Vraag

Praten

  • 16 April 2018
  • 2 reacties
  • 117 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyhey
Ik heb een vraagje ik ben nu al heel lang depressief snijden enz. Maar ik zou hier graag over willen praten met een docent hij zei dat ik altijd naar hem toe kan gaan enz alleen ben ik gewoon niet zo een iemand die over mn gevoelens praat enz en heb ook totaaall geen idee hoe ik zo een gesprek nou moet beginnen zou iemand mij daarbij kunnen helpen
Xx

2 reacties

https://nl.wikihow.com/Je-gevoelens-uiten

Wat ik zou doen is denk ik gewoon beginnen met normaal praten en als hij/zij vraagt hoe het met je gaat kan je het zeggen.

- Misschien helpt trefwoorden opschrijven om het beter te vertellen en te vertellen wat je wilt vertellen aan hem/haar.

Wel erg dapper dat je er over wilt praten!
I'm proud.

Succes en sorry dat dit berichtje zo kort was maar de link verteld eigenlijk al genoeg.

Groetjes van Maii.:$
Hoi,

Super knap dat je deze stap wilt gaan zetten!

Misschien vind je het fijn om je docent vooraf een beetje voor te bereiden? Je kan je docent een mailtje sturen dat je graag met hem wilt praten. Je zou eventueel al een beetje kunnen uitleggen waarover, maar dat hoeft niet per se. Dat kan wel helpen bij het opstarten van het gesprek.

Het is voor jou misschien handig een stok achter de deur te hebben, zoals @Maii voorstelde met trefwoorden/steekwoorden. Dat kun je zeker doen. Ik denk niet dat je ze nodig hebt, want meestal stuurt zo'n gesprek zichzelf.

Waarschijnlijk zal je docent, als hij merkt dat je er niet uitkomt, je helpen met opstarten door een vraag te stellen als: "Waar wou je het over hebben?" Als die niet werkt, dan volgt er misschien een vraag als: "Heeft het te maken met ... ?" Etc. Ik denk dat je dus niet bang hoeft te zijn dat het gesprek op niks uitloopt :)

Verder, blijf bij jezelf en volg je gevoel. Als je dan opeens heel graag wilt huilen, lekker doen. Dat is ook een prima begin van een gesprek. Niks is namelijk goed of fout!

Gr. Pin

Reageer