Ouders lachen me uit

  • 22 September 2019
  • 1 reactie
  • 174 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii,
Ik heb al een tijdje hier last en wil het even kwijt. Ik ben een meid van 15, en ik wou vanmiddag mn nagels laten doen (gwn korte acrylnagels, niet heel bijzonder) gwn van mn eigen geld. En mn ouders vroeger vannochtend tijdens het eten of ik nog ergens heen ging dus ik vertelde dat, en mn ouders en mn zus lachte me keihard uit en toen ben ik naar mn kamer gegaan. Dit gebeurt ook altijd als ik voor een schoolfeestje een jurkje aan wil of kleine hakken, en ik heb gwn t gevoel dat ik niet mezelf kan zijn bij mn ouders (en zus). Mn zus is ouder als mij, en is helemaal niet van de jurkjes enz en als ze dat niet wil moet ze t voral ook niet dragen mr vgm zijn mn ouders het daardoor gwn niet gewend ofz en lachen ze me elke x uit. Ik heb nu gwn elke dag skinny jeans en een tshirt if trui aan, mr k zou zo graag gwn iets leukers/vrouwelijkers aanwillen. Alleen dat durf ik nu gwn niet.

X me

1 reactie

Hoi

Wat vervelend dat je ouders en zus je uitlachen. Niet fijn dat je hierdoor ontmoedigd wordt om kleding te dragen waar jij je goed bij voelt.

Hoewel het volgende lastig kan zijn, stel ik voor dat je gaat experimenteren met je eigen stijl. Je zou met eigen geld kunnen gaan shoppen, eventueel met een vriend(in) die jou graag bijstaat bij het zoeken naar je eigen stijl, zodat je thuis kan tonen dat jij er heel leuk uit kan zien in kleding waar je je goed bij voelt.

Als je vermoedt dat je ouders door middel van de kledingstijl van je zus gewend zijn aan stoerdere kleding, zou je je ouders erop kunnen wijzen dat bepaalde klasgenoten en eventueel zelfs familieleden zich ook graag wat schattiger kleden. Wie weet gaan je ouders hierdoor inzien dat wat jij graag zou dragen, helemaal niet zo vreemd is.

Groetjes
Kenshin

Reageer