Vraag

Praten

  • 8 May 2018
  • 5 reacties
  • 142 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee,
Ik vind het best lastig om mijn gevoelens te verwoorden en om het "simpel" te houden, ga ik hier liever niet te ver op in.
(Vragen stellen mag altijd, maar op sommige dingen wil ik liever niet de diep ingaan.)

Door mijn thuissituatie had ik een docent op de basisschool waar ik terecht kon als ik ergens meezat of als er iets was.
Nou is het zo dat ik op de basisschool ook werd gepest, maar dit heb ik nooit verteld tegen die docent, waar ik achteraf toch spijt van heb gekregen. Het is namelijk zo, dat ik niet lekker in mijn vel zit door wat toen is gebeurd.
Voor de duidelijkheid, ik werd vooral in groep 7 en 8 gepest en ik zit nu in de derde klas op het voortgezet onderwijs. Ik heb geen contact meer met de klasgenoten van de basisschool.
In ieder geval, ik heb het gevoel dat het goed zou zijn om een keer te kunnen praten met die docent van de basisschool. Hij kent mij goed en ik voelde me altijd op mijn gemak bij hem.
Alleen ik zit met 1 probleem..
Eind november heb ik die docent een mail gestuurd om te kijken naar mogelijkheden dat ik langs zou kunnen komen, maar dat is nooit gelukt en ik weet nu niet zo goed wat ik kan doen..
Heeft iemand tips en/of advies? Ik sta altijd open hiervoor ;)
Als iets niet duidelijk genoeg is, stel gerust een vraag!

x Hamster

5 reacties

Miss kan je langst de school gaan? En de docent opzoeken?

Heel mooi om te lezen dat je z'n goed contact heb met die docent!?

Miss kan je nog een x mail sturen?

Xjes
Hoi!

Als je denkt dat een gesprek met die docent je kan helpen, kan je zoals @Agirl2002 zegt, proberen hem te contacteren. Misschien had hij in november vanalles aan zijn hoofd. Het kan dat hij nu weer tijd heeft zich te focussen op het helpen van mensen.

Groetjes
x
Hee,

Terwijl ik nadacht over jullie adviezen, waar ik gebruik van heb gemaakt, heb ik besloten een mail te schrijven naar die docent en die heb ik maar impulsief verstuurd, omdat ik bang was dat ik die mail nooit meer zou versturen.
Ik heb in het kort uitlegd wat ik dacht en een paar dingen in een paar zinnetjes uitlegd wat betrekking heeft tot mijn slechte gevoel.
Die mail heb ik aan het eind van deze middag naar hem verstuurd en heb vanavond een mail terug gehad.
Hij helpt me graag waar hij kan helpen, zal vertrouwelijk met de informatie omgaan, ik mag een keer langskomen om te praten en als ik me slecht voel, mag ik hem mailen.
Ik ben zo blij met deze reactie en ben van plan om komende week, na school, naar hem toe te gaan, vooral omdat ik dan vrij weinig huiswerk verwacht.
Heel erg bedankt voor jullie advies! Heeft me zeker gemotiveerd om hem een mailte te sturen. Thanks!

x Hamster
Hey!

Wauw super goed nieuws!

Komt goed en hou je sterk!
Xjes
Yes! Supergoed nieuws! Heel dapper dat je de mail hebt gestuurd!
Ik vermoed dat jullie een fijn gesprek gaan hebben. Hij meent het goed met jou, dat komt vast goed.

Reageer