Vraag

Ruzie met vriendin, advies nodig.


  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik zit dus al bijna een jaar met een vriendin die ik online ben tegengekomen te appen en ik vond het allemaal gezellig, maar nou hebben we gisteren en vandaag dus een ‘ruzie’ gehad over dat ik blijkbaar dus te vaak wil appen. We waren allebei flink kwaad dus we zijn best wel met onze woorden tekeer gegaan en in de woede hebben we allebei dingen gezegd die niet zo slim waren.

 

Na een flinke huilbui bij mijn moeder heb ik aan haar (mijn moeder) uitgelegd dat ik nou echt niet weet wat ik hiermee aanmoet, want de beste manier om de vriendin tevreden te stellen was dus volgens ons om een excusesbericht te maken en voor te stellen dat die vriendin me appt als ze weer zin heeft.

 

Nu ik dat bericht heb gestuurd ben ik dus super bang dat ze klaar met me is en gewoon niet meer appt, want dan ben ik zomaar van het een op het andere moment iemand kwijt waar ik heel veel om geef. Het is echt een vreselijk gevoel en zorgt zelfs voor krampen en dat mijn hart soms overdreven snel klopt, ik heb dus echt gewoon super veel last van zenuwen enz.

 

Nou zijn de vragen: 

 

  • Weet iemand wat ik het beste kan doen terwijl ik wacht op een berichtje en wellicht hoe ik mezelf er genoeg van kan afleiden?

 

  • Hoe moet ik ermee omgaan dat ze veel minder wilt appen dan ik wil? Het is simpel om te zeggen dat ik me dan maar aan haar aan moet passen, maar ik vind het oneerlijk als ik altijd maar voor de behoeftes van anderen moet opdraaien en die van mezelf verwaarloos, ik vind mezelf niet de enige verantwoordelijke, dus wat zou een goede oplossing zijn? Een compromietje ofzo?

 

  • Is er toevallig iemand die in een soortgelijke situatie is geweest en hoe is dat weer goedgekomen?

 

Dan hoop ik dat het snel weer beter gaat en ik snel gerust gesteld word.


138 reacties

Ik denk persoonlijk dat ze wel vriendinnen met je wil blijven maar dat zij gewoon niet zo van appen houdt als van jou, inderdaad gewoon beeindigen als het meer spanningen oplevert dan dat het leuk is want bij een goede vriendschap moeten er amper spanningen zijn.

-Dr8gon99

Ja, dat denk ik ook, maar ze wou ook niet afspreken in de vakantie terwijl dan juist de gelegenheid ervoor is dus dat vond ik ook al raar en flauw. Echter moet ik toegeven dat ze het wel druk had, oeps… Misschien was het dan teveel gevraagd. Met alternatieve data om af te spreken komt ze echter niet aan ofzo, misschien kan ik dat vragen?

Ik zal kijken wat haar reactie daarop is, als ik weer moet gaan lopen staren naar een blauw vinkie of als ze dat ook al niet wilt zal ik er wel echt klaar mee zijn: In een vriendschap moet je dingen voor elkaar over hebben after all. Alleen het “niet graag willen appen” zou ik nml nog wel mee kunnen dealen maar ik ben iemand die van mening is dat je af en toe contact met elkaar moet blijven houden en een beetje moeite voor elkaar kunt doen. Als appen ‘m niet wordt en ze niet face-to-face kan/wil hoe dan?

En je hebt ook zeker gelijk, vriendschappen horen niemand zoveel stress te bezorgen. ‘T dingetje wrm ik hier toch zoveel moeite mee heb is denk ik simpelweg omdat ik nog steeds diep vanbinnen erg veel om dr geef en van haar hou (Ja, ik geloof dat je op een vriendschappelijke manier van leeftijdsgenoten kan houden dus ik bedoel het niet op de romantische manier ofz.) en dat naar boven komt als ze me dan terugappt.

 

Groetjes,

Pindakes.

Alleen nu blijkt dat ze boos op me is omdat ik blijkbaar ineens teveel van haar vraag en ik ben bang dat het helemaal uit de hand gaat lopen dit.

Hallo Pindakes :)

Ja, sommige houden niet van appen, hoe reageert ze als jij voorstelt om iets leuks te doen in het echte leven in plaats van appen met haar. Ik ben een jongen maar ik hou persoonlijk ook niet zo van appen en vindt het best wel boring om eerlijk te zijn.

-Dr8gon99

Hey Dr8gon99,

 

Ik heb voorgesteld om als ze in de vakantie niet kan wellicht op een ander tijdstip af te spreken, toen kreeg ik een appje dat ik dr claim ofzo, terwijl  ik dat helemaal niet probeer te doen… Ze was boos op me bleek. Weer een discussie, uiteindelijk ging ze weg midden in die discussie dus het ging echt niet top.

