Vraag

Ruzie met oude bff, is het beter dat ik dood ga?

  • 21 November 2022
  • 6 reacties
  • 96 Bekeken

Badge

Dus de laatste tijd is er veel gebeurd.

dus ik had een beste vriendin en elke week opnieuw hadden we ruzie omdat er telkens iets was waardoor ze mij ging negeren.

Op dezelfde dag had men beste vriendin en men vriendje me verlaten.

Ik voelde me ook al een tijdje niet goed in men vel heb me dan ook eens gesnijden omdat ik ruzie had met men bff en dacht dat alles mijn schuld is.

Maar ik denk nu als die me allebei hebben verlaten op dezelfde dag dan heb ik iets mis gedaan en ik voel me heel schuldig.

Men oude bff kijkt me ook altijd vies aan en roddelt veel over mij.

Ik heb nu de neiging om me weer te snijden want ik voel me hierdoor echt slecht.

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik ging dan normaal praten met die bff maar in plek daarvan stuurde ze iemand anders met haar gsm want er stond een spraakbericht op waarin dat ze vertelde dat het allemaal mijn schuld is enzo. Ik hou heel veel van haar maar ik weet niet meer wat ik moet doen

ze wordt altij kei jaloers en ik denk dat ze niet van me houdt maar wil haar niet kwijt.

Ma ik denk dat het mijn schuld is dus dan verdien ik om dood te gaan maar ze negeert me de hele tijd.

Ik denk gewoon dat het beter is dat ik dood ga. Wat denken jullie?


6 reacties

Reputatie 1
Badge

Heyy, ten eerste zelfmoord, moet je nooit als optie hebben. Ik heb ook zo'n 'beste vriendin ' gehad. Ze doet nu precies het zelfde. Gewoon bedenken dat je boven haar staat. Niet verlagen naar haar niveau. Als zij vies naar je kijkt. Gewoon glimlachen naar dr. Ik heb ook vrienden waarvan ik denk dat ze roddelen. Gw jezelf blijven. Er komt vanzelf iemand die jou wil voor wie je bent. Ik heb er ook moeite mee om dat te geloven. Maar ik weet wel, zolang ik niet zak naar hun niveau, dat het dan wel goed komt. 

Xx

heey!! wat erg om dit te horen :( Ik ga je proberen een aantal tips te geven

  1. Ga niet dood. Niet doen!! Er zijn zoveel mooie dingen in het leven. Denk aan je toekomst! Geloof me, er zullen echt momenten in je leven zijn waarvan jij blij word!
  2. dat van je vrienden herken ik voor een deel. Ik heb zelf ook geen vrienden…. Je kan ze nog een kans geven, alleen als jij dat wilt!! Wil je nog vrienden met ze zijn? Als ze gemeen blijven dan zou ik ze gwn dumpen. Je kan ook proberen het aan ze uit te leggen via een brief of berichtje
  3. Praat er met mensen over! Probeer het aan jouw docent/ mentor uit te leggen. Dat kan echt spannend zijn, dat begrijp ik heel erg. Bedenk daarom eerst goed wat je wilt zeggen. En als je niemand hebt om mee te praten, ik ben er voor je!! <333

 

Oh ja en roddelen over anderen is echt super gemeen!! Wat jouw ´vrienden´ doen is echt niet ok!

Ik hoop dat je wat aan de tips hebt!! 

bedankt voor het lezen! laat me weten hoe het gesprekje met jouw docent is gegaan.

 

xxx Emma

 

follow your dreams <3

Reputatie 4
Badge +3

Hii,

Ik zou voor nu even rusten, eet wat lekkers en ga wat netflixen. Wanneer je er klaar voor bent heb je 2 opties: Weer bff's worden, of haar verlaten. Persoonlijk vind ik tweede kansen niks, het is net als een schieter een tweede kogel geven omdat ze je de eerste keer hebben gemist. Maar het is jouw optie. Heb ook wat geduld en zoek iemand om tegen te praten, therapist, je ouders, kindertelefoon, dagboek. Doe ook iets voor jezelf, zorg dat je je beter voelt, wat skincare. Misschien wat shoppen. Zorg dat je beter voelt in je vel.

Hoop dat het helpt!!

X Queertje:)

Hey het is Oke! Vrienden komen en gaan en zelfs aan de beste vriendschappen komt een einde hoe kut het ook is ik heb het onlangs ook gehad. Het is niet jouw schuld! Het kan geen goed zijn dat jullie uit elkaar zijn gegroeid en eerlijk als ze je zo behandelen verdienen ze jou nieteens als vriend!! Ze heeft geen idee wat ze mist en hoe zonde het is dat ze je zo behandeld als ze doet echt waar. Ik heb zelf ook in zo’n situatie gezeten met dezelfde gedachte ook: is het niet gwn beter als ik dood ga? Het antwoord is nee! De wereld is een betere plek met jou erbij en je bent hier nodig! Je betekent zo veel voor anderen ze kunnen niet zonder je stel je voor jou familie moet zou verliezen of je huisdier vraagt zich ineens af waar je bent :( jij gaat hier doorheen komen na slechte dagen komt altijd een goede dag heb geduld! Jij bent een geweldig persoon en je moet niemand dat van je laten afpakken :)

Reputatie 5
Badge +4

Heyy!

Wat vervelend om te horen!

Ten eerste je moet nooit denken aan zelfmoord pogingen je denkt dat het een goede oplossing is misschien maar dat is juist de slechte oplossing er is altijd wel een oplossing te vinden. Praat eens met een vertrouwenspersoon dat kan zijn moeder, vader, tante enzovoort ik hoop dat je hier snel uit de situatie ben!

Groetjes!!!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @wilpratenhierendaar ,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar.

 

Veel sterkte gewenst,

groetjes Marieke / De Kindertelefoon

Reageer