nog veel fijne dingen mag meemaken in 2020!

-Dr8gon99

Ik zal er het beste van proberen te maken en de vriendin niet mbv stress m’n jaarwisseling laten verpesten, of ik doe iig mijn best daarvoor. Jij ook nog een fijn 2020.

Bedankt voor je nieuwjaarswensen! Ik hoop dat je niet al te veel stress zult ervaren inderdaad.

-Dr8gon99

Ik had net stress en voelde me down maar het gaat geloof ik steeds beter...

Goed dat het weer beter gaat nu :)

-Dr8gon99

Ja het wordt steeds makkelijker en makkelijker voor mijn gevoel. Ik heb nog wel last van flinke dipjes enzovoort maar voor de rest ist prima. Nu heb ik vooral behoefte om m’n hele decembermaand met m’n oude mentor/psycholoog te bespreken… Dat zou zo fijn zijn. 

 

Ik heb na de discussie nog een appje gedaan over dat ik denk dat we beter een balans kunnen vinden qua contact maar nog geen reactie. Ach ik geef dr gewoon lekker de ruimte als dat haar helpt. 

Dan bespreek je het na de kerstvakantie met je oude mentor/psycholoog als je dat inderdaad fijn vindt en daar behoefte naar hebt zoals je verteld. 

-Dr8gon99

Hey,

 

Ja, dat ga ik doen. Heb er net met mijn ouders over gepraat en zij hebben ook duidelijk gemaakt dat ik gewoon niet meer als eerste moet appen met die vriendin en moet wachten op wat mijn psycholoog zegt en dat dan vooral moet doen. Hopelijk verbetert de situatie daardoor dan…

 

 

Goed dat je de situatie met je ouders besproken hebt. Zie je je psycholoog binnenkort?

 

Gr. Kenshin

Ik heb het eventjes opgezocht en de eerstvolgende afspraak staat gepland op 13 januari, dus volgende week maandag.

Fijn dat je op 13 januari bij de psycholoog terecht kan. Kan je in de tussentijd op steun van je ouders rekenen?

 

Gr. Kenshin

Hey,

 

Ja ik kan wel bij mijn ouders terecht… Ik merk gewoon dat ik minder moeite heb met advies van een professional opvolgen ivm de mindset: Ondanks hoe iets afloopt zal dit de juiste keuze zijn geweest.”

Hey nog een vraagje (Excusez-moi!), ik merk dat ik soms m’n zelfbeheersing kwijtraak als ik iets meemaak en dan haar móét en zál appen, wat ik dan ook doe. (Het zijn spontane appjes met geen teken erin dat we conflicten hebben maar ik geloof dat ze er niet eens naar kijkt honestly…. Nu ik er zo over denk heeft ze me misschien wel op stil gezet?!)  Enige tips om dat te voorkomen..? Ik denk namelijk dat het niet echt handig is.

 

Groetjes,

Pindakes

Bij bepaalde gebeurtenissen verlies je je zelfbeheersing, waarbij je deze vriendin vaak appt. Zou het helpen om je af te reageren in de notities van je telefoon, in plaats van via een berichtje? Ik schrijf mijn stress en frustratie er wel vaker uit in berichtvorm, zonder deze daadwerkelijk te versturen. 

 

Het zou kunnen dat deze vriendin in de war wordt gebracht door random berichten. Dat ze zich bewust is van de spanning tussen jullie, waardoor willekeurige berichten wat random kunnen overkomen. Echter jammer dat ze niet reageert. 

 

Gr. Kenshin

Hey Kenshin,

 

Ik zal het proberen ja, hopelijk lukt het dan beter: Tis dus eigenlijk als het ware het principe van “Van je af schrijven”?~

Oowh ja dat zou inderdaad best wel kunnen… Al was ik er vergeten bij te zetten dat ik ivm mijn voornemen haar niet meer te appen ‘t appje ook had verwijderd dus wie weet is het mijn fout enzo, eigenlijk denk ik van wel.

