Vraag

Psycholoog

  • 22 October 2019
  • 2 reacties
  • 91 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

Ik vroeg me af, komen je ouders erachter als je naar een psycholoog gaat? ik ben 16 jaar. 


2 reacties

.Oke heel kort door de bocht, ja. Je kunt inderdaad in het”geheim” naar een psygoloog. Zij hebben beroepsgeheim (als ik me niet vergis).

 

Ik ben het daarin tegen niet eens met Pin. Het niet vertellen aan je ouders helpt jou momenteel! Jij wil nu weten wat de mogelijkheden zijn. Jij wilt het oplossen. 

MAAR! Denk er eerst over na! Is dit de beste optie? Het bovenstaande geldt alleen als dit de best optie is volgens JOU!

Jij hebt het probleem wij kunnen je alleen maar ondersteunen in de weg naar de revalidatie. Maar jij zult het moeten doen!

 

Ik neem aan dat je al hebt overwogen je ouders in te lichten!? Daar is mijn antwoord op gebaseerd! Is dit niet zo negeer dit!

 

👉🏻!dit zijn enkel tips wij zijn geen professionals! 👈🏻

 

hopelijk heb je er iets aan!

 

MVG Casper

Hey,

 

In principe zou je het geheim kunnen houden als je 16 bent. Vanaf je 16e ben je namelijk zelfstandig in de zorg.

Echter zal het je door iedereen worden afgeraden. Door mij dus ook. Het is echt niet bevorderlijk voor je herstel (van wat dan ook) als je zo'n geheim met je mee draagt.

Daarnaast is het niet praktisch, want hoe moet je dit voor je ouders verbergen? Ook kan het je juist veel meer rust brengen als iedereen het thuis gewoon weet!

 

Er is niks om je voor te schamen! Hulp zoeken is juist heel knap!

 

Je kan in contact komen met een psycholoog via je huisarts. Misschien is het een goed idee om daar gewoon eens een afspraak mee te maken om het hierover en over de dingen waarmee je zit te hebben. Dan kunnen jullie samen een plannetje maken.

 

Gr. Pin

Reageer