Beantwoord

Onzeker

  • 14 May 2019
  • 8 reacties
  • 962 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben een meid van 14 jaar oud en voel me de laatste tijd enorm onzeker, dit is echt niet altijd zo geweest. Ik had een paar weken geleden nog de aller beste vrienden die ik me kon wensen. Ik had veel aan ze en zat lekker in mijn vel. de afgelopen weken doet mijn beste vriendin veel met een ander meisje uit mijn klas. Daar heb ik op zich geen problemen mee maar ik krijg het idee dat ze mij opzij zetten. Ook mijn gay bestfriend doet in een keer raar. Hij is niet meer zo enthousiast als hij mij ziet en doet raar als ik gewoon vraag hoe het met hem is. Ik voel me daardoor niet op mijn gemak. Mijn school maakt me ook onzeker. Iedereen ziet er leuk uit en ik maar normaal. Ik voel me zelfs onzeker over de hoeveelheid dat ik knipper. Ik kan dit verhaal bijna niet delen omdat ik me er dramatisch door voel en me jaloers voel. Iemand tips?
icon

Beste antwoord door Anonymous 14 May 2019, 22:43

Bekijk origineel

8 reacties

Badge

-onnodige quote verwijderd-

Ik ken het gevoel. Bij mij opschool zitten ook allemaal meiden die slank en mooi zijn. Ik voel me zo niet comfortabel in mijn eigen klas! Ik draag altijd oversized shirts met een higwaisted broek(dat verbergt de vetjes). Ik hoop dat het met ons beide goed gaat komen❤️

Ik heb dit ook gehad en ben op ze afgestapt, heeft t helemaal opgelost! Ook ik ben heel erg onzeker, probeer er gewoon niet aan te denken, dat is wat mij helpt!

Reputatie 2
Badge +1

Hoi!

wow, dat lijkt me echt niet fijn om mee te maken... 

Misschien kan het helpen om er eens met hen over te praten? Ik snap als je dat moeilijk vind, want je wil natuurlijk geen ruzie krijgen. 
hier enkele tips voor dat gesprekje:

-spreek uit de ik vorm (bv ik heb het gevoel dat jullie me aan de kant zetten,...) dan komt het redelijk oprecht over.  Als je met de jullie vorm gaat praten kan het zijn dat ze boos worden (bv Waarop zetten jullie me aan de kant). Dat voelt als een soort aanval op hen.

-probeer goed naar elkaar te luisteren en eventueel hun kant ook te bekijken.

-eventueel een leerkracht erbij halen, maar ik zou het eerst zelf proberen :)

 

Hopelijk heb je hier iets aan

succes nog op school!

grts Lisa

Badge

Hoi meid,

Het is niet erg om een beetje onzeker te zijn. Daar word je uiteindelijk alleen maar sterker van. Maar dat je niet meer durft te knipperen is wel heel erg. En sorry dat ik het zeg, maar die vrienden zijn denk ik geen echte vrienden.  Als ze je in moeilijke tijden alleen laten kan je dat geen echte vrienden noemen. Want juist nu zouden vrienden je moeten steunen. Dus ga aan hun vragen waarom ze zo doen. En als ze je negeren, laat het dan gewoon. Maar ik vind het wel heel erg voor je. Ga anders in therapie of misschien is er wel een vertrouwenspersoon op school?

Ik wens je veel succes!

Reputatie 6
Badge +12

Als je gewoon een praatje maakt en ze doen raar kan je iets zeggen bijvoorbeeld: hey! Ik zie dat je veel praat met … mag ik ook eens meedoen. En inderdaad met de ik-vorm praten. Als ze dan nee zeggen vraag je waarom niet en hop. Je hebt de waarheid... 

veel succes

The shqdow of Mortis

Haii,
er is niks mis met onzeker zijn en op het moment dag jij het idee hebt dat je bestevrienden je een beetje laten vallen kan je dat best tegen ze zeggen zo van ik hou heel veel van jullie maar ik heb het idee dat jullie niet meer zoveel van mij houden dat tegen ze zeggen is echt niet erg het zijn je bestevrienden daar kan je dingen mee delen en als ze het niet begrijpen dan sorry maar dan zijn het geen goede vrienden
groetjess, esmee
Hey,
Je beste vriend(in)en hebben je dus een beetje opzij gezet wat niet aardig van hun is, misschien hadden ze hun dag niet maar ik heb hier een paar tips voor je:

  1. initiatief nemen dus dan bedoel ik een praatje beginnen met iemand dat zij mijn vader tegen me en dat heeft bij mij geholpen
  2. niet alleen zitten ga het liefst naast een vriend of vriendin zitten dat is prettiger dan alleen
  3. geef complimentjes dan gaan mensen je aardiger vinden
  4. wees aardig (niet dat je dat iet bent) maar zo gaan mensen je mogen en werkt miss
  5. grapjes maken dan vinden meer kinderen jouw grappig en leuk etc.
Hopelijk werkt het succes

groetjessss
Badge

Hey, ik ben een meid van 13. Ik kan me goed voorstellen hoe het is om aan de kant gezet te worden want dat gebeurt mij heel vaak. Ik schakel even naar het stukje over dat knipperen. Mijn docent was tegen andere leerlingen aan het grapjassen dat hij mij eruit zou sturen als ik nog met mijn ogen zou knipperen dus daar hoef je je echt geen zorgen om te maken. Misschien kun je is een keer bellen of een gesprek houden met je vrienden om te vragen wat er is. Ik ben een keer genegeerd omdat er een roddel van mij rondging die dus helemaal niet waar was. Nadat ik erover had gepraat was het over.

Ik hoop dat ik je zo een beetje heb geholpen.

Reageer