Paniekaanval

Woensdag kreeg ik een paniekaanval op de fiets ik ben er naar de dokter gegaan en hij zij dat ik met een psycholoog
Maar dat wil ik niet

75 reacties

Reputatie 7
Badge +19
Je wilt niet met een psycholoog praten? Dat snap ik. Dat kan heel eng en confronterend zijn. Het is echter wel de beste manier van je klachten af te komen. Hopen dat het overgaat werkt over het algemeen niet zo goed.
Waarom wil je het niet? Het is jouw keus, maar ik denk dat het je enorm kan helpen!

Gr. Pin
Mijn ouder hedden gezegd dat ik niks van thuis mag bespreken
Reputatie 7
Badge +19
Waarom mag dat niet van je ouders? Want natuurlijk mag dat wel! Een psycholoog heeft beroepsgeheim. Ze kunnen dus niet eens checken wat jij hebt gezegd!
Jij hebt het recht te vertellen en te praten over wat jij wilt!

Gr. Pin
Ja dat weet ik maar als het tog terecht komt dan worden mijn ouder heel boos en dan maak ik het alleen maar erger
Reputatie 7
Badge +19
Het komt niet toch terecht. Dat mag echt niet van het beroepsgeheim. Als een psycholoog dat loslaat is dat strafbaar. Je hoeft je daar echt geen zorgen over te maken.
Kijk, ze mogen het zeggen als jij zegt dat je iemand gaat vermoorden of mishandelen etc. Maar ik heb mijn psycholoog ooit verteld dat ik mezelf sneed en dat ze het niet mocht doorvertellen en dat heeft ze ook niet gedaan. Ook al is iets heftig, het blijft bij je psyholoog.
Gr. Pin
Beste pin bedankt voor de hulp ik ga het gewoon zeggen tegen mijn psycholoog gr Amydekat
Reputatie 7
Badge +19
Super goed!
Gr. Pin
Hoi
Ik ga over een week op vakantie en dat is 10 uur vliegen.
Meestal ben ik niet bang voor vliegen maar nu dus wel.
Dadelijk krijg ik een paniekaanvale of ga ik hyperventileren in het vliegtuig.
Wat moet ik doen ik zit al op tegen de vakantie en nu dit ook nog.

Mijn moeder wil dat ik hulp krijg en mijn moeder zit nu als de regelen met mij
Psycholoog. voor de paniek aan vallen en het hyperventileren. maar dat wil ik niet
Dus ik vind het niet leuk van mijn moeder!!!

Hebben julie wat tips voor het vliegtuig ???
En hoe ik met mijn moeder moet aan moet???

Ps sorry dat ik zo veel op het forum zet van vraagen.

Gr angelv
Reputatie 7
Badge +19
Het is echt niet erg hoor, dat je vragen stelt hier! Daar is het forum voor!

Kun je tegen je moeder of je psycholoog zeggen dat je liever niet hebt dat het gaat zoals het gaat en een tegenvoorstel doen? Vertel hoe jij het het liefste ziet. Het is ten slotte jouw behandeling!

-Misschien is het handig als je van je psycholoog wat tips mee krijgt wat je kunt doen bij een paniekaanval. Dan kun je die dingen uitvoeren, als je er eentje op voelt komen.
-Ga naast je ouders zitten, dan heb je iig geen vreemde naast je en je ouders kennen de situatie.
-Maak een plan wat je gaat doen. Ben je van plan films te kijken of een boek te lezen? Maak vooraf een plan wat je in de 10 uur gaat doen. Op deze manier heb je geen losse momenten waarop je kan nadenken en paniek kan krijgen.
-Stel je krijgt toch een paniekaanval. Dan komt zeer waarschijnlijk het cabine personeel kijken wat er aan de hand is. Ik denk dat zij jou best goed hiermee kunnen helpen, omdat er veel meer mensen met vliegangst en jouw problemen zijn!

