Vraag

Neiging om te snijden?

  • 25 January 2018
  • 3 reacties
  • 192 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ehh hoi, mijn moeder zat mij net uit te schelden enzo maar ik weet niet waarom, ik deed wel best chagrijnig maar ik zie het nut dan niet om mij dan uit te schelden en nu is gegaan naar mijn tante en en mijn ouders zijn gescheiden en dan heeft ze t ook waarschijnlijk aan mijn vader verteld en dan haat hij mij en dan wilt hij mij denk ik nooit meer zien! Maar ik houd heel veel van mn vader en nu heb ik de neiging om te snijden terwijl ik dat al een halfjaar niet meer gedaan heb. Wat moet ik doen?

3 reacties

Hey lieverd!
Ik zou niet gaan snijden! Hierdoor kan je best wel ziek van worden! Als ik boos/verdrietig ben schrijf ik altijd op een papiertje wat er is enzo. Daarna loop ik naar de achtertuin (als je geen tuin hebt kan je het papiertje ook gewoon verscheuren en weggooien) en steek ik het briefje in de fik. Misschien kan jij dat ook doen. Ik zou echt niet gaan snijden want als andere mensen dat ook zien , geven ze gelijk hele erge commetaar en denken ze dat je doordraaid.
Ik hoop dat het je je wat beter voeld en trek je niks aan van je ouders x.
hey,
Best wel een overdreven reactie van je moeder.Waarom denk je dat je vader jou nooit meer zou willen zien doordat je een keer chagrijnig was? Is dit het enige of spelen/speelde er andere dingen? Ik denk dat het minder erg is dan je denkt. Wacht eerst af of het ook echt zo erg is als je denkt. Als je de neiging hebt om te snijden, zou ik sowieso hulp zoeken. Ook als dit niet zo erg blijkt te zijn. Je hebt dan nog steeds kans dat je een andere keer toch weer gaat snijden.
Ik zou me niet zo'n zorgen maken en eerst eens afwachten.
Succes
Jonah
Hoi,

Helaas is mijn reactie weggevallen, dus ik zal hem proberen zo goed mogelijk te reproduceren.

Het is niet jouw fout dat je moeder je uitscheld! Ongeacht wat je hebt gedaan, je moeder heeft het recht niet je uit te schelden! Zij zit fout.

Je thuissituatie klinkt niet heel prettig. Hierover praten met iemand kan heel fijn zijn. Is er een vriend of vriendin waarmee je hier over kunt praten? Op school kun je naar een vertrouwenspersoon, je mentor of een aardige docent stappen. Zij zijn er ook om naar je te luisteren en je te helpen!

Over het snijden: het is voor jou een copingsmechanisme geworden. Als je het lastig hebt, is dat jouw reactie op de situatie. Dat is vervelend, maar wel begrijpelijk. Het is nu aan jou om vervanging te zoeken voor het snijden.

Je kunt bijvoorbeeld tekenen, een rondje rennen, zingen, muziek luisteren/maken, jezelf afleiden (filmpje kijken ofzo), schreeuwen (event. zonder geluid), dansen. Bedenk het maar en het kan. Als jouw gevoel er mee weg gaat, heb je het snijden niet meer nodig!

Onthoud dat het allemaal niet jouw schuld is!

Gr. Pin

Reageer