Onzeker en zelfmoordgedachten

  • 15 June 2018
  • 2 reacties
  • 114 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik kan niet meer, ik ben een jonge vol met puisten en ben te lelijk. Ik wil zo lang niet meer leven. Ik heb vaak na gedacht over zelfmoord. Ik vraag me ook altijd af wie er om me geven, ik bedoel stel ik zou dood gaan, dan zal niemand het wat boeien. Het is dan misschien voor een dagje of twee maar daarna is het over. Ben ik verdwenen en is er nog niemand die aan me denkt. Dus waar leef ik voor, er is toch niemand die wat om mij geeft.
Dit wou ik even delen

2 reacties

Hoi,

Als je goed om je heen kijkt, dan zul je veel meer leeftijdsgenoten zien met puisten. Daar ben je echt niet de enige in. Gelukkig voor jou gaan deze puisten ook weer weg als je niet meer in de puberteit zit. Als je heftige acne hebt, kun je ook naar de huisarts toe. Je kan dan antibiotica(crème) krijgen waarmee je puisten aanzienlijk kunnen verminderen.

Verder denk ik dat je meer aan jezelf lelijk vindt dat alleen je puisten? Kun je vertellen wat?
Het is een cliché, maar wel waar: echte schoonheid zit natuurlijk van binnen.

De enige manier om er achter te komen wie er om je geven, is door te blijven leven. Zo ontdek je wie er allemaal voor je zijn en om je geven. Geloof me, dat zijn er meer dan je denkt. Je ouders, broer(s)/zus(sen), andere familie, vrienden en ga zo maar door. Wie zou jij missen als je dood zou zijn? Zij zullen jou ook missen. En dat zullen ze de rest van hun leven bij zich dragen.

Je wou dit gevoel hier delen, denk je dat je het ook face-to-face met iemand in je omgeving kan delen? Als je erover praat, kan dit de last die je voelt verlichten. Je kunt bijvoorbeeld naar je ouders of andere familie, een docent, vertrouwenspersoon, je mentor, een vriend of je huisarts. Zij staan allemaal klaar om je te helpen en naar je te luisteren.

Onthoudt dat zelfmoord niet de oplossing is. Jouw leven kan wel degelijk leuk zijn!

Gr. Pin
BLIJF LEVEN!!!!
Ik ben zelf een meisje en al een paar jaar super onzeker omdat ik puisten heb en nogal plat ben.
Ik heb al bestan zelfmoord gedachten, maar de laatste tijd zie ik dat ik best wel veel mensen om me heen heb die mij levend willen hebben.
Je kan allemaal verschillende crèmes en maskers enzo gebruiken tegen je puisten. Je kan ook concealer gebruiken. Goed het is make-up maar tis zoonderahand niet heel erg meer raar om make-up te dragen als jongen.

Ik hoop dat dit helpt!
Xx

Reageer