Vraag

Ruzie met vriendin, advies nodig.


  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik zit dus al bijna een jaar met een vriendin die ik online ben tegengekomen te appen en ik vond het allemaal gezellig, maar nou hebben we gisteren en vandaag dus een ‘ruzie’ gehad over dat ik blijkbaar dus te vaak wil appen. We waren allebei flink kwaad dus we zijn best wel met onze woorden tekeer gegaan en in de woede hebben we allebei dingen gezegd die niet zo slim waren.

 

Na een flinke huilbui bij mijn moeder heb ik aan haar (mijn moeder) uitgelegd dat ik nou echt niet weet wat ik hiermee aanmoet, want de beste manier om de vriendin tevreden te stellen was dus volgens ons om een excusesbericht te maken en voor te stellen dat die vriendin me appt als ze weer zin heeft.

 

Nu ik dat bericht heb gestuurd ben ik dus super bang dat ze klaar met me is en gewoon niet meer appt, want dan ben ik zomaar van het een op het andere moment iemand kwijt waar ik heel veel om geef. Het is echt een vreselijk gevoel en zorgt zelfs voor krampen en dat mijn hart soms overdreven snel klopt, ik heb dus echt gewoon super veel last van zenuwen enz.

 

Nou zijn de vragen: 

 

  • Weet iemand wat ik het beste kan doen terwijl ik wacht op een berichtje en wellicht hoe ik mezelf er genoeg van kan afleiden?

 

  • Hoe moet ik ermee omgaan dat ze veel minder wilt appen dan ik wil? Het is simpel om te zeggen dat ik me dan maar aan haar aan moet passen, maar ik vind het oneerlijk als ik altijd maar voor de behoeftes van anderen moet opdraaien en die van mezelf verwaarloos, ik vind mezelf niet de enige verantwoordelijke, dus wat zou een goede oplossing zijn? Een compromietje ofzo?

 

  • Is er toevallig iemand die in een soortgelijke situatie is geweest en hoe is dat weer goedgekomen?

 

Dan hoop ik dat het snel weer beter gaat en ik snel gerust gesteld word.


138 reacties

Hallo Pindakes :)

Ik ga even je vragen beantwoorden.

  1. Je kan bijvoorbeeld iets doen zoals een spelletje op je telefoon spelen ondertussen of even hardlopen buiten, in een park rondhangen.
  2. Sommige meisjes houden niet zo van appen en vinden dat best wel '’boring'’, jullie kunnen ook afspreken in het echte leven en wat leuks doen, misschien praat ze dan juist meer omdat appen, dan krijg je ook niet echt gevoelens zoals in het echte leven.
  3. Ik ben niet in een soortgelijke situatie ooit terechtgekomen.

-Dr8gon99

Heel erg bedankt voor de reactie, dat had ik echt eventjes nodig!

 

Ik heb idd maar gewoon afleiding gezocht want ondertussen ist wel weer “goedgekomen” maar op Whatsapp negeert ze m’n appjes die ze wel leest dus dat is nogal frustrerend. Ik heb ook al gevraagd of ze in de kerstvakantie wilt afspreken maar ze “Had het al druk en wou ook een paar dagen zonder iets”, ben daar best boos over geworden maar heb dat maar niet laten merken hoe graag ik dat ook wou. Nogmaals heel erg bedankt voor je berichtje :)

Hey Pindakes

 

Wat jammer dat er ruzie ontstond tussen je vriendin en jij. Goed dat je op zoek ging naar een oplossing. Als ik het goed begrijp is de ruzie inmiddels uitgeklaard, maar heerst er nog een zekere spanning

 

Zoals Dr8gon99 voorstelde, zou je je in situaties zoals deze af kunnen leiden door te sporten of een spelletje te spelen. Ook zou je op een rustige plek kunnen neerzitten, en binnenin jezelf herhalen dat je verstandig en attent gehandeld hebt. Je hebt tenslotte initiatief genomen tot het bijleggen van de ruzie. 

 

Ik stel voor dat je deze vriendin enkele dagen rust gunt. Vaak gaan spanningen hierdoor liggen, en bestaat de kans dat je vriendin hierdoor in zal zien dat ze je na een tijd mist. Denk je dat je dat graag zou proberen?

 

Groetjes

Kenshin

Beste Kenshin,

 

Ook echt heel erg bedankt voor je antwoord, ik heb er zeker wat aan. Ik heb inderdaad ook echt nog het idee dat er spanningen zijn en ervaar op dit moment nog steeds gevoelens van verdriet, eenzaamheid en woede, maar heb ook het gevoel dat mijn vriendin me laat vallen. Ik ben persoonlijk gewoon snel aan iemand gehecht en erg trouw/loyaal, dus met situaties als deze kan ik slecht omgaan.

