Vraag

Pfeiffer

  • 31 March 2018
  • 7 reacties
  • 148 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal, ik ben Sean en ik ben de laatste tijd erg verdrietig... Een aantal maanden lang heb ik al last van vermoeidheid en lusteloosheid. Mijn ouders en ik dacht altijd dat het kwam omdat ik vaak nog tot laat naar bed ging en omdat ik soms nog weleens eens een beetje lui kan zijn. Nu kreeg ik vorige week te horen dat ik Pfeiffer heb. En nu voelt het alsof mijn hele wereld ondersteboven staat... Ik zit momenteel in 5 Havo en ben nu in mijn laatste periode van het examenjaar in gegaan. Voordat ik er moe werd had ik ook al last van andere mentale problemen. Ik ben erg onzeker over mezelf en een erg mager mannetje. Ik heb waarschijnlijk een hele snelle strowisseling en daardoor maak ik gewoon bijna geen vet aan. Mijn doelstelling was om dit jaar naar de sportschool te gaan, gezond te eten en een calorierijk dieet te volgen. Zodat ik aan kan komen (mijn BMI is namelijk 17,9). Dit maakt mij ook erg onzeker want wat ik ook doe, ik kom gewoon niet aan... Het gaat ook al niet zo heel erg vloeiend op school, door de snelle klachten van Pfeiffer kreeg ik al snel last van lusteloosheid en verknalde ik daardoor al veel toetsen. Doordat ik pfeiffer heb gekregen is mijn hele doelstelling zo verpest... Ik mag niks meer doen, alleen maar rust nemen en ik word er gek van. Ik ben al me hele leven een actief en sportief persoon geweest hou heel erg om te socializen met mijn vrienden. Ook dit word tegengehouden omdat ik Pfeiffer heb. Ik word ook gewoon erg verdrietig als ik zie hoeveel plezier mijn vrienden hebben en ik maar thuis moet blijven omdat ik niet te veel energie wil gebruiken. Nu lig ik hier in bed, nog steeds onzeker over mezelf en verdrietig omdat ik me alleen voel en niks mag doen... Ik kan niet aan mezelf werken, mijn school gaat ook moeilijk, ik loop een tentamen week achter en ik moet over een aantal weken al examen doen... Het kan er niet beter op worden. Je zou kunnen zeggen dat ik mijn leven echt op dit moment haat...

7 reacties

Er staan een aantal spelfouten in, maar ik was best emotioneel toen ik het schreef. Mijn excuses daarvoor.
Mijn vraag is dan nu ook. Hoe kan ik mijn verdriet verminderen?
Hi Sean,

Life s*cks sometimes.

Ik heb soms ook de grootste plannen, maar meestal ben ik degene die ze om zeep helpt. Jij kunt er gewoon niks aan doen dat je Pfeiffer hebt. Sommige dingen overkomen je gewoon en zetten alles op zijn kop.

Ik weet wel een beetje hoe het is om met tegenslagen om te gaan. Mijn twin en ik zijn vandaag weer thuis gekomen na 9 dagen ziekenhuis. Het was de 3e keer in 3 maanden, maar ok. Komt wel weer goed, denk ik.

Hopelijk kan ik je een beetje opvrolijken.

Laten we beginnen met een bro-hug, das altijd goed toch? Of als je liever een high five of boks hebt, vind ik het ook goed.

Zelf vind ik het altijd wel fijn om af en toe door familie en vrienden gewoon ff beet gehouden te worden. Niks zeggen, alleen voelen. Ik krijg er altijd energie van. Soms moet ik er ook door huilen, maar huilen op zijn tijd is goed. Verdriet moet er soms gewoon uit. Daardoor krijg je ook weer ruimte in je hoofd en lichaam. Beetje vaag hè 🙂 Ik snap ook niet precies hoe het werkt. Maar bij mij werkt het wel ongeveer zo.

