moet ik eerlijk zijn?

  • 5 October 2019
  • 8 reacties
  • 152 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi hoi,
ik heb de laatste tijden meer negatieve gedachtes in m'n hoofd... daarmee bedoel ik gwn dat ik niet goed genoeg ben voor anderen enz. ik heb dus een nieuwe mentor en ja daar gaat het nog niet echt hoe ik het wil... dus dat het perfect gaat want ook met hem ik best vaak discussies of dat ik mijn frustratie op hem af reageer... ik dacht laat ik hem maar een appje gaan doen.. bericht ik: menr, ik wil even zeggen dat het me spijt voor me reactie tegen over u en dat ik zo druk ben in u lessen.. ik zal beter m'n best doen om gewoon rustig te zijn...
bericht menr: Sophie. geen enkel probleem. excuses is niet nodig. ik maak me alleen een beetje zorgen om je. of het wel goed gaat. en toen dacht ik echt diep na.. bericht ik: U hoeft zich niet zorgen te maken over mij het gaat prima! bedankt! en toen skipte hij het bericht... ik dacht dus bij mezelf na zovan wrm doe ik mezelf dit aan dat ik altijd maar dan ook altijd alleen wil vechten dat niemand het hoeft te weten.. wat ik wel kan zeggen is dat ik hem nog niet vertrouw... wws drm… maar wat ik wel achter ben gekomen is dat ik tegen me leerlingbegeleider zelfs niks durft te zeggen meer over thuissituatie omdat het zo verwarrend is.. ik ben weer gwn gezakt naar m'n eigen wereldje. dus dat ik tegen bijna niemand iets zeg en anders nii echt de dingen zeg wat me dwars zit.. mensen moeten het weer eens uit me trekken.. ik probeer zo me gedrag te veranderen, maar door al het gezeik van alles en nog wat om me heen lukt het niet... of juist als ik wil leren ofz en ben echt de laatste tijden zo moe... maar ja geen idee wat ik moet doen hebben jullie reacties er op??

alvast bedankt,

groet sophie

8 reacties

onnodige quote verwijderd

Misschien is het handig om niet gelijk te zeggen dat het goed gaat maar vertellen wat er fout gaat
ja, maar dat lukt mij niet. ik kan niets uitleggen en wil mensen dus niet lastig vallen
Sophie,

Op dit soort momenten is het belangrijk dat je niet alleen met je probleem blijft rond lopen. Je mentor maakt zich zorgen om jou, en dat is waarschijnlijk niet voor niets. Ga naar hem toe of stuur een berichtje dat je toch even een gesprek met hem wil, al is het maar heel kort.
Zeker in jouw geval is het belangrijk dat school een plek is zonder al te veel gedoe. Als je mentor van jouw problemen af weet kan hij daar rekening mee houden, en hoef je niet alleen met een probleem rond te lopen. Hij maakt zich zorgen om je, en jij valt hem zeker niet lastig. Hij bied zelfs hulp aan. Soms moet je even door de zure appel heen bijten om het later weer goed te hebben. Vertel het, dat helpt.


Dr. S
Je moet echt een vertrouwenspersoon vinden met wie je echt goed kan praten. Is er niemand waar je naartoe kan gaan?
Hoi hoi dr.s
ik snap dat ik het tegen me mentor moet zeggen of überhaupt tegen iemand waar mee ik zit... want ik heb een leerling begeleider antwoord op je vraag rea dus daar kan ik ook mee praten, maar zoals ik al zeg ik kan gwn niet praten... of ik moet zo lang nadenken of ik het wel ga zeggen of niet... dus vind het best moeilijk en ik kan bepaalde dingen wel tegen me oude mentor zeggen, maar die wil ik sws niet lastigvallen omdat ze me mentor niet meer is.... ook al zegt ze je mag me altijd appen en naar me toekomen.... maar wat wel chill is dat is dat zij mijn vertrouwenspersoon is... maar ja daar zeg ik dus ook nii al te veel tegen

groet Sophie
Dag Sophie,

Met een probleem val je niemand lastig. Al helemaal je (oude) mentor niet. Zij is natuurlijk het onderwijs in gegaan om kinderen te helpen. Als je met iemand wil praten is zij denk ik de beste persoon.
Jaren geleden had ik ook problemen. Toen ben ik zelf naar mijn mentor van het jaar daarvoor gegaan, omdat ik met mijn toenmalige mentor geen klik had. Voor mij is dat toen prima afgelopen, en ik weet zeker dat dat bij jou ook het geval zou zijn.
Als je niet goed uit je woorden komt in zo'n gesprek zal ik het als ik jou was voorbereiden, gewoon wat steekwoorden op een briefje met de punten die het belangrijkst zijn.

Dr. S
ik zal het proberen, bedankt voor je reactie!
Geen dank, you're welcome 😉

Reageer