Ouders uit elkaar?

  • 13 April 2018
  • 2 reacties
  • 77 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Het is al weer even geleden dat ik hier op zat, maar ik zit weer een beetje in de knoop.

Zoals de titel het al zegt, mijn ouders zijn uit elkaar. Ik heb hier een vorig toppic ook al over geschreven. Maar na dat ze toen die breakup hadden, voor 2 dagen, leek het daarna weer heel goed te gaan. Ik dacht echt dat het weer goed was tussen mijn ouders. Door de jaren heen is gebleken dat ze niet zonder elkaar kunnen, maar ook niet met elkaar. Pap had bij de vorige keer gezegd, als we nu nog één keer uit elkaar gaan, is het voor altijd over. Nou dat gebeurde dus. Mijn ma is blijkbaar verliefd op een andere man en heeft via whatsapp de relatie beëindigd. Dit hoorde ik gisteren. Ze vertelde dat ze geen relatie hebben, maar pap heeft van andere gehoord dat dit al twee jaar aan de hand is. Ik wist niet wie ik moest geloven. Ik kon niet boos op mama worden want bij alles wat ik doe ben ik bang dat ze terug valt. Gisteren had ik besloten dat ik niet zou kiezen tussen mam en pap ofwel wie dan ook de waarheid zou spreken. Ik zou er zijn voor mijn broer en zusje. de vorige keer dat ik hoorde dat ze uit elkaar gingen had ik al genoeg gehuild. Ik vond het nu niet nodig. Zodra ik nu zou instortten zou dat gevolgen hebben voor het hele gezin, dus ik ben nog even sterk. Ik had dus besloten om geen kant de kiezen gisteren en ook niet boos zou worden op mama. Maar zo net kwam ze me toch met een verhaal. 'Ja ik wil volgende week dinsdag tot donderdag op een cruise.' Ja met wie dan? Nou met meneer M (de nieuwe 'lover'.) En toen knapte er iets. Die vreselijke vieze drankbal (hij dronk eerdere veelte veel en mam kende hem toen der tijd uit het cafe toen zij ook nog te veel dronk) heeft de relatie tussen mijn ouders al kapot gemaakt en nu wil hij mijn moeder ook nog een meenemen op een cruise. Ik werd boos en zei dat ik dat niet oke vind. Ik trek het sowieso niet om drie dagen voor mijn zusje, de hond en mezelf te zorgen aangezien ik zelf al zo vreselijk moe ben. Ik zei haar van laat papa dan hier komen om voor ons te zorgen (hij woont normaal 80 km bij ons vandaan.) Nou daar was ze het ook niet mee eens. Toen schreeuwde ze: 'Oke dan ga ik wel niet.' Oke mam, dan ga je maar niet. Ze lijkt zo'n vreselijke puber op dit moment, echt hoe kan je gewoon zo zijn. Ik heb vroeger al voor mijn zusje moeten zorgen omdat zei gewoon haar verantwoordelijkheden niet nam. En nu doet ze gewoon weer precies het zelfde. Meneer M komt hier het huis niet in. Ik ben zo vreselijk bang dat mam door hem weer terugvalt al zegt ze wel dat hij ook is veranderd. Ik trek dit gewoon niet meer.

2 reacties

Hoi!

Je ouders zijn uit elkaar, dat is niet fijn. Je moeder heeft een nieuwe vriend, die haar al meteen wil meenemen op cruise.

Het is mooi dat je niet wilt kiezen tussen je beide ouders, en dat je er wilt zijn voor je broer en zusje. Huilen mag altijd. Het werkt bevrijdend, en af en toe huilen kan de spanning in je hoofd verlichten.

Je mama vertelde jou dat ze met haar nieuwe vriend op cruise wilt gaan. Ik begrijp dat ze, met deze hele situatie, er even tussenuit wil, maar ze mag niet van jou verwachten dat jij alle taken in het huishouden overneemt. De situatie is ook lastig voor jou, en ik vind dat je moeder er nu vooral voor jou, je zusje en je broer moet zijn, in plaats van het plan te maken jullie alleen te laten.

Jij bent vast een goede grote zus, maar het zou inderdaad fijn zijn als jullie vader even op jullie kon passen. Je zou met je moeder kunnen afspreken dat jij, je broer en je zusje een paar dagen bij je vader gaan logeren, en dat je moeder dan even op vakantie kan. Op die manier kunnen jullie iets met jullie vader doen, en kan je moeder even op vakantie.

Liefde kan iemand blind maken voor zijn of haar omgeving. Jouw moeder heeft waarschijnlijk stress ervaren van de situatie, en de nieuwe liefde die haar overkomt kunnen haar gedrag beïnvloeden. Ik vermoed dat dat zal beteren met de tijd. Iedereen moet wennen aan de nieuwe situatie.

Het kan helpen om een goed gesprek te hebben met je moeder. Je wacht best een moment af waarop jullie beiden kalm en ontspannen zijn. In dat gesprek kan jij uitleggen waar je mee zit. Jouw moeder kan haar kant van het verhaal ook uitleggen, en zo begrijpen jullie elkaar misschien beter.

Jij zou niet moeten kiezen tussen je beide ouders. Jij hebt het recht ze beiden te zien.

Groetjes
x

Reageer