Veel plezier op vakantie!
Gr. Pin
Hoi allemaal!!!
Het is zo ver morgen gaan we weg.
Ben heel zenuwachtig.
En dat ik niet gaat hyperventilatie in het vliegtuig.
En als het gebuurt dat mijn ouders dan niet weer zeggen
Je hed mijn vakantie verpest.
Ik hoop dat alls goed gaat en anders als de vakantie
Voorbij is en het gaat dan nog niet goed.
Dan loop ik weg.
Het hyperventileeren komt door mijn ouders.
De stres wat hun mij mee geefen.

Gr angelv Xxx
Reputatie 7
Badge +19
Hoi angelv,

Ik weet wel zeker dat het goed gaat komen! Jij bent super sterk! Wat er ook gebeurd, jij komt hier sterker uit, daar geloof ik oprecht in!

Het kan inderdaad komen dat je ouders je stress geven. Is het een idee hen te betrekken in je therapie? Vaak is het nodig om meerdere mensen uit het gezin te betrekken bij een therapie. Niet alleen jij leert dingen, ouders, broers en zussen leren ook dingen!

Weglopen is niet de oplossing! Het is niet goed en je lost er niks mee op. Er zijn veel meer andere manier om je ouders dingen duidelijk te maken. Zoals een indringende brief schrijven, een keer goed boos worden, iets vertellen met een ander iemand erbij, je psycholoog erbij halen. Loop alsjeblieft niet weg!

Het komt echt goed! Fijne vakantie!

Gr. Pin
Hoi pin
Weet je ik zit er al heel lang tegen op
Met de vakantie.
mijn ouders worden steets boos op mij.
Je weet niet hoe mijn ouders zijn.
Ik kan ze wel bij de therapie betrekken maar
Daar gaat ruzie uit komen en mijn broer hed ik geen contact meer mee.
Het wort mij gewoon teveel!!!

Ik zit al langer na te denken om weg te loopen.
Wat hed ik er aan al ik thuis blijf er komt tog allen maar ruzie uit.
En ik ben dan weer dat stome kind die hun dag verpest.
Dat zeggen ze altijd.
Als het na de vakantie niet beter gaan wil ik echt weg loopen.
Ik hou dit niet meer vol.

Maar wel bedank pin

En voor de mensen die dit Leezen!!!
Julie mogen ook wat er op zetten.
Natuurlijk alleen als julie dat willen.

Gr angelv xx
Reputatie 7
Badge +19
Hey angelv,

Als ik met mijn vader en stiefmoeder probeer te praten over mijn problemen, komt hier ook bijna altijd ruzie uit. Bijna elke keer als ik daar ben, hebben we ruzie. Waar het altijd op uitdraait, is dat het aan mij ligt. Ook al zeggen ze dat ik er niks aan kan doen door mijn autisme, het is wel mijn schuld. Verwijten klinken hard en dat doet pijn. Dat allemaal door onbegrip.

Maar met weglopen los je niks op. Dus stel, je loopt weg, wat dan? Je kunt niet voor eeuwig wegblijven. Politie gaat zoeken en je word zo weer teruggebracht naar huis. En dan maar afwachten of er iets gebeurd. Meestal is dat niet het geval. Je kunt beter zelf het heft in handen nemen en met mensen gaan praten. Ik denk dat gesprekken met jouw ouders en psycholoog echt kunnen helpen! Het gaat allemaal om begrip creëren.

Houd vol!
Gr. Pin
Hey angelv! Niet weglopen het lost niks op. En zorgt bovendien voor meer problemen.

Ik heb nooit gevlogen, dus daarmee kan ik je niet helpen. 😕 Boeken lezen of proberen te slapen kan helpen. Verder weet ik het ook niet. Wees maar niet te bang. Wie weet krijg je helemaal geen paniekaanval.

Het is misschien moeilijk, maar als je dit niet meer volhoud, dan moet je dat op een of andere manier aan je ouders laten weten.

