Vraag

Niet weten wat ik moet doen

  • 8 October 2018
  • 7 reacties
  • 130 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi! Sinds een tijdje ben ik heel ongelukkig! Ik wil mezelf in deze periode niks aan doen maar andere al helemaal niet! Ik denk de afgelope tijd opeens dat ik dood wil. Terwijl ik dit eigenlijk helemaal niet wil. Hierdoor word het in mijn hoofd 1 grote chaos en heb ik vaak paniek aanvallen! Ik wil hier graag vanaf en ik wil weer plezier in het leven krijgen!

7 reacties

En ben ik de enige die dit heeft? En heeft het mischien ook met de leeftijd te maken?
Kan zeker te maake heben met leeftijd ja...

Maar het si natuurlijk erg verveelend. Aangezien je zelf ook al aangeeft dat je dat niet wilt. Ga je dat echt niet doen hoor. Maak je daar maar geen zorgen over. Maar die gedachten zijn erg verveelend..

Is er iets in je leven nu wat je erg dwaas zit. Bv bij mij rekkenen en wis (huis werk lukt mij niet geeft mij stress en dan. Jank ik ineens. Ook in de lessen...

Zoiets of iets kleiner.

Ik denk dat zoiets best wel een reden kan zijn dat je dat denkt. Ook is het natuurlijk lastig dat je nu je eigelijk in een onzekere piriode zit(door hormonen enzo) en je nu ook alemaal. Dingen ziet en leest over zelfmoord en slagpartijden op school door leerlingen en juist nu je je zelf heel erg leert kennen kunnen die dingen je gedachten door elkaar schoppen....

Als het erger word raad ik hulp aan van je huisarts die weet wat te doen. Voor nu kan je jezelf helpen door leuken dingen te doen en niet te stressen👍🏻
Kan zeker te maake heben met leeftijd ja...

Maar het si natuurlijk erg verveelend. Aangezien je zelf ook al aangeeft dat je dat niet wilt. Ga je dat echt niet doen hoor. Maak je daar maar geen zorgen over. Maar die gedachten zijn erg verveelend..

Is er iets in je leven nu wat je erg dwaas zit. Bv bij mij rekkenen en wis (huis werk lukt mij niet geeft mij stress en dan. Jank ik ineens. Ook in de lessen...

Zoiets of iets kleiner.

Ik denk dat zoiets best wel een reden kan zijn dat je dat denkt. Ook is het natuurlijk lastig dat je nu je eigelijk in een onzekere piriode zit(door hormonen enzo) en je nu ook alemaal. Dingen ziet en leest over zelfmoord en slagpartijden op school door leerlingen en juist nu je je zelf heel erg leert kennen kunnen die dingen je gedachten door elkaar schoppen....

Als het erger word raad ik hulp aan van je huisarts die weet wat te doen. Voor nu kan je jezelf helpen door leuken dingen te doen en niet te stressen👍🏻

Bedankt voor de tip!
Weet iemand anders meer?
Hoi! Wat vervelend dat je hier last van hebt...

Er kunnen allerlei oorzaken aan je gevoelens ten gronde liggen. Ik denk dat het verstandig is om er met iemand over te praten. Een vriend, familielid of vertrouwenspersoon misschien. Dan kunnen jullie samen beslissen om bijvoorbeeld naar de huisarts te gaan.
Het zou kunnen zijn dat je depressief bent, maar dat kunnen wij op het forum natuurlijk niet achterhalen. Daar hoeft geen duidelijke reden voor te zijn o.i.d., een depressie kan iedereen krijgen.
Je leeftijd kan natuurlijk ook meespelen, in de puberteit ben je nu eenmaal vaak wat onzeker en treden er allerlei veranderingen op.

Ik heb zelf ook veel last gehad van paniekaanvallen. Wat mij daarbij op de korte tijd bij hielp, is afleiding zoeken. Vaak had ik paniekaanvallen in de klas, en dan begon ik allemaal tekeningen te maken. Muziek opzetten wil ook nog wel eens helpen. Voor de rest: het van je afschrijven, sporten, een film kijken etc.
Maar om het voor de lange termijn op te lossen lijkt het mij ten eerste belangrijk om er met iemand over te praten.

Hopelijk heb je hier wat aan!
Hee,
wat naar dat je je zo voelt, ik heb me ook een tijd zo gevoelt en bij mij heeft het heel erg geholpen om met de zorgcoördinator op mijn school te praten.
ze gaf me veel tips en wist hoe ze dit probleem aan moest pakken.
deze mensen zijn erop getraind om met deze problematieken om te gaan.
houd ons op de hoogte.
kus Sissi
Haai,
Wat rot dat je je zo naar voelt. Ik herken het wel een beetje, ik denk dat het deels aan de leeftijd ligt, maar ook zeker aan wat je meemaakt. Ik heb zelf ook heel veel last van paniekaanvallen en oortjes in doen helpt bij mij heel erg. Ik probeer meestal even uit de situatie te stappen en te kalmeren. Als je je zo naar blijft voelen is het misschien ook een idee om met iemand erover te praten, ik weet dat dit heel moeilijk is, maar het kan wel helpen. Zijn er bepaalde situaties waarin je getriggerd word?

Reageer