Onzeker over mijn uiterlijk

  • 19 June 2018
  • 4 reacties
  • 118 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Ik ben dus heel erg onzeker over m’n uiterlijk. Ik ontloop spiegels en walg bijna van mezelf als ik mezelf terug zie op foto’s, dus ik maak haast nooit foto’s van mezelf. Dit is natuurlijk niet fijn en ik wil mezelf echt mooi vinden maar het lukt gewoon niet. Als ik langs loop staren mensen me altijd aan (niet op een goeie manier) Dit komt misschien omdat ik donker ben. Ik heb ook een bril, mijn gezicht is gewoon niet mooi en ik ben een plank. Vroeger (nu nog steeds) praatte mensen altijd achter me rug om en lachte ze me uit, er waren ook mensen die echt naar me toe kwamen en zeiden van: je bent lelijk, je bent dik, je bril staat je echt niet en dat soort dingen. Door dit is mijn zelfvertrouwen langzaam maar zeker omlaag gegaan en als ik nu in de spiegel kijk kan ik niet eens 1 ding opnoemen wat ik mooi vind aan mezelf, ik probeer me altijd wat moois aan te doen maar ik krijg haast nooit complimentjes, ik heb ook bijna geen vrienden en ik begin bijna te denken omdat het door mijn uiterlijk is. Ik weet echt niet wat ik moet doen ik voel me gewoon echt niet lekker in m’n vel.

Dit was echt super lang maar ik hoop oprecht dat iemand me kan helpen of dat er mensen zijn die zich een beetje hetzelfde voelen?

4 reacties

Heyy,
Ik herken dit heel erg. Ik ben zelf heel erg verzekerd maar dat komt doordat ik dit ook heb doorstaan. Je bent zeker niet de enigste die zich zo voelt. En volgensmij ben je echt een prachtig meisje. Oh nee wacht niet volgensmij.. Dat ben je ondanks ik je niet heb gezien kan ik uit volle vertrouwen zeggen dat jij heel mooi bent van binnen en buiten. Ik snap dat je zelfvertrouwen enorm is gedaald. Wat naar dit allemaal! Wel goed dat je het probeert jezelf mooi te vinden je hebt ergens in nog hoop. En het komt vast zeker niet omdat je donker bent, ik vind het zelf echt een mooie huidskleur! En oprecht! En vooral vind ik het stom dat ze echt naar je toekomen en zeggen je bent lelijk of dik. En je bent geen plank iedereen heeft wat anders. En jij bent wie jij bent niemand zou jou daarop mogen vertellen dat iets lelijk aan jou is. Kan je hier met iemand over praten? En ik zal niet wachten op complimentjes die je krijgt. Klinkt heel bot dit natuurlijk is het fijn als je een compliment krijgt tuurlijk! Maar ik bedoel er meer mee doe en draag wat jij leuk vind. En niet zodat andere mensen jou leuker of mooi gaan vinden. Dat is natuurlijk wel wat je wilt, uiteraard! Maar als jij je ergens goed in voelt zou ik dat als ik jou was doen of dragen. Er komt wel iemand naar je toe die zegt ''wauw wat zie jij er leuk uit, Wauw jij bent eigenlijk best mooi''. Alleen dat gaat tijd kosten en jij wilt het natuurlijk het liefst nu dat je nu veel vrienden hebt en dat niemand zo tegen je doet of heeft gedaan. Want hierdoor is je zelfvertrouwen enorm gedaald. Maar één ding: Het licht niet aan jou. Dat is één ding dat alvast zeker is! Alleen moet je je zelfvertrouwen weer proberen op te bouwen ik snap dat dat lastig is en daar heb jij iemand bij nodig! Zoek iemand bij wie je denkt echt terecht te kunnen en dan kom je er verder uit. En het zou jou enorm helpen en ook wat je dwars zit. Je moet je natuurlijk ook lekker en fijn in je vel kunnen voelen! Succes Xx
Ik ben zelf ook niet dun en word ook gepest enz maar onhoud “Ieder mens is uniek op zijn eigen manier„
Ik vind mn zelf ook lelijk
Maar sterkte,
Onbekend12233
Heyy

Je moet je niet teveel aantrekken van die paar mensen. Wij zijn met miljoenen mensen op deze wereld die paar zijn niet belangrijk. Ik weet dat het moeilijk is om je er niets van aan te trekken. Ik voel mijzelf ook heel onzeker maar uiteindelijk moet je voor niemand mooi zijn. Alleen voor de ware maar die vind je mooi zoals je bent. En trouwens al deze mensen zeggen dat waarschijnlijk omdat ze zichzelf lelijk vinden en jaloers op je zijn. Dus probeer ze gewoon te negeren.

Je bent geweldig en mooi zoals je bent en je moet altijd jezelf blijven. Ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn (waaronder ik) die je wel mooi vinden. Dus focus op deze mensen en niet op die andere stomme mensen.
Ik hoop dat je er wat aanhebt.
Liefs
Suicidalthoughtsinmyhead
Heyy,
Ik herken dit heel erg. Ik ben zelf heel erg verzekerd maar dat komt doordat ik dit ook heb doorstaan. Je bent zeker niet de enigste die zich zo voelt. En volgensmij ben je echt een prachtig meisje. Oh nee wacht niet volgensmij.. Dat ben je ondanks ik je niet heb gezien kan ik uit volle vertrouwen zeggen dat jij heel mooi bent van binnen en buiten. Ik snap dat je zelfvertrouwen enorm is gedaald. Wat naar dit allemaal! Wel goed dat je het probeert jezelf mooi te vinden je hebt ergens in nog hoop. En het komt vast zeker niet omdat je donker bent, ik vind het zelf echt een mooie huidskleur! En oprecht! En vooral vind ik het stom dat ze echt naar je toekomen en zeggen je bent lelijk of dik. En je bent geen plank iedereen heeft wat anders. En jij bent wie jij bent niemand zou jou daarop mogen vertellen dat iets lelijk aan jou is. Kan je hier met iemand over praten? En ik zal niet wachten op complimentjes die je krijgt. Klinkt heel bot dit natuurlijk is het fijn als je een compliment krijgt tuurlijk! Maar ik bedoel er meer mee doe en draag wat jij leuk vind. En niet zodat andere mensen jou leuker of mooi gaan vinden. Dat is natuurlijk wel wat je wilt, uiteraard! Maar als jij je ergens goed in voelt zou ik dat als ik jou was doen of dragen. Er komt wel iemand naar je toe die zegt ''wauw wat zie jij er leuk uit, Wauw jij bent eigenlijk best mooi''. Alleen dat gaat tijd kosten en jij wilt het natuurlijk het liefst nu dat je nu veel vrienden hebt en dat niemand zo tegen je doet of heeft gedaan. Want hierdoor is je zelfvertrouwen enorm gedaald. Maar één ding: Het licht niet aan jou. Dat is één ding dat alvast zeker is! Alleen moet je je zelfvertrouwen weer proberen op te bouwen ik snap dat dat lastig is en daar heb jij iemand bij nodig! Zoek iemand bij wie je denkt echt terecht te kunnen en dan kom je er verder uit. En het zou jou enorm helpen en ook wat je dwars zit. Je moet je natuurlijk ook lekker en fijn in je vel kunnen voelen! Succes Xx


Hii!
Heel erg bedankt voor deze reactie ik had het echt ff nodig! x

Reageer