Vraag

Moeheid

  • 7 February 2019
  • 12 reacties
  • 228 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heey,
ik ben sinds begin groep 8 ongeveer heel moe. Eerst dachten we dat het wel weer overging en dat het door de puberteit kwam, maar ik ben nu 13 (zit in de 2e) en heb het nog steeds. Ik ben al meerdere keren naar de huisarts gegaan en heb al 3 keer bloed laten prikken. Ik was gisteren maar de huisarts gegaan en daar heb ik dus voor de 3e keer bloed laten prikken (nu testen ze weer op andere dingen zoals gluten, lactose enz.) ik krijg pas over de 2 weken de uitslag, maar ik kan niet meer. Ik ben ook naar een mesoloog geweest maar daar kwam alleen uit dat mijn dunne darm te weinig voedingstoffen uit mn eten haalt, en daar heeft ze me medicijnen voor meegegeven, maar ik heb ze nu al bijna 2,5 maanden en ze helpen niet. Maar ik ben zo futloos enzo en het gaat ook ten koste van mijn schoolwerk en gedrag tegenover anderen soms. Alles maakt het erger door het idee/gevoel dat niemand me begrijpt, ik heb natuurlijk mijn ouders, maar daar blijft het bij. Ik heb mijn beste vriendinnen alles verteld, ook dat ik soms het gevoel heb dat ze niet begrijpen hoe ik me voel, en dan zeggen ze van jawel, het is toch ook aangetoond, maar vervolgens zeg ik dan een keer “ik ben zo moe” en dan zeggen ze van “ja, zijn we allemaal”. Zo, dat was mijn hele levensverhaal, ik hoop dat jullie me kunnen helpen ❤️

12 reacties

Hallo,
Wat naar voor je.
Het lijkt me verstandig als je verlof aanvraagt voor school.
In medische gevallen geven ze dat vaak.
Op die manier kan je gerust weer bijkomen een een beetje opladen.
En vergeet dit niet, je staat er niet alleen voor.
En als je je echt rot voelt om het feit dat je denkt dat je er helemaal alleen voor staat, raad ik aan om een psycholoog te contacteren.
Die kunnen je verder helpen met je innerlijke problemen.
Veel geluk.
JeremyPrive.
Dankjewel!!
Hey,
wat vervelend voor je.
ik moet zeggen dat ik dit wel herken. Ik heb precies het zelfde.
ook bij mij leid school hieronder en ook ik heb al een paar keer bloed laten prikken, zonder resultaat.

kan het zijn dat je teveel aan je hoofd hebt?
ik heb bedacht dat dit bij mij wel eens het probleem kan zijn.
als je te veel aan je hoofd hebt, en hier constant over na denkt, (over problemen of depressie ect.) zijn je hersenen constant hier mee bezig. Dit leid tot afleiding in de les, futloosheid en moeheid. Ook kunnen hier hoofdpijn van krijgen.

kan het misschien zijn dat dit jouw probleem is?
Ik hoop dat het snel beter met je gaat.
xx A💖
Heyy echt heel erg bedankt allemaal ❤️. Ik heb de uitslag laatst gekregen en er kwam niets uit. 😔
Mijn kinderarts zei dat het verstandig was om met een psycholoog te praten en omdat ik dan kan leren omgaan met mijn moeheid. Ook ben ik dot weekend begonnen met gluten- en lactosevrij te eten. Ik doe dit 2 weken en zou dan verschil moeten merken als ik hier een intolerantie voor heb. Nogmaals heel erg bedankt voor de reacties ❤️
Hey
Wat vervelend dat er niets is gekomen uit de uitslag. Nu ben je nog niets duidelijker dus.
Ik hoop wel dat het snel beter met he gaat.

