Vraag

Ruzie|Ik heb echt hulp nodig!!

  • 4 March 2018
  • 3 reacties
  • 81 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo iedereen,
Ik ben een meisje van 12 jaar en er is de afgelopen 3 jaar allerlei rotsituaties ontstaan. Mijn ouders zijn al gescheiden sinds 2012, maar alles wordt steeds erger.
Mijn vader is naar België verhuist
Mijn moeder werkt niet meer en m'n vader moet haar betalen ( hij betaalt haar steeds minder)
M'n vader bespendeert geen aandacht aan ons
Ik zie m'n vader maar eens in de week voor 1 uur
Als ik hem zie is hij voornamelijk boos op mij
3 dagen geleden heefyn broer z'n arm been gebroken
Ookal was t m'n vaders zorgdag, bracht hij m'n broer terug naar Nederland naar m'n moeder. Mijn moeder bracht hem terug naar België. Mijn vader werd RAZEND. Hij liet mijn broer in de kou buiten laten wachten voor 1 uur. En negeerde hem en liet vervolgens hem de trappen op gaan MET zijn gebroken been. Hij schold mn broer ook uit en schreeuwde de hele tijd naar hem. Uiteindelijk belde m'n broer huilend naar m'n opa en oma om te vragen om hem op te halen. Toen wij allemaal thuis (bij mijn moeder) waren probeerden wij na te denken waarom hij zo boos was geworden. Ik dacht:"misschien had hij een date en wilde niet dat m'n broer erbij was"
MIJN MOEDER verstuurde vervolgens via Whatsapp:"De meiden zijn veilig thuis gekomen. Volgens (mijn naam) ging jij gisterenavond op een date met een architect die ook jarig was. (mn broer) doet het goed. Morgen bel ik de poli om een afspraak te maken. Het kan zijn dat jij een nep toneelstuk van boosheid tegen (mn broer) speelt om te ontsnappen van de extra zorg van (mijn broer) totdat hij genezen is.
Dat was ook wat ik zei maar ik wilde ECHT niet dat m'n moeder dat naar m'n vader ging sturen. M'n vader screenshotte het gesprek vervolgens en stuurde het naar mij met de onderschrift:"bedankt Dini, ik dacht dat ik je kon vertrouwen"
IK WEET ECHT NIET WAT IK NU MOET DOEN
Ik vertrouw nu niemand meer. Ik durf echt niks meer te zeggen. Het voelt nu alsof ik in een kloof tussen m'n moeder en m'n vader zit. Ik wil geen een van mijn ouders teleurstellen. Ik houd van ze allebei. Waarschijnlijk is mijn vader nu ook woedend op mij, ik durf nu echt niet meer naar mijn vader toe te gaan.
Alstublieft iemand, help mij!
Ik weet echt niet hoe ik dit moet aanpakken. Ik heb hulp/advies nodig
-Dini

3 reacties

Hallo,

Wat erg dat je in deze situatie zit!
Dus je vader is boos op jou en denkt dat hij jou kan vertrouwen?
En je moeder doet iets wat jij niet wil?

Het is duidelijk geworden dat je niet normaal met je vader kan praten.
Misschien kan je met je moeder praten over waarom zij dat heeft gestuurd.
Ik begrijp dat je niet meer naar je vader durft.
Hij spoort niet echt, want je laat niet zomaar je zoon buiten staan.
Je kan dus dat berichtje laten zien aan je moedet en vertellen dat je niet wil.

Ik zie dat je een normale band hebt met je oma en opa.
Misschien kan je met ze praten, die kennen je moeder of vader het beste.
Het lijkt me in ieder geval verstandig om contact met iemand op te nemen.
Dat kan een vriend zijn of je mentor. Het hoeft niet meteen een speciaal iemand te zijn.

Ik zie later hoe het is afgelopen,
Gr lemac
Hoi!

Wat een vervelende en lastige situatie!

Weet iemand uit jouw omgeving dat het bij jou thuis niet zo goed gaat? Familie bijvoorbeeld? Misschien kan je met iemand van jouw familie praten en kan die met jouw vader praten.

Het is belangrijk dat je weet dat het allemaal niet jouw schuld is en dat jij er niks aan kan doen dat het niet goed gaat tussen jouw ouders. En je hoeft ook niet iemand teleur te stellen. Ik denk niet dat je hoeft te kiezen tussen je ouders. Je vader is nu misschien boos op jou omdat hij zich denk ik verraden voelt, maar het kan zijn dat hij weer bijdraait.

Je kan ook met iemand van school praten. Die kunnen soms ook helpen in familiesituaties.

Veel succes en sterkte!

~ El1ne ~
Heel erg bedankt, iedereen☺️

Reageer