 

Ik ga zeker proberen om gewoon op een rustig plekje te gaan zitten en constant herhalen dat ik mijn best heb gedaan en mezelf niets kan verwijten, dat lijkt me een goede oplossing. Daarnaast ga ik binnenkort weer hardlopen en dat helpt al zoiezo. Momenteel luister ik naar muziek die gaat over soortgelijke situaties als waar ik in zit want het doet me realiseren dat ik niet de enige ben en mijn ouders steunen me heel erg, dat helpt mij ook zo ontzettend..!

 

Ik zal de vriendin zekers nog wat meer tijd gunnen voor het geval dat, ik word gek van het feit dat ze wel online is en ik blauwe vinkjes bij de appjes die ik heb gestuurd zie maar misschien is het gewoon het beste...  Dus ik zou het zeker graag proberen. ^^

 

Ontzettend bedankt voor je berichtje.

 

Groetjes,

Pindakes

Wat mooi dat je loyaal bent. Dat is een mooie eigenschap, hoewel je er bij momenten onder kan lijden. Daarnaast goed dat je op een gezonde manier met de situatie om lijkt te gaan, en dat je ouders je steunen. 

 

Gr. Kenshin

Ja, ik vind loyaliteit belangrijk maar inderdaad, het kan heel erg pijnlijk zijn. Ik had haar zondag gevraagd hoe het met dr ging en vanmorgen had ze “Wel goed,

met jou?” geappt. Ik reageer er maar gwn spontaan op, maar het vreemde is dat

ik me dan ziek voel door stress ofz, dat had ik gisteravond ook al. Daar maak ik me wel zorgen om maar uiteindelijk komt het allemaal weer goed en ik begin op weg te gaan naar de mindset “Graag of niet, als je niet wilt is het jouw verlies.” want al dat tobben om ‘minder goede’ vriendinnen gaat uiteindelijk ook too

much worden.

 

trouwens sorry voor al deze updates haha, het gaat vanzelf..!~

 

Groetjes,

Pindakes

Fijn dat de situatie de goede kant op lijkt te gaan. Echter jammer dat je zulke stress ondervindt. Het zou inderdaad dat meisje zijn die een trouwe vriendin verliest; erg jammer voor haar. 

 

Je hoeft je allesbehalve te excuseren voor de updates. Dit is jouw topic; jouw plekje om de situatie te bespreken :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Ja de stress is echt niet zo fijn, in de wiskundeles merkte ik ineens ook dat mijn hartslag aardig hoog was en ik voelde me niet zo lekker. Hopelijk blijft het niet te lang want alhoewel stress natuurlijk is zal het niet zo gezond voor me zijn om er constant last van te hebben.

En het zou ideaal zijn als ze dat zelf ook denkt maar zo niet… Tja, er komt vast wel weer iemand anders op m’n pad in dat geval denk ik dan maar.

Misschien klinkt het gek, maar nu ben ik ook begonnen met tips te geven aan andere mensen op dit forum: Ik merk gewoon hoe fijn ik het zelf vind om te worden geholpen dus ik wou ook iets betekenen voor anderen en ik hoef niet zoveel over m’n eigen problemen na te denken. Ik hoop gewoon dat mijn advies goed is voordat ik allemaal slechte tips geef haha.

En ik vind het fijn dat je het oké vind dat ik zoveel blijf vertellen over deze situatie, het doet me echt heel veel goed. Ik wist gewoon niet of dat dat gebruikelijk of vreemd is op dit forum maar inhouden kan ik me stiekem niet, tis m’n uitlaatklep zegmaar.

 

Groetjes,

Pindakes

 

Groetjes

Wat attent dat je advies deelt op het forum :slight_smile:  Daar zijn mede-forummers vast heel blij mee. Leren uit elkaars ervaringen en het uitwisselen van advies kan zelden verkeerd zijn. 

 

Denk je dat je de stress waar je door geplaagd wordt, met je mentor zou kunnen bespreken? Vaak hebben mentoren, eventueel ook docenten, hier rond tips te bieden. 

 

Op het forum zijn topics met honderden reacties te vinden. Laat je gerust gaan, als het op het luchten van je hart aankomt :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Heel erg bedankt..! Persoonlijk vind ik dat als ik anderen kan helpen gelukkiger te worden ik die kans zeker moet aangrijpen, dat geeft mijzelf ook een voldaan gevoel. En ik denk ook zeker dat je wel gelijk hebt qua dat het geven van advies dmv je eigen ervaringen daarvoor te gebruiken eigenlijk ook niet verkeerd zou kunnen zijn.