Dus, verdriet mag er zijn en is ook te begrijpen. Je hoeft je er niet voor te schamen. Laat je eens even goed gaan in je verdriet. Is er iemand waarmee je dit kunt delen? Ouders, broer, zus, vriend of vriendin of iemand anders?

Het is goed om dingen te delen, dingen te benoemen.

Daarnaast is het ook wel handig om “alles” op een rijtje te zetten. Het is natuurlijk niet leuk dat je op dit moment niet alles meer kunt zoals je bijvoorbeeld vorig jaar nog wel allemaal kon doen. Maar het is even niet anders. Probeer toch positief te blijven :)

Wat zijn de belangrijkste dingen op dit moment? Ik vul het even een beetje voor je in. Forgive me, misschien heb je er heel andere ideeën over en voer die dan ajb uit. Maar, ik denk dat je examen wel één van de prioriteiten is. Had je al plannen voor na je examens gemaakt?

Wat heb je allemaal nodig om een (goede) kans te hebben om je examens te halen?
Bijles? Huiswerkbegeleiding? Oefenexamens maken?

Wie kunnen je daarbij helpen?
School, als in leraren, mentor etc.? Vrienden/vriendinnen uit je klas? Jouw ouders, broers of zussen? Iemand anders?

Zou je (samen) een planning kunnen maken om school en je examens weer op de rails te krijgen? Probeer een zo reëel mogelijke inschatting te maken. Misschien wil jouw mentor je daar bij helpen. Misschien moet je wel keuzes maken om sommige vakken in eerste instantie wat minder aandacht te geven, zodat je andere vakken zeker wel haalt, maar dat vind ik moeilijk in te schatten. Mindere vakken kun je dan misschien in de herkansing halen. Beter een enkel vak herkansen en de andere vakken halen ipv de meeste vakken net niet halen en dan niet kunnen herkansen? Idk. Best moeilijk.

Ik zit ook maar te typen en te denken, wat handig is of zou kunnen zijn.

Sorry ik weet het natuurlijk ook niet precies hoe jouw situatie is en wat haalbaar is. Maar ik zou er voor proberen te gaan. Het is altijd goed om een doel te hebben en ik hoop dat je genoeg support uit je omgeving krijgt.

Durf die hulp ook te vragen. Niet iedereen is helderziende en niet iedereen snapt uit zichzelf dat je wel een steuntje in de rug kan gebruiken. Vaak zijn anderen wel bereid om te helpen, maar dan moeten ze wel weten wat ze voor je kunnen doen.

Vragen is soms lastig snap ik, maar schaam je er niet voor. Jij hebt vast vaak genoeg voor anderen klaar gestaan, nu is de tijd aangebroken dat anderen er voor jou zijn :)

Pff, wat nog. Ik weet ook niet zo veel op het ogenblik. Er komen morgen (straks) vast nog wel reacties en misschien post jij nog wel wat en het zou wel gek zijn als we jou niet een beetje zouden kunnen steunen, zodat je weer vooruit kunt kijken en hopelijk je examens haalt en natuurlijk weer snel helemaal de oude fitte Sean bent.

Sommige dingen kunnen wij gewoon niet, omdat we niet kunnen toveren. Maar een beetje meedenken en helpen en je af en toe eens een hug geven en je steunen, das natuurlijk wel mogelijk.

Ik zou willen dat ik meer voor je zou kunnen doen ….

Nou ja, een knuffel dan nog maar als afsluiting bij dit berichtje. I feel you.

Ja, sorry als dit gay klinkt ofzo, ik ben gewoon zo. Ik knuffel met vrienden zonder bijbedoelingen. Daarnaast val ik ook op jongens, maar das weer iets anders.

Sterkte alvast en voor als je nu nog wakker ligt en dit leest: probeer een beetje te slapen, sweet dreams, rust lekker uit.
Morgen een nieuwe dag en weer nieuwe mogelijkheden. Het wordt beter, echt, geloof me.

