onzeker bij ballet

  • 10 June 2021
  • 3 reacties
  • 92 Bekeken

Badge

hey allemaal!! 

Ik heb hier al een eerder een account op gehad maar ik weet het wachtwoord even niet meer dus heb ik een nieuw account gemaakt. 

Ik zal dan maar eens aan mijn verhaal beginnen. 

Ik ben een meisje van 14 jaar (wordt 15 jaar) en ik doe ballet. Zelf heb ik al sinds kleins af aan problemen met mijn mentale gezondheid en zit nu ook opgenomen in de psychiatrie (al 1 jaar). Ik ben in herstel van een eetstoornis waardoor ik heel veel gewicht ben moeten bijkomen. Daardoor heb ik nu een soort van buikje gekregen… Zaterdag heb ik ballet en ik ben bang dat mensen van mijn groep me gaan uitlachen of (zoals ze al eerder hebben gedaan) gaan roddelen. Ik heb zelf heel weinig zelfvertrouwen dus zou er iemand me even kunnen helpen? 

 

groetjess


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Heey,

Ik heb zelf ook heel lang ballet gedaan en ik begrijp wat je bedoelt. Het word inderdaad in de ballet wereld als taboe gezien als je bijvoorbeeld een buikje hebt. Eetstoornissen zijn daarom ook een veel voorkomend probleem bij ballerina’s/ballerino’s. Echter vind ik het echt niet terecht. Je bent goed zoals je bent. Als de mensen uit jouw groep gemeen tegen je doen of als je er achter komt dat ze modellen kun je naar je docent gaan en dit aangeven of je kan het gewoon tegen de mensen zelf zeggen.

 

joeeeee

Badge

Hey! 

Ik vind het heel stoer van je dat je weer balet gaat doen, maak je geen zorgen om die kinderen. Ik heb zelf ook een buikje, bij mij komt dat omdat ik door corona bijna een jaar lang nauwelijks had kunnen zwemmen, en een paar weken geleden is het zwemmen weer begonnen. Ik was heel zenuwachtig dat ze me zouden uitlachen, of me bekritiseren doordat ik dat buikje heb, maar dat is helemaal niet gebeurd (in tegendeel, de helft van de mensen had ook een buikje gekregen oops). Als ze je gaan uitlachen of over je gaan rodelen, zeg het dan tegen iemand (je ouders, je ballet juf), ik weet zeker dat het dan gaat stoppen. Veel succes, onthoud dat je prachtig bent zoals je bent, en dat je jezelf niet hoeft te veranderen voor anderen!

Reputatie 1
Badge +2

Hey! Vergeet nooit je bent mooi op je eigen manier! Kijk misschien weten de balletmeisjes niet waarom je misschien een beetje een buikje hebt. Je kan het ze vertellen als je dat wil. En als je dat niet wil zou ik alsnog gaan naar ballet maar als ze je gaan uitlachen ga naar je ballet juf toe. Die kan er wat aan doen. Je kan ook naar je ouders gaan. Die willen je vast wel helpen. Je kan als je echt heel onzeker bent misschien op YouTube filmpjes kijken en een workout doen voor je buik. Maar ik zou je niet te druk maken. Want een buikje is helemaal niet erg! Je kan ook altijd nog bellen met de Kindertelefoon als het maar doorgaat. Ik wens je sterkte en succes en ik wil je altijd helpen! Xx

Reageer