 

Mijn mentor is momenteel ziek en eerlijk gezegd heb ik niet zo’n band met hem, maar m’n mentor van vorig jaar heeft gezegd dat ik altijd bij hem aan mag kloppen als ik wil praten, misschien is het daar dan toch wel tijd voor… Ik vind het gewoon eng omdat hij ook weer een klas met 30 kinderen heeft en dan ook nog eens zo’n “zorgenkindje” als mij. 

 

M’n vriendin heeft me weer geappt, maar er kwam niet meer uit dan “same”, dus moeite steekt ze er ook niet in wat eigenlijk toch wel echt heel pijnlijk is nog steeds.

 

En ja dat zag ik.~ Ik dacht altijd zo van “Waarom gaan honderden mensen hierop reageren terwijl er onbeantwoorde topics te vinden zijn?!” maar nu snap ik de vele reacties wat beter.

 

Groetjes,

Pindakes

 

 

Je vorige mentor zou zeker open kunnen staan voor een gesprek. Naar mijn vermoeden zou hij dit daarbij enkel voorstellen als hij hier de tijd voor heeft; maak je met andere woorden geen zorgen om de rest van zijn leerlingen. Jij hebt evenwel recht op een gesprek. 

 

Gr. Kenshin

Dat lucht me wel op..! Hopelijk kom ik hem dan in de schoolgangen tegen, want ik weet natuurlijk niet in welk lokaal hij lesgeeft. Een valkuil van mij is helaas ook dat ik dan als ik hem eens tegenkom alleen maar gedag zeg en voor de rest vergeet wat ik nou wou vragen, niet zo slim natuurlijk.

 

Groetjes,

Pindakes

Als ik een afspraak met een docent maak, doe ik dat overwegend via mail. Dat vind ik eenvoudiger en duidelijker. Zou je je vorige mentor kunnen mailen?

 

Gr. Kenshin

Hij heeft ons vorig jaar nooit gemaild behalve als het een algemeen mailtje aan de hele klas was, dus ik zal ffkes bekijken wat ik ga doen.

 

Ondertussen reageert m’n vriendin wel maar er komt niet meer uit dan elke dag een appje dat voelt alsof ze het heel kortaf bedoelt (Zoals “same” en “thx”) en de sfeer voelt awkward. Ik heb nu dus eventjes weer een stressmomentje maar het is veel minder erg als eerst: zou dat kunnen betekenen dat ik haar steeds minder nodig begin te hebben/te missen?

 

Groetjes,

Pindakes

Bekijk gerust even wat je doet. Ik vermoed dat het best gebruikelijk is voor een leerling om een docent te mailen; zeker als het gaat om een mail rond een afspraak. 

 

Het zou kunnen dat je stilaan op een gezondere manier met de situatie om hebt leren gaan, waardoor je er minder onder lijdt. Da’s positief. 

 

Gr. Kenshin

Bedankt, dat zal ik zeker eventjes doen. Een mail is inderdaad eigenlijk best wel normaal.

 

En ik ben blij dat dat positief is..! Nog steeds heb ik weinig eetlust (Kan regelmatig geen avondeten meer door m’n keel krijgen, oeps...) maar de stress wordt wel minder. Ik begin me ook steeds meer echt te realiseren dat er meer vissen in de zee zijn (Kweenie of dat hetzelfde is in NL maar dat is de uitspraak vanuit het Engels) en ze als ze zo blijft doen ze me niet waard is. De grootste uitdaging waar ik nu voor sta is haar laten gaan en dan nieuwe vrienden maken, dat is echt drama voor mij.

 

Er zijn inderdaad nog een hoop vissen in de zee. Heb je iemand in gedachten die je graag beter zou leren kennen? Je zou deze persoon eventueel wat vaker een berichtje kunnen sturen, of ze regelmatiger aanspreken in de gangen. 

 

Gr. Kenshin

Nou mijn klasgenoten zijn wel aardig, wat ik me pas echt helemaal goed realiseerde toen ze het voor me over hadden om vanuit de andere kant van de fietsenstallen me nog een fijne kerstvakantie te wensen :)

 

Ik ga de hoop er toch nog wel in zetten: Dan zie ik ze gewoon elke dag op school om daar te kletsen en hoef ik niet zo vaak te appen omdat ik ze anders mis. Klinkt misschien als een ideetje. 

 

Groetjes,

Pindakes

Heeft zij jou al geappt of nog niet? 

