Negatieve ouders en school

  • 15 January 2018
  • 1 reactie
  • 82 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,

Ik heb echt een periode waarin ik me heel erg depressief voel, schoolcijfers allemaal omlaag. Sta nu 6 onvoldoendes. Ik zit op de havo, prima dus. Maar ik moet wat beter mn best doen voor school. Dat lukt niet. Het lukt niet. Door mijn kop die niet wil meewerken. Mijn ouders, die mij totttaaaal niet begrijpen, worden alleen maar boos en schelden me uit en zeggen dat ik vmbo ga doen, dat ik dom, onhandig etc ben. Allemaal zulke dingen en schreeuwen en het is mij veeels te veel. Naar mijn mentor gaan is geen optie want hij is niet bepaald aardig, en vrienden heb ik niet. Enige redding is eigenlijk mijn verhaal uitschrijven. Maar ik wil overgaan, ik wil het kunnen, ik wil rustiger worden. Ik kan niks meer de laatste tijd. Wat moet ik doen.....

Alvast bedankt!

1 reactie

Heya,

Tja, depressie, lastig he? Snap ik volkomen, het spijt me erg voor je dat al je cijfers omlaag gaan hierdoor. Ook jammer dat je ouders het niet begrijpen. Over je mentor, je zei dat hij niet "aardig" leek, maar dat zou niet kunnen kloppen. Ik had een mentor vorig jaar, en die was echt streng, maar als je degene wilt spreken over een bepaald sirieus onderwerp, reageert degene anders (Heel aardig). Dus, ik denk meer dat hij "onaardig" is voor de klas, om daar orde te houden, dus praten lijkt me niet echt een probleem. Wat betreft je ouders, zou ik hier uitgebreid over praten, misschien begrijpen ze je wel verkeerd? En over dat vmbo "dom" lijkt me een beetje apart, ik doe zelf TL, en ben van plan naar Havo te gaan (Als het me lukt).

Over je school: Als je ECHT op Havo wilt blijven, suggereer ik misschien blijven zitten (Als je mentor dat toestaat tenminste). En het ligt ook hoelang je de depressie hebt, als je het sinds het begin van het jaar hebt, dan vind ik het wel jammer dat je het dan pas gaat melden (No offence). Maar beter laat dan nooit! Anyway, ik hoop dat dit je geholpen heeft 🙂 Succes!

-Robin

Reageer