 

Groetjes,

Pindakes

Ja, dat is wel vervelend die situatie, misschien moet je er toch aan denken om de vriendschap wellicht te beeindigen als dit zo doorgaat.

-Dr8gon99

Jup nog steeds erg vervelend, maar ik bereid mezelf er maar alvast op voor voor het geval dat ik dat moet doen…

Ja, bereid je maar voor want het gaat waarschijnlijk wel moeilijk worden om de vriendschap te beeindigen met iemand die al tijden jou vriendin was.

-Dr8gon99

Wat jammer dat deze vriendin niet positief reageerde op jouw vriendelijke verzoek. Bescherm jezelf gerust tegen deze negativiteit, bijvoorbeeld door minder regelmatig contact met haar te hebben. 

 

Gr. Kenshin

Ja, ik zou het verschrikkelijk vinden en het grootste deel van de decembermaand was dat een van m’n grootste angsten maar als iets moet dan moet het. Ik heb vooral tijd nodig om me daarop voor te bereiden merk ik, dan kan ik een beetje aan het potentiele idee wennen.

 

En ik snap niet dat ze er zo gek op reageert dat ik wil afspreken want ik vond de vorige dagen samen heel gezellig met haar, misschien had ze er dan toch meer van verwacht..? Aan de andere kant is het niet mogelijk om iets voort te zetten waarin mijn best doen niet genoeg is dus moet ik nu keuzes gaan maken.

Ik zal me wat proberen te beschermen tegen de negatieve sfeer die er heerst tussen mij en haar door dan minder contact te zoeken, maar als dat ook niet lukt dan kan ik de vriendschap niet meer aan en is het wie weet toch het beste om hem te beëindigen.

Groetjes,

Pindakes

Ja, als het moet moet het ja. Ik denk niet dat ze persè om jou geeft als ze zo weinig contact zoekt en steeds negatief doet over afspreken.

-Dr8gon99

Ik moet zeggen dat ik het altijd gemeen vind om vriendschappen te beëindigen maar ik denk dat het beter is om aan m’n welzijn op de lange termijn te denken...

Hallo Pindakes :)

Ik vindt dat jou welzijn voorop gaat dan een vriendschap die eigenlijk niet zoveel voorsteld.

-Dr8gon99

Tja ik denk ook wel dat je daar gelijk hebt, zoals jij het zegt klinkt het veel logischer… Dan moet ik nog maar eventjes de moed verzamelen voor het geval dat.

Je kan het beste gewoon dan in 1 bericht en niet erom heen draaien zodat het makkelijker gaat en daarna proberen nieuwe vrienden te zoeken die wel geintereseerd zijn.

-Dr8gon99

Zal ik dan doen, weet je misschien wat goede timing is daarvoor.? Het blijkt dat ik  daar een ramp in ben.

1 weekje aankijken gewoon.

-Dr8gon99

Zal ik doen..! Ik heb net m’n gedachten ook op papier geschets, wie weet helpt dat. Als afleiding kan ik ook schrijven, dat is echt een van m’n passies. Dan zou ik mijn gevoelens kunnen verwerken in een verhaal...

Reflecteer en verwerk je gevoelens gerust door te schrijven. Zo mogelijk zou je alvast een berichtje kunnen opstellen voor deze vriendin.

 

Gr. Kenshin

Bedankt… Zou het ook kunnen dat ik m’n gevoelens uit m’n eigen POV in een verhaal schrijf en dat naar haar stuur? Ik heb het idee dat dat minder aanvallend naar haar toe is omdat het minder direct is op die manier, en ook omdat ik handiger ben met verhalen… Zo hebben we elkaar ook leren kennen: Als de schrijver en de lezer.

Goed idee van jou dat je die gedachtes op papier hebt gezet. Dan kun je het van je af schrijven, ik schrijf ook weleens dingen van me af en dat voelt fijn.

-Dr8gon99

Haar inzicht geven in jouw standpunt d.m.v. een verhaal kan zeker. Het lijkt me zelfs een goed idee, dat je daar hebt. 

 

Gr. Kenshin

Ik ben het met Kenshin eens en het is een perfect idee.

-Dr8gon99

Ja precies, van je af schrijven helpt heel erg, dus laten we dat zeker blijven doen.

En bedankt, dan zal ik het eens gaan uitvoeren… Kan ze ook meteen zien waarom ze een vriendschap met me wou, haha :) Ist ook oké om het in het Engels te schrijven? Naar mijn idee is m’n Engelse schrijfstijl het beste en ist ietsie minder persoonlijk terwijl m’n Nederlandse schrijfstijl juist weer wat confronterender is.

Engels kan zeker, als deze vriendin haar Engels hier voldoende voor is. Heeft ze al vaker werk van je gelezen in het Engels?

 

Gr. Kenshin

Reageer