Groetjes 🙂,
M&M’s

PS eerste dag weer thuis en gelijk weer te laat naar bed haha, goed begin….
Het deed me erg goed om je bericht te lezen. En ik waardeer je liefde en warmte. Maakt het uit dat je op jongens valt of niet 😉, maakt je niet gelijk een ander mens. De dingen die hebt besproken heb ik ook gedaan. Ik heb met mijn teamlijder gesproken en ze hebben me geholpen met een planning maken. Nu hoop ik dat ik beetje bij beetje steeds minder moe word en moe goed kan focussen op school 🙂. Nogmaals. Ik ben erg dankbaar dat je An het ziekenhuis op deze forum bent gekomen en de moeite hebt gedaan om op mijn bericht te kunnen reageren. Hartelijk dank. En die Hug had ik zeker geen nee tegen gezegd 🙂!
Hi Sean,

Wow, je hebt gelijk actie genomen. Echt top!!
Ik hoop echt dat het gaat lukken met je examens, want die zijn wel belangrijk en komen er binnenkort al aan.

Natuurlijk is het ook wel lekker als je je snel al weer wat beter gaat voelen, zodat je je goed kunt concentreren als je aan het leren bent.

Ik was al even niet op het forum geweest vanwege die ziekenhuisopname, dus mijn vingers jeukten haha. Ik kon gewoon niet gaan slapen voordat ik je iets gestuurd had. Hopelijk levert het iets op voor jou.

Ik hoop dat je veel steun uit je omgeving krijgt, zoals van familie en vrienden enzo. Das belangrijk om te hebben.
Ik ben jouw fan op afstand :)

Volgens mij ben je irl een toffe gast, dus daar wil ik wel ff mijn best voor doen. 🆒 Btw het is geen moeite.
Ik ben je niet aan het versieren hoor, ik heb al een vriendje en trouwens je valt misschien ook helemaal niet op jongens.

Fijne paasdagen, geniet ervan en daarna lekker aan de bak voor je examens.
Ik gun het je echt dat je je examen haalt :);):)

Zullen we voor het slapen gaan, dan nog maar even virtueel knuffelen?
Ik word altijd blij van knuffelen, jij ook? Komaan ff huggen, slaap ik ook weer lekkerder van en ik hoop jij ook :)

Houd ons hier op de hoogte als je wilt en heb je ff een mindere dag, dan trekken we je er wel doorheen. Nou ja, dat gaan we iig proberen.

Slaap lekker :)

Groetjes,
M&M’s

PS iedereen met goede tips voor Sean, ajb ff reageren. Hij kan wel een steuntje in de rug gebruiken
Dankje M&M's, je zegt wel dat ik een toffe gast ben, maar jij kan er ook wel wat van! En ik zal je zeker op de hoogte houden! En andere, als die geïnteresseerd zijn, die misschien reageren op deze topic in de toekomst 🙂. Ik val niet op jongens, ik heb een vriendin. En ik vind het tof dat je een vriend hebt 😉! Ik heb altijd zo veel respect voor mensen die daar gewoon mee om kunnen gaan! En nogmaals, dat je op jongens valt of niet, in mijn ogen zie ik alleen een goed mens die eventjes tijd van ze leven gebruikt om mij uit de put te helpen. Dankjewel! Slaaplekker 😉 en btw, een knuffel kan nooit kwaad, eff een man-hug 😉
Hi Sean,

is goed, ff bro-hug

De rest doe je maar met je vriendinnetje 🙂 Is wel beter voor jou, denk ik

Ik vind het altijd leuk als ik iemand een beetje op kan vrolijken en ik voel jouw energie door de computer heen. Kan je nagaan hoeveel energie je toch nog stiekem hebt :)

Go for it Sean!!
You can do it!!

Update is altijd welkom.

Slaap lekker.

Ik ben weer helemaal wakker nu door alle energie die door mijn lijf schiet :P

Spreek je later

Groetjes,
M&M's

PS mijn vriendje boft maar met mij, toch? 🆒
Het is wel een Belg, maar ok. Hij kan wel tegen een grapje hoor. Hij ligt naast me nu.

Reageer