Ik was vandaag ook in de gelegenheid om m’n oude mentor te vragen over of ik met hem kon praten en hij ging akkoord (Zooo opgelucht en blij nu..!) dus dan is er toch nog iets goeds gebeurd. Ook heb ik nu een idee qua afleiding; Huiswerk maken. Krijg ik en betere cijfers van, en meer waardering van docenten, en ben ik trots op mezelf terwijl ik ook wordt geprikkeld en afgeleid ben.

 

Groetjes,

Pindakes

 

ik

Het van je afschrijven vind ik inderdaad een erg prettig principe :slight_smile: Jouw methode van huiswerk maken lijkt me ook een goede. 

 

‘Al was ik er vergeten bij te zetten dat ik ivm mijn voornemen haar niet meer te appen ‘t appje ook had verwijderd’

Wat bedoel je hier precies?

 

Wat goed dat je oude mentor instemde met een gesprek. Heel fijn. Hebben jullie inmiddels een gesprek gehad?

 

Gr. Kenshin

Ja ik vind het ook wel fijn werken..! Nu zat ik eens te denken: Zou het mogelijk zijn dat zij net zoals ik gewoon zit te wachten op een appje..? Of is dat onwaarschijnlijk?

En ik bedoelde dat je op Whatsapp verstuurde berichten kan verwijderen en dan “verwijderen voor iedereen”, wat ik dus - misschien js het dom - heb gedaan.

Helaas hebben we nog geen gesprek gehad… Hij stelde het wel voor maar mijn moeder kwam me ophalen. (Ik baalde daar echt van omdat ik zoveel behoefte had aan een gesprek) maar we hebben nu een gesprek op maandag of dinsdag.

Aangezien je vriendin degene leek te zijn die de neiging had om afstand te nemen, vermoed ik dat zij minder wacht op benadering van jouw kant. Doet ze dat wel, maakt ze dat naar mijn gevoel op een onduidelijke en onprettige manier kenbaar; namelijk door jou nauwelijks aandacht te bieden. 

 

Fijn dat er een gesprek gepland staat. 

 

Gr. Kenshin

Ja je hebt ook gelijk ja… Misschien was het ook een dom idee, maar als ik erover nadenk kom ik erachter dat de gedachte stamt uit hoop… Hoop dat alles goedkomt zegmaar. Dan geef ik toch nog veel meer om haar dan ik denk en hecht ik toch wel heel veel waarde aan die vriendschap.  

 

 

Je lijkt me een loyaal iemand die niet snel opgeeft. Dat siert je, maar moet ook niet gemakkelijk zijn om dragen. Ik vermoed dat je psycholoog hier rond nuttig advies zal kunnen bieden :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Heel erg bedankt, dat is fijn om te horen..! Tuurlijk zit er een keerzijde aan maar weet je, dat is het wel waard. Ik kan nu met mezelf en wat voor persoon ik ben leven als het verdriet enz weg is. Ik probeer mezelf zelfbeheersing aan te leren zodat ik het totdat ik de psycholoog zie nog aan kan zien. Ik heb je tips gebruikt en in een “notitieappje” geschreven hoe ik de situatie nu zie gewoon voor het geval dat er dit weekend iets gebeurd of dat ze me confronteerd met wat dan ook. Hopelijk oogt het kalm maar direct:

Ik vind niet dat je mij nu een kans geeft om mijn goede eigenschappen te uiten. Zelfs als ik rekening met je hou en zelfbeheersing gebruik om je niet te vaak te appen krijg ik de schuld dat ik je claim en druk op je zet, ook al heb ik eraan gewerkt om rekening met jou te houden. Ik ben ook maar een mens, en ik ben ook niet perfect. In een goede vriendschap zou je daar mee om moeten kunnen gaan. En ja, ik geef toe dat ik ook boos ben geweest en ben geflipt, maar ik heb daarvan geleerd en als ik datgene wat ik heb geleerd toepas wordt al het goeds in mij tegen me gebruikt, genegeerd en weggedrukt: Dat vind ik niet eerlijk of redelijk.

 

Groetjes,

Pindakes

Wat een goed tekstje dat je daar neergeschreven hebt :slight_smile:  Mooi en beheerst geformuleerd. 

 

Gr. Kenshin

Reageer