-Dr8gon99

Hey Dr8gon88,

 

Ja, ze appt me zo’n 1 keer per dag, meestal een appje, vaak met “Thx, Mhm of sure”. Het voelt nogal kortaf zegmaar. Misschien ben ik wel te moeilijk tevreden te krijgen maar ey ik doe eigenlijk gewoon mijn best voor haar en meer dan mijn

best kan ik niet doen…

 

Groetjes,

Pindakes

hai, hai.

 

ik heb persoonlijk het zelfde probleem maar dan precies andersom. mijn vriendje wil heel graag bij mij zijn, met mij appen en het liefste de hele dag door. en zelfs de nacht. ik vind dit persoonlijk helemaal niet fijn maar ik probeer nog steeds zo lief mogelijk te vragen of hij misschien minder wil gaan appen. 

ik zag laatst een meme langs komen waar een vrouw boos was en dacht: ik ga hem de hele dag niet appen zodat hij weet dat ik boos op hem ben.

en daarna een plaatje van de man die dan dus denkt: lekker rustig nu dat ze geen berichtjes stuurt!

 

mijn punt is dat sommige mensen nou eenmaal wat meer rust om zich heen willen dan anderen en dat dat bij iedereen anders is. ik ben bang dat je vriendin gewoon wat rust nodig heeft. mijn advies is dat je je ook zou kunnen verontschuldigen gezien je in haar ogen nu de schuldig bent. zolang je dat niet doet, zal er een onderliggende onenigheid tussen jullie blijven ben ik bang. dit is helaas hoe de meeste (dus niet allemaal) vrouwen werken in hun hoofd. in ieder geval de meeste vrouwen die ik ken. 

ik weet dat dit een deuk in je ego kan aanbrengen. believe me, i've been there. maar ik denk ook dat je in dit geval beter de betere persoon kan gaan uithangen omdat ik denk aan mijn ervaring te meten, dat dit niet makkelijk uit zichzelf oplost als sneeuw voor de zon. :)

 

:)

Hey AlphaWolf2002,

 

Bedankt voor je antwoord, het is handig om het perspectief van een andere kant te zien. Punt is gewoon dat ik niet echt het idee heb dat ik iets fout doe: Ik app dr gwn spontaan als r iets in me opkomt of als ik hulp nodig app en ik stuur zeker geen “???” Of “Wbj”, ik blijf gewoon aardig en zeker niet opdringerig. Ik verwacht ook zeker niet van dr dat ze de hele dag met me appt, maar ze steekt totaal geen moeite meer in mij.  Ik neem aan dat jij je vriendje vaak ziet..?

Ik zie die vriendin dus amper, en als het dan eindelijk weer eens kerstvakantie is wilt ze niet eens afspreken. Dat is ook groot deel van het probleem en mijn gedachtegang van waarom ik dan gewoon contact zoek via de app: Ik kan haar niet forceren om met me af te spreken.

Hopelijk maakt dat het duidelijk.  Moet ik dan alsnog maar sorry zeggen zelfs als ik zo mijn best doe en haar vrijer laat en trouw wil blijven aan haar? Ik kan haar toch niet zomaar over me heen laten lopen? Ik wil juist meer voor mezelf en m’n principes gaan  opkomen, dat deed ik vroeger zelden.

 

Groetjes, 

Pindakes

Hallo Pindakes :)

Vervelend, misschien moet je stoppen met je tijd besteden in die vriendin aangezien het haar toch niet boeit of jij haar appt of niet.

-Dr8gon99

Hey Dr8gon88,

Ja, vervelend is het wel. Een week geleden zou je advies me teveel pijn hebben gedaan (Niks tegen jou of je advies want toen was ik emotioneel allesbehalve stabiel), maar nu zie ik er zeker de logica in. 

Ik denk eigenlijk ook dat ik haar maar gewoon moet laten dan, want als ik dr niet spreek heb ik haar niet meer nodig of in ieder geval ben ik niet meer zo afhankelijk van haar en begin ik weer zelfstandiger te worden.

Dus zal ik dan maar gewoon gaan oefenen op het “Als ze appt is het leuk en aardig, anders hoeft het niet.” of is dat ook niet de goede gedachtegang? Misschien kan ik haar op stil zetten, of is dat weer te extreem?

Oh ja, nog eventjes op het advies van AlphaWolf2002, na er een nachtje over te hebben kunnen slapen denk ik toch dat ik als de gelegenheid juist is m’n excuses aanbiedt, zoveel heb ik er niet mee te verliezen :)

Groetjes,

Pindakes

Ja, goede gedachtegang! Ik had dat ook zo gedaan.

-Dr8gon99

Reageer