Vraag

Onzekerheid

  • 22 October 2018
  • 5 reacties
  • 115 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal 👋
Ik ben een meisje van 14 jaar en ik ben heel onzeker over mijn neus.
Sinds groep 5 heeft iemand er een opmerking over gemaakt en sinds dien irriteert me het super erg!
Daarvoor had ik dan ook nooit iets opgemerkt.
Hij loopt een beetje scheef en is een puntneus.
Het verpest mijn hele gezicht en dus denk ik ook een grote afknapper bij jongens!!
Ik voel me er heel onzeker bij en heel soms maken mensen er nog opmerkingen over. Ze zeggen het meestal niet maar ik weet wel wat ze er van vinden en dat doet me pijn.
Heeft iemand ook zo’n probleem of weet iemand hoe je je zelf kan accepteren?
Het klinkt stom maar zinnen zoals “ je bent mooi zoals je bent “ of “ niemand is perfect” helpen mij niet.
Of zou iemand hier misschien zijn insta naam of dergelijke willen zetten zodat we misschien een gesprek kunnen voeren?
Hopelijk kan iemand me helpen!!

5 reacties

Hoi,

Hoor je wat je zelf zegt?
Sinds groep 5 heeft iemand er een opmerking over gemaakt en sinds dien irriteert me het super erg!
Daarvoor had ik dan ook nooit iets opgemerkt.

Je laat iemand uit groep 5, bepalen wat jij van je neus vindt...

Wat weet diegene daar nu van? Helemaal niks. Hij/zij zegt maar wat. Ik bedoel, iedereen z'n neus is anders... Sommige mensen hebben een puntneus, die van anderen is breed, die van de meesten staat een beetje scheef -> de mens is niet perfect symmetrisch. Onze neus maakt ons eigenlijk wel uniek.

Jij vindt je neus lelijk, omdat één iemand er een opmerking over maakte en héél soms, iemand er nu wat over zegt. Lieverd, waarschijnlijk valt het mensen niet eens op. Jij maakt je er meer zorgen over dan anderen.

Ze zeggen het meestal niet maar ik weet wel wat ze er van vinden en dat doet me pijn.

Als ze het niet eens zeggen, hoe kun je het dan weten? Waarschijnlijk denken ze dat niet eens.

Kijk eens om je heen, naar de neuzen van andere mensen. Dan zal je zien, dat iedereen een ''speciale'' neus heeft. En dat is helemaal niet erg, dat is juist mooi.

Of zou iemand hier misschien zijn insta naam of dergelijke willen zetten zodat we misschien een gesprek kunnen voeren?

Dat is tegen de forumregels, lees ze anders nog een keertje door :)

Gr. Pin
Iedereen is anders en iedereen is uniek..ik weet zeker dat je een super mooi meisje bent..ik heb ook onzekerheden en voor sommige word ik ook uitgescholden maarja moeten hun lekker doen ik word er niet anders van mensen die je uitschelden of pesten zijn meestal zelf echt superrrr onzeker..en dat soort mensen zijn jou niet waard..ik vind altijd dat je boven de mensen moet staan die je uitschelden want jij verdient veel meer..laat ze maar lekker praten jij bent mooi zoals je bent..en net wat sleepygirl zegt misschien helpt het om in de spiegel te gaan staan en optenoemen want je allemaal mooi vind aan jezelf komt goed..helaas mag je geen gegevens uitwisselen op dit forum ivb met privacy schending..

Xx
Heyy,
Je schrijft in je berichtje dat mensen meestal niet zeggen wat ze ervan vinden. De kans is heel erg groot dat het ze niet eens opgevallen is. Je let altijd meer op jezelf dan op anderen. Ga ‘s avonds eens een keer voor de spiegel staan en noem elke dag 2 dingen op die je mooi vindt aan jezelf (dit zal de eerste keren misschien een beetje moeilijk zijn, heb kunt aan anderen vragen wat ze mooi aan je vinden als je het echt niet weet) en ik weet dat het niet werkt, maar ik ga het toch zeggen: je bent mooi zoals je bent!!
liefs,
Sleepygirl
Hey,

Door je onderzekerheid let je er extra op, je bent er telkens mee bezig.
Zoals Sleepygirl zegt, is het goed om dingen bij je zelf te vinden die je wel mooi vind.
Op deze manier kun je je focussen op je mooie kant, die je ongetwijfeld hebt.

Maak je niet te veel zorgen.
Hi!
Het is idd niet leuk om onzeker te zijn over je neus.
Ik heb een vrij dikke neus en ik was er ook een tijdje onzeker over.
maar ik begon het te accepteren. Natuurlijk begrijp ik dat het lastig is om te accepteren, maar een neus is een neus! Laat zien dat je trots op jouw neus bent! Zelfverzekerheid is het meest aantrekkelijk. Je ziet niet vaak iemand met een onzeker meisje nemen! Kijk gewoon een keer in de spiegel naar je neus en ben er blij mee. Het is toch juist speciaal om zo'n neus te hebben. Dat is toch juist mooi? En als andere mensen er anders over denken is dat hun probleem, er zijn genoeg mensen die daar geen probleem mee hebben!
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Reageer