Bel gratis en anoniem 116 - 111 of chat
13-18

Moeite met leren

Tags:

idon'tknow1.0 Auteur
Net nieuw
Reacties: 6

8 oktober 2017, 20:06

Goede avond allemaal!

Dit is m'n 1e topic, ik weet nog niet zo goed hoe dit werkt. maar ik denk wel dat ik eruit kom.

Nou mijn probleem is dus dat ik niet kan leren voor alle toetsen op school. Dit komt omdat mijn zus anorexia heeft en het is nu zo erg dat ik me zoveel zorgen maak, dat het leerwerk gewoon niet in mn hoofd komt.

Ik weet niet wat ik moet doen. Ik heb deze week super veel toetsen. Kunnen jullie mij please helpen? ik wil geen slechte cijfers halen.

Groetjes

Reacties (9)

• Ididselfharm
    Net nieuw
    Reacties: 2

8 oktober 2017, 20:22

Das naar om te horen. Ik hoop dat ze beter word.

Mischien kan je samenvatingen schrijven en die dan vaak overschrijven. Zo leer ik altijd teminste.

Veel sterkte.
  • Lian123
    Vaak actief
    Reacties: 236

8 oktober 2017, 22:16

Watvervelend ik begrijo heel goed dat je je zorgen maakt en kan je het er wel over hebben met jou ouders dat je jezoveel zorgen maakt om je zus en met een lerraar op school je mentor beijvoirbeeld zeggen dat er dingen op achtergrond spelen wat je je prive wilt houden en je er echt heel erg mee zit maar dat je bang bent dat het toetsen secht gaan pratne helpt! En idd samenvattingen schrijven en doe het maar een uurtje op een dag want anders maak je je te druk
  • Ireennn
    Net nieuw
    Reacties: 1

8 oktober 2017, 22:31

wat verschikkelijk zeg... ik heb zelf ook ervaring met een eetstoornis hebben en het is echt een vreselijk iets in ieder geval...
    voor jou natuurlijk ook supererg omdat je erin mee getrokken word.. ik denk dat praten met bijvoorbeeld je mentor, maatschappelijk werker van school of gewoon iemand in je naaste omgeving wel helpt. desnoods schrijf je alles uit waar je mee zit en laat je dit lezen. dit werkt voor mij namelijk altijd wel haha.
    en voor leren tips; neem de tijd ervoor en misschien ervoor zorgen dat je samen met een vriend(in)/klasgenoot gaat leren zodat je een beetje afleiding hebt tijdens het leren en zodat de ander je er een beetje bij kan houden.
    in ieder geval veel sterkte, liefs'x
  • Pin
    Topper
    Reacties: 2677

9 oktober 2017, 07:28

Hoi!

Wat heftig! Ik snap best dat je hiermee in je maag zit en daardoor niet kan leren! Een eetstoornis is niet niks.

Ik denk dat het slim is om met je mentor te praten? Zit je zus op een andere school? Dan kent je mentor haar niet en kun je makkelijker over haar praten. Dit lucht voor jou erg op en je mentor kan ervoor zorgen dat er meer rekening met je word gehouden. Ze kennen dan je situatie.

Ik weet niet of jullie werken met planners of PTA roosters? Want daarop kun je alle toetsen met leerstof van een jaar zien. Dan kun je heel erg vroeg beginnen met leren, zodat het niet erg is wanneer het een keertje niet lukt.

Neem je tijd ervoor.

Gr. Pin
    Zelfkritiek is ook maar een mening.
  • idon'tknow1.0 Auteur
    Net nieuw
    Reacties: 6

9 oktober 2017, 15:26

Hoi

Door samenvatting leer ik helaas niet. Mijn mentor is deze week niet op school denk ik, want ze is ziek en dat was vorige week ook al, dus waarschijnlijk zal ze deze week er ook niet zijn. En dit is nu precies de week met vele toetsen. Met haar praten is dus ook geen optie. bij ons kan je de toetsen niet vooruit zien, dus kan ik ook nog niks leren voor andere toetsen.

Bedankt dat jullie met me meedenken, maar hebben jullie nog andere opties?

Groetjes
  • 100Divergent11
    Topper
    Reacties: 1807

9 oktober 2017, 16:38

Hoi!

Je mentor is er niet, kun je naar de leerlingenbegeleiding gaan? Het is belangrijk dat de school dit weet, zo kunnen ze er rekening mee houden en je helpen en steunen in je schoolwerk.

Maak een schema. Iets van:
    16:00: thuiskomen
    16:00-16-30: pauze
    16:30-18:00: leren
    ...
    zoiets.

Praat ook zeker eens met je zus. Als je veel met haar praat, krijg je meer inzicht in haar gedachten en gevoelens en begrijp je haar beter.

Weten je ouders hiervan? Die kunnen je namelijk steunen door je te helpen met dat studieschema. De school kan ze ook eens uitnodigen voor een gesprek, en dan uitleggen hoe ze je het beste kunnen helpen.

Wees niet bang hulp te vragen. Misschien denk je dat alle aandacht best naar je zus gaat, dat komt vaak voor, maar jij verdient ook aandacht!

Succes met je toetsen!

Groetjes
    x
    Just when the caterpillar thought the world was over, it became a butterfly.
  • Pin
    Topper
    Reacties: 2677

9 oktober 2017, 16:59

Ah wat irritant dat je mentor ziek is, juist in deze week! Denk je dat je er met een andere docent over kunt praten? Zorgcoördinator of vertrouwenspersoon?

Kun je anders aan docenten vragen wanneer je de toets hebt gehad, of ze al weten wanneer de volgende toets is? Veel docenten weten dit al vroeg en dan kun je daar alsnog voordeel uit halen.

Gr. Pin
    Zelfkritiek is ook maar een mening.
  • denisehorse
    Weet de weg
    Reacties: 17

11 oktober 2017, 22:51

geef aan aan ke mentor wat je thuis situatie is ook al is dat heel eng omdat te doen. en zeg er bij dat het je daarom niet lukt ik weet zeker dat ze dat begrijlen2
  • saar03
    Praat goed mee
    Reacties: 86

12 oktober 2017, 21:52

Sterkte

Probeer het even uit je hoofd te zetten ik weet het het is wel moeilijk maar het helpt als je hele harde muziek luisteren

Reageer

Bezig met uploaden:
0%
Bladeren
Als de URL correct is, zal hier een voorbeeld verschijnen. Grote afbeeldingen duren soms iets langer voordat deze geladen zijn.
Bekijk mobiele versie Insided