Groetjes, Eenaardigpersoon
Reputatie 7
Badge +13
Hi angelv,

leuk dat je morgen op vakantie gaat.
Het is voor jou misschien een beetje spannend omdat je bang bent om te gaan hyperventileren, maar in het filmpje kun je zien waardoor het kan komen en wat je er aan kunt doen. Waarschijnlijk weet je er al het een en ander vanaf, maar je kunt het filmpje ook aan je ouders laten zien en dan snappen ze misschien ook beter wat er aan de hand is als iemand een hyperventilatie aanval krijgt en dan weten ze ook hoe ze je het best kunnen helpen. Stewardessen weten dat soort dingen ook wel, maar als je het prettig vindt kun je het bij het instappen al zeggen dat je een beetje nerveus bent om het te krijgen. Ze gaan je sws helpen als het nodig is, maar grote kans dat alles gewoon goed gaat. Hier kun je het filmpje bekijken https://www.youtube.com/watch?v=-1DJnf9Alk4

Het komt vast allemaal goed en ik wens je een goede reis en een hele fijne vakantie en een twinhug van mij en mijn broertje. Genieten hè op vakantie :):)

Groetjes,
M&M's
hoi

Eenaardigpersoon!!
Bedank voor je reactie.
Maar ik weet niet hoe ik het nog duidelijker kan maken
Naar mijn ouders????? Ik hed een brief gescheefen ik hed het zo vaak gezegt
Dat ik het niet leuk vind hoe ze tegen mij doen. En dat ik heel veel laast hed van hyperventileeren.
En hun zeggen dat ik normaal moet doen.
Ik hed 4 Keer in twee weeken tijd hyperventilatie aanvallen gehad.

M en ms
Ook bedankt voor je reacie en voor het filmpje.
Ik weet nu nog meer over hyperventileeren.
En ik weet nu wat ik moet doen ik ga het ook aan mijn ouders laaten zien.

Pien
Mijn ouders staan niet open voor een psygeloog.
Ik kan nog eens niet met ze normaal praatten.
Ik weet dat het hyperventileeren aan mij licht.
Ik voel mij niet prettig thuis.
En als ik weg loop dan ik er wel van de problemen af.

Ik wil juilie heel erg bedanken voor het helpen.
Dat vint super fijn

Gr angelv Xxx
Reputatie 7
Badge +19
Hoi,

Fijn dat het filmpje van @M&M's werkt! Lekker bezig @M&M's!

Met weglopen loop je niet van je problemen weg, je veroorzaakt er meer. Hyperventileren is niet jouw schuld. Jij kan er niks aan doen dat je probleempjes hebt. Echt waar! Dat je ouders dit tegen je zeggen, betekent niet dat het waar is. Dat laten ze je misschien geloven, maar het klopt niet!

Mijn vader zei ook dat ik me aanstelde. We hebben toen en paar keer gepraat en met hulpverlening en nu gaat het beter. Stapje voor stapje. Laat je psycholoog hen anders ook proberen te overtuigen?

Veel plezier!

Gr. Pin
Hoi ik wil even zeggen
Dat we veilig geland zijn en ik hed de 10 uur plus 2 uur vertraging
Overleef zonder hyperventileeren . Ik ben ook blij dat we WiFi hedden dan kan ik op vakantie
Mensen helpen op het forum.
Gr angelv
Reputatie 7
Badge +19
Zie je wel dat je het kunt! Dat moet je vast een boost zelfvertrouwen geven!
Veel plezier op vakantie!

Gr. Pin
Reputatie 7
Badge +13
Hi angelv,

Bedankt voor je update. Blij voor je dat alles zo goed is gegaan.
Ook fijn dat je contact met ons kunt houden via het forum en daarbij anderen ook nog kunt helpen.
Fijne vakantie en geniet van al het moois daar met je familie en de mensen waar je mee bent. Vakantie is ook om een beetje te relaxen hè, dus vergeet dat niet :)

Groetjes,
M&M’s

@Pin thumbs up 🙂
Hoi.
Vandaag hadden mijn ouders ruzie.
Ik was echt bang dat mijn vader mijn moeder ging slaan.
Gelukkig niet maar ik kreeg daar door we weer een hyperventilatie aan val.
Mijn moeder zij dat ik de heele vakantie verpest hed.
Ik ben ook ziek geworden en mijn moeder denk dat ik dat doe om haar te pesten.
Ik kan er tog niets aan doen dat ik ziek word??
Ik hed het helemaal gehad met mijn ouders.
Zo wil ik niet meer verder.

