Nachtmerrie Onbegrip

  • 12 December 2019
  • 10 reacties
  • 96 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal,

Ik werd 's ochtends vroeg wakker van een nachtmerrie; Iedereen keerde zich tegen mij en wilde me niet laten uitpraten... Ik werd in tranen wakker en alle frustraties kwamen eruit.

Ik voelde me zo machteloos... Niemand die ik wist te kunnen opbellen bij zoiets, bang om iemand in mijn naaste omgeving af te schrikken die niet wist dat ik zo diep in de put zat en dus het ook niet zal begrijpen wat ik voelde. 

Heeft iemand dit ook eerder ervaren? 


10 reacties

Hahaha, ik heb mezelf een klavertje 4 gegeven, wist niet dat het icoontje daarvoor bedoeld was...

Hey, 

Misschien kan je het samen met de kindertelefoon bespreken. Zij stellen de juiste vragen en helpen je tot een oplossing te komen.  Wat vervelend dat niemand naar je wilt luisteren! Je kan het ook eventueel met een vriend/vriendin bespreken. Succes!

Hey

 

Wat naar dat je zo’n heftige nachtmerrie had! 

Begrijp ik het goed dat deze zin “ Niemand die ik wist te kunnen opbellen bij zoiets, bang om iemand in mijn naaste omgeving af te schrikken die niet wist dat ik zo diep in de put zat en dus het ook niet zal begrijpen wat ik voelde. “ ook over de nachtmerrie zelf gaat, of was dit wanneer je wakker werd?

Soms hebben nachtmerries een link met iets wat er in ons leven aan de gang is, zo zou het kunnen zijn dat jij je misschien niet echt gehoord voelt in je dagelijks leven en daarom iets soortgelijk als droom hebt. Kun je je daar in herkennen?

Nachtmerries zijn gelukkig heel normaal, en iedereen  heeft ze wel eens.Niets om je zorgen over te maken dus Bij de meeste mensen komt een nachtmerrie voor ongeveer om de 3 maanden. Heb jij hier vaker last van? Of al veel diezelfde nachtmerrie gehad? 

Groetjes, en een iets beter nachtrust deze avond gewenst

Lot

Hoi

 

Je droomde over een situatie waarin iedereen tegen je leek te zijn en waar je geen inbreng had. Wat naar. Heb je vaker nachtmerries?

 

Zelf droom ik regelmatig over onprettige zaken. Vaak word ik dan ook erg verdrietig wakker. Meestal probeer ik na zo’n droom uit te zoeken wat erachter ligt qua gedachten en gevoelens, aangezien een droom een manier van verwerken is. Soms kom ik er op die manier achter dat ik me ongelukkig voel rond een bepaalde situatie die op dat moment speelt. 

 

Heb je regelmatig last van verdriet, stress, of voel je je onbegrepen? Zo ja, zou dit aan de grond kunnen liggen van de nachtmerrie. Eventueel zou je een dagboek bij kunnen houden, waar je je gedachten, gevoelens en nachtmerries in neerschrijft. Op die manier kan je er grondig op terugkijken. 

 

Groetjes

Kenshin

Hallo mmurrij :)

Vervelend dat je die nachtmerrie had! Je kan de kindertelefoon bellen/chatten als je graag steun wilt met die nachtmerrie. Gelukkig zijn nachtmerries niet echt dus dat is wel fijn want ik zou dat niet willen meemaken in het echte leven. 

-Dr8gon99

Reputatie 1
Badge +1

Jaaaa 2 jaar geleden had ik een slaapverlamming en er kwam iets op me liggen met een mes en ik kon niks! De volgende ochtend vertelde ik aan mijn moeder en vader en iedereen die ik die dag zag maar ik zag het toch echt!

Hey, 

Misschien kan je het samen met de kindertelefoon bespreken. Zij stellen de juiste vragen en helpen je tot een oplossing te komen.  Wat vervelend dat niemand naar je wilt luisteren! Je kan het ook eventueel met een vriend/vriendin bespreken. Succes!

Bedankt voor het advies! :) 

Hey

 

Wat naar dat je zo’n heftige nachtmerrie had! 

