Negatieve gedachten

  • 24 April 2018
  • 2 reacties
  • 79 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi
Ik heb vaak last van negatieve gedachten in mijn hoofd. Op school voel ik me niet altijd fijn, ik heb geen vriendinnen in de klas en ik denk vaak dat anderen over mij praten. Ik heb wel eens het idee dat ik mezelf er niet mag zijn. Ik heb al een complimentendoosje die me kan helpen met negatieve gedachten, maar is er ook nog een andere manier om meer positief te denken? Ik ben onzeker door iedereen die me niet leuk vindt en die om me lachen en ruzies met vriendinnen vind ik moeilijk. als ik niks te maken heb met de ruzie maar vriendinnen hebben met elkaar ruzie word er nog wel eens overstuur van. Ik ben ook overstuur als het te druk is geweest op school en ik me de hele dag niet heb kunnen uiten en een rustig moment heb kunnen zoeken, thuis komt het er uit met woedeaanvallen.

2 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Heey,

Zeer vervelend dat je last hebt van negatieve gedachtes. Heb je al is geprobeerd te praten met iemand? Mentor, leerkracht, ouders, broer/zus, vriend(innen), etc. Meestal als je praat met een ander over je negatieve gedachtes kan het zijn dat ze verminderen. Daarnaast lucht het voor vele ook op. Je kan dan je ei (verhaal) kwijt.

En probeer je niet te veel aan te trekken wat andere mensen vinden of doen. Als mensen over je praten, dan kan je altijd na ze toe stappen en vragen waar het over gaat. ( Ik zou het zelf niet doen maar...) Ik ben zelf wel onzeker geweest, en nu nog steeds wel een beetje dus ik snap wel als je mensen hoort praten over jou dat je dan in combinatie met de gedachten negatief gaat denken. Want misschien zeggen de mensen juist wel wat positiefs over jou!

Nog 1 vraagje: Over die woedeaanvallen, Hoe uit je die? Richt je het af op iets of iemand? Of doe je jezelf iets aan? Als een soort straf? Ik weet niet hé, daarom vraag ik het ook!

Gr: Mr.S
Ik kan het afreageren op iemand, maar ik kan boven boksen. Meestal word ik dan boos als er thuis nog iets is wat mijn hoofd te vol maakt, ik heb namelijk autisme dus alles komt hard binnen. Ik heb speltherapie gehad en er komt 1 keer per week een ambulant werker in huis.

Reageer