Morgen gaan we weer naar huis.
Ik vind de terug rijs best wel spanend.
Als ik weer thuis bent dan wil ik weg loopen.
Ik hed al een lijstje gemaakt met wat ik mee wild nemen
En ik hed het briefje al gemaakt wat ik voor mijn ouders achter wild laaten

Bedankt M&M,s en Pin voor de redactie.
Gr angelv
Reputatie 7
Badge +19
Hey angelv,
Jij bent niet de oorzaak van de ruzie, jij kan er niks aan doen dat je ziek word en je hebt ook niet de vakantie verpest. Je moeder probeert zichzelf op een hele foute manier af te reageren.
Loop alsjeblieft niet weg, echt alsjeblieft niet. Het lost niks op!
Het vliegen gaat goedkomen! Dat weet ik zeker!
Gr. Pin
Hoi!!
De hyperventilatie wort erger.
Ik weet ik niet meer.
Ik hed een brief gescheefen maar ik durf hem niet te geefen.
Ik zit vas in mij zelf en ik ben bang dat ik er niet meer uit komt.
Ik hed de laatste dagen op mijn kamer zitten te huilen.
Ik hed ook niet meer van me laaten weeten op het forum.

Ik hed een hyperventilatie aanval in het vliegtuig ge kregen.
Waar ik al bang voor was! maar de mensen in het vliegtuig hedden goed
Voor mij gezorgt. Ik moet nog heel lang wachten voor de therapie.
Als het aan mijn ouders lacht krijg ik geen hulp.

Ik ben nu zo verdrietig.
Ik zit nu in een niewe klas.
Ik praat niet veel maar dat hoeft ook niet voor mij.
Hoe min mogelijk mij klas over mij weet hoe beter.

En over het weg loopen wil ik nog maar
Ik weet dat ik niet weg kan.
De politie brengt mij dan weer naar huis.
Nu weet ik het niet meer.
Het heef nog wienig zin.

Sorry dat ik zo veel plaats

Gr angelv Xxx
Reputatie 7
Badge +19
Hoi angelv,

Wat naar dat je je zo vervelend voelt! Gelukkig is het wel goedgekomen in het vliegtuig!

Wat staat er allemaal op je brief en voor wie is ie? Misschien als je het hier al een beetje verteld, is een stukje spanning weg?

Ik heb ook een nieuwe klas, dat is altijd lastig, maar er zitten altijd mensen in je klas die je aardig vind. Mensen die je vrolijker maken. Misschien is het juist fijn als je ze toelaat?

Ik hoop inderdaad dat je door hebt dat weglopen niks oplost!

Omdat je zegt dat je lang moet wachten op therapie, kun je tussendoor langs je huisarts gaan?

Gr. Pin
Hoi.
Naar Mijn huisarts gaan is geen optie.
Mijn ouders komen daar achter.
Ik rijs met de bus en dan zien ze dat op mijn ov staan
Dat ik bij de huisarts bent.

De brief is voor mijn ouders!
Dit is de brief

Pap en mam
Ik merk dat het niet meer zo goed gaat met ons.
Een jaar geleeden was mijn broer weg gelopen
En dat vind ik zo rot voor juilie.
Gelukkig heeft hij nu een huis.
Wat ik in deze brief wil zeggen is
Ik vind het niet leuk dat julie zo tegen mij doen
Het is mijn schuld niet dat ik hyperventileert.
Als julie zo verder gaan met ruzie maken en mij de schuld geefen loop ik weg.
Dat is beter voor mij en voor julie.

Dit is mijn brief

Gr angelv

Reageer