Begrijp ik het goed dat deze zin “ Niemand die ik wist te kunnen opbellen bij zoiets, bang om iemand in mijn naaste omgeving af te schrikken die niet wist dat ik zo diep in de put zat en dus het ook niet zal begrijpen wat ik voelde. “ ook over de nachtmerrie zelf gaat, of was dit wanneer je wakker werd?

Soms hebben nachtmerries een link met iets wat er in ons leven aan de gang is, zo zou het kunnen zijn dat jij je misschien niet echt gehoord voelt in je dagelijks leven en daarom iets soortgelijk als droom hebt. Kun je je daar in herkennen?

Nachtmerries zijn gelukkig heel normaal, en iedereen  heeft ze wel eens.Niets om je zorgen over te maken dus Bij de meeste mensen komt een nachtmerrie voor ongeveer om de 3 maanden. Heb jij hier vaker last van? Of al veel diezelfde nachtmerrie gehad? 

Groetjes, en een iets beter nachtrust deze avond gewenst

Lot

De zin waar je het in het begin over hebt; dat was na dat ik wakker werd. 

Ik herken er mezelf inderdaad voor een gedeelte in. Niet zo zeer dat ik me niet gehoord voel, maar meer dat ik bepaalde gedachten en gevoelens niet uit mag spreken omdat het als klagen over kan komen of dat ik niet dankbaar ben voor het leven... Snap je een beetje wat ik bedoel?

Nachtmerries krijgen om de zo veel tijd is inderdaad heel normaal. Maar dit was voor mij de eerste keer dat ik zo'n soort nachtmerrie had.

Ik had de volgende avond gelukkig iets beter geslapen. 

Bedankt voor je reactie! :) 

 

Hoi

 

Je droomde over een situatie waarin iedereen tegen je leek te zijn en waar je geen inbreng had. Wat naar. Heb je vaker nachtmerries?

 

Zelf droom ik regelmatig over onprettige zaken. Vaak word ik dan ook erg verdrietig wakker. Meestal probeer ik na zo’n droom uit te zoeken wat erachter ligt qua gedachten en gevoelens, aangezien een droom een manier van verwerken is. Soms kom ik er op die manier achter dat ik me ongelukkig voel rond een bepaalde situatie die op dat moment speelt. 

 

Heb je regelmatig last van verdriet, stress, of voel je je onbegrepen? Zo ja, zou dit aan de grond kunnen liggen van de nachtmerrie. Eventueel zou je een dagboek bij kunnen houden, waar je je gedachten, gevoelens en nachtmerries in neerschrijft. Op die manier kan je er grondig op terugkijken. 

 

Groetjes

Kenshin

 

Jawel, maar niet heel vaak. Zo af en toe, waarschijnlijk op de momenten wanneer ik me heel erg down voel (bewust of onbewust).

Wat vervelend dat jij vaker nare dromen hebt. Ik heb ook een keer of twee mee gemaakt dat ik erg verdrietig wakker werd van een nare droom. Ik herken het dat je dingen van het dagelijks leven verwerkt tijdens het dromen, dat doe ik namelijk heel vaak.

Ik voel me inderdaad regelmatig verdrietig of gestrest. Vandaar de nachtmerrie.

Ik heb wel eens geprobeerd een dagboek bij te houden, maar na een tijdje vergeet ik het te doen omdat ik dan zo druk bezig ben met andere dingen die ik allemaal op een dag "moet"... Maar aan de andere kant weet ik ook wel dat ik er tijd voor moet maken en dat het beste op een vast moment van de dag kan in plannen. De keren dat het me wel is gelukt om het bij te houden, vond ik het inderdaad fijn om mijn gedachten en gevoelens terug te kunnen lezen.

Dank je wel voor je advies. :) 

 

Hallo mmurrij :)

Vervelend dat je die nachtmerrie had! Je kan de kindertelefoon bellen/chatten als je graag steun wilt met die nachtmerrie. Gelukkig zijn nachtmerries niet echt dus dat is wel fijn want ik zou dat niet willen meemaken in het echte leven. 

-Dr8gon99

Inderdaad... Gelukkig was het maar een droom.

Maar ik weet zeker dat het niet zomaar ergens vandaan komt. Het zal ongetwijfeld iets te maken hebben gehad met de emotionele achtbaan, waar ik toen in zat.

Bedankt voor je reactie! 

Reageer