Hou je me op de hoogte?
Xx A💟
Ja doe ik!💕

Hoii,

Het kan ook zijn dat je chronisch moe bent…. Dat houd in dat je aaalltijdd moe bent, ik hoop het niet voor jou!! Wat vervelend dat je niet verder bent gekomen met de uitslag… Hou je me op de hoogte? ;) 

Ik sta achter je meid! Sterkte en beterschap!:kissing_heart: Groetje M

Heyy, 

Als eerst moet ik zeggen dat dit natuurlijk hartstikke naar is dat je zo moe bent, ik snap hoe je je voelt. Ik heb ook eens zoiets gehad, ik had namelijk de ziekte van pfeiffer. Hebben ze je daar ook al op getest? Zo nee zouden ze dat nog kunnen doen, want de dingen die jij beschrijft ook zijn ook de symptomen van die ziekte. Zoals anderen ook al zeiden, misschien is het handig dat je een tijdje even niet naar school gaat. Geen stress, geen zorgen, even helemaal niks… Dan kan je ook weer wat langer slapen en zo krijg je waarschijnlijk wat meer energie. Wat ook handig is dat je in een vast ritme bent. Dus om een bepaalde tijd gaan slapen en opstaan. Dat kan je ook helpen om wat fitter te blijven. Misschien helpt conditie opbouwen ook??? Verder kan ik me nu even niets bedenken, ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen…. Hopelijk knap je weer wat op na een tijdje! Veel beterschap en sterkte!!❤️❤️❤️

Echt heeel erg bedankt voor al jullie reacties!! En ja, ik ben al getest op Pfeiffer. Sinds kort ben ik inderdaad al gaan sporten, en het geeft me gelukkig een beetje energie 🙂. Verder durf ik niet een tijdje niet naar school te gaan. Ik zit nu in mijn 3e jaar, en heb al se’s (ik doe volgend jaar eindexamen). Ook omdat het de laatste tijd beter gaat (wil niet zeggen dat ik niet meer moe ben helaas) denk ik dat mijn ouders er anders over denken. 

Nogmaals erg bedankt voor al jullie reacties!

xxxx

Oh, en ik lees nu over de chronische moeheid. Neee ik hoop het niet!! Kun je zoiets ook testen ofso??

Ik heb geen flauw idee of je dat kan testen. Ik moet zeggen dat ik ook enorm last heb van vermoeidheid sinds groep 8. En ook duizeilgheid/hoofdpijn. Maar ik heb ook pdd-nos dus dat telt ook wel mee. Ik heb hetzelfde probleem alleen wordt het bij mij erger.

Niet om je schrik te geven maar dit lijkt op suikerberoerte door diabetes. Hebben ze jou daarop getest? Diabetes komt veel voor bij jongeren doorwille van snoepen en zoetigheid zoals energiedrankjes.

Een te hoge spiegel zorgt voor vermoeidheid maar ook als deze te laag staat.

Gebruik je misschien veel een scherm zoals pc, gsm, computerspelletjes want dit zorgt dat je slecht slaapt en over dag vermoeid bent ook stress speelt een grote rol omdat als je in bed ligt er dan vanalles in je gedachten rondspookt en je onrustig slaapt.

Het kan ook een hersenstoring zijn die 7continu signaal doorstuurt dat je slaap nodig hebt.

Zware vermoeidheid is een van de meest voorkomende symptomen bij kankerpatiënten. Emotionele stress, pijn, depressie, angst, conflicten, verdriet, spanningen met vrienden en familie,… al deze situaties kosten energie en kunnen tot een gevoel van uitputting leiden. Zelfs veranderingen in de dagelijkse routine kunnen oververmoeidheid in de hand werken. 

Het is algemeen bekend dat bloedarmoede zware vermoeidheid uitlokt. De reden is dat de zuurstoftoevoer naar de weefsels vermindert. Zelfs een lichte vorm van bloedarmoede gaat al gepaard met vermoeidheid, kortademigheid en hartkloppingen. Een zware bloedarmoede veroorzaakt vaak een gevoel van vermