Vraag

ruzie met beste vriendin en ik zie het niet meer zitten


  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo,

Ik ben 16 jaar en ik had een hele goede vriendin sinds 2 weken. Maar wij waren zo'n vrienden die ook dingen met elkaar wouden doen, we hadden ook zo'n gesprekken. Maar ze heeft een vriendje, en zij is 14 jaar en heeft al seks gehad met hem. Ik had dus vaak twijfels of we dit wel moesten verderzetten. Nu vorig weekend zei ik dit voor de zoveelste keer tegen haar en zei wou mij nooit kwijt. Maar toen stuurde haar vriendje W. naar mij om te zeggen dat hij het oké vond als zij en ik seks zouden hebben. Maar toen stuurden hij en ik veel, als vrienden en zij werd jaloers. Maar dat had nog opgelost kunnen worden. Het liep fout toen ik om middernacht nog met W. aan het sturen was, hij begon seksvragen te stellen, zoals vinger jij, welke cup, moet hij een grote hebben? op deze vragen heb ik eerlijk geantwoord, ik was moe en wist niet wat ik deed. Maar daarna zei hij ik wil u dat plezier wel gunnen en wil jij mij pijpen enzo van die dingen. Ik reageerde altijd van nee doe dat met uw lief. Maar zij is nu heel kwaad op mij en zegt dat ik met hem flirtte en er op inging als een slet. Die avond daarna zei ze nog dat ze mij terug ging toelaten maar dan maandag was ze kwaad op mij, hoewel ze al heel het verhaal daarvoor wist. Ze stuurde dat ze in haar slagader had geprikt en dat ik haar toch niet zou missen.... Ik had altijd tegen haar gezegd dat ik haar ging kwetsen ooit, zonder dat ik het wou, maar ze zei altijd dat ik perfect was voor haar. Maar nu het laatste dat ze tegen mij zei is van dat ik haar kwijt ben voor altijd. Ik wil haar niet kwijt en ik heb mij direct gesneden nadat dit gebeurd was, ik wil eigenlijk echt niet meer verder zonder haar. Ik heb dagen amper iets gegeten en mij pijn gedaan. Ik zie haar iedere dag op school maar ik ben kapot en ik negeer haar nu op school. Maar ik verlang naar haar en ik wil haar echt niet kwijt. Wat moet ik doen? Komt dit nog goed???? Ik weet het echt niet meer

14 reacties

Nee, want zei vertelt dan alles omgekeerd als ik en die vriendin begint dan te twijfelen. Gisteren had ik haar een sms gestuurd met succes voor haar toneel en toen reageerde ze opeens. Maar ik vroeg toen van ben je nog heel boos en ze zei wa denkte! Dus ja... Vandaag ben ik naar hun toneel gaan kijken en ik hoorde en zag haar aan een vriendin vragen waar ik was en dan waren ze over mij aan het praten, en keek ze naar mij. Ook toen ik haar op de speelplaats tegenkwam, haar voorbij liep keek ze zo naar mij. Ik weet niet wat ik moet denken, is dit negatief of positief? Ik ben het zo beu... Ik wil mij de hele tijd snijden en ik wil haar gewoon echt terug! Ik wil echt niet zonder haar verder!
Lief dat je haar, ondanks haar afstotend gedrag, succes wenste. Jammer dat ze daar niet positief op reageerde. Het leek er echter op dat ze belangstelling toonde naar jouw aanwezigheid. Het kan dat ze nog boos is, maar dat ze je tegelijkertijd mist.

Zou je het zien zitten om op een goed moment op je vriendin af te stappen, en te proberen om een ontspannen gesprek met haar te voeren? Je zou haar bijvoorbeeld kunnen vragen hoe het gaat, of hoe ze de toneelvoorstelling vond verlopen. Zo'n gesprek kan het begin zijn van een verzoening.

Gr. Kenshin
Dat wil ze niet... Er zijn ook altijd vrienden bij haar dus ja
Ik voel mij nu al een hele dag heel slecht. 2 weken geleden is het misgelopen... Ik lig al een hele dag in bed en heb nergens zin in. Mijn gsm heb ik uitgezet om mij te beletten naar haar te sturen, ze zou toch niet reageren.
Wat jammer dat je je zo naar voelt 😐 Ik zal verder nadenken over een manier waarop de ruzie opgelost zou kunnen worden. In de tussentijd kan het goed zijn om eens met de KinderTelefoon te praten. Je verhaal doen lucht vast op, en waarschijnlijk krijg je een hoop nuttig advies mee. Zou je dat zien zitten?

Gr. Kenshin
Ik heb deze dingen allemaal al gedaan...
Maar zij wil niet praten...
En ik snap eigenlijk echt dat ze boos is, want ik heb haar wel degelijk gekwetst.
Ik heb hier wel echt heel veel spijt van.... Ik ben zo dom geweest
Maar ze pakt mij nu ook wel terug op een manier.

Ik wil haar gewoon echt duidelijk maken dat ik echt dood ga van schuldgevoel en dat ik wel een goede vriendin kan zijn.
Heb je iemand in gedachten die tussen jullie zou kunnen bemiddelen? Een mentor bijvoorbeeld, of een goede vriend(in)? Misschien is je vriendin bereid naar die persoon te luisteren. Als ze dat niet is, vermoed ik dat ze nog wat tijd nodig zal hebben.

Voor jou is de huidige situatie inderdaad niet prettig. Is er iemand in je omgeving waarmee je dit kan bespreken? De steun van iemand die je vertrouwt is vast fijn.

Gr. Kenshin
Ik heb dit vorige week al gedaan... Ik heb nu een brief naar haar geschreven om alles uit te leggen maar ik weet dat dit ook niet de beste oplossing is. Ik weet niet eens of ze deze gaat lezen, als ze ziet dat dit mijn geschrift is. Ze negeert mij terug volkomen, mijn berichten, niet dat ik veel stuur. Ik heb echt alles al geprobeerd. Het is nu bijna paasvakantie en ik zie het echt niet zitten om met ruzie daaraan te beginnen...
Die brief lijkt me een goed initiatief. Op die manier kan ze je woorden opnieuw en opnieuw lezen, tot ze zich een voorstelling kan maken van wat jij voelt. Wat ze daarna met de brief doet, is aan haar. Jij zendt in ieder geval het positieve signaal uit dat je de ruzie graag bij zou willen leggen.

Gr. Kenshin
Ja maar dit is al gebeurd, ze draait alles naar mij toe, ik heb alles slecht gedaan in haar ogen.
En ja, maar ze worden het een beetje beu dat ik mij zo slecht voel daardoor.

Ik zie haar ook iedere dag op school en stort makkelijk in, nu al minder maar ik mis haar verschrikkelijk.
En ik ben echt bang dat ik haar echt kwijt ben
Hmm, niet gemakkelijk. Wat me een optie lijkt, is je vriendin tijd geven om na te denken. Hoewel ik vind dat ze zich momenteel onredelijk gedraagt, is dat misschien haar, weliswaar onhandige, manier van omgaan met conflict. Het kan dat ze wat meer tijd nodig heeft om alles op een rijtje te zetten.

De tijd die je haar gunt, kan echter voor jou slopend aanvoelen. Zou je het zien zitten om met iemand, bv. een leerlingenbegeleider, te praten over het omgaan met deze situatie? Aangezien het zou kunnen dat deze ruzie nog een tijd aansleept, lijkt het me van belang dat je er niet alleen voor staat.

Gr. Kenshin
Hoi

Naar aanleiding van jaloezie hebben je beste vriendin en jij ruzie. Wat naar dat je hier zo onder lijdt 😐

Het lijkt me aangewezen om, wanneer de grootste spanningen gaan liggen zijn, te bespreken wat er tussen jullie gebeurd is. Jullie lijken beiden erg ondersteboven te zijn van de ruzie, waardoor het me niet verstandig lijkt om de situatie te laten voor wat ze is.

Door de spanningen heb je jezelf gesneden. Da's best heftig. Als je een uitweg zoekt voor je gevoelens of de drang naar snijden op voelt komen, kan het helpen om, zoals je hier deed, op te schrijven waar je mee zit. Je hart luchten bij de KinderTelefoon kan ook.

Is er iemand in je omgeving op de hoogte van de ruzie? Steun van een vriend(in) of familielid is vast fijn. Je kan ook terecht bij je mentor op school. Deze personen kunnen je helpen bij het oplossen van de ruzie.

Groetjes
Kenshin
Er zijn al enkele leerkrachten op de hoogte. Maar die kunnen ook niet veel doen.
Het probleem is ook, ik verlang echt super hard naar haar... Ik mis haar ook echt kapot hard en ik probeer een manier te verzinnen om te tonen hoever ik bereid ben om te gaan voor haar. Ik heb haar altijd beloofd dat ik voor haar door het vuur zou gaan en ik meende dat. Ik heb haar gekwetst en ik snap dat ze boos is, maar ik kan echt niet geloven dat alles over is...
Inderdaad niet fijn, zo'n lang aanslepende ruzie. Hebben jullie een gemeenschappelijke vriend(in), die de spanning weg zou kunnen werken?

Gr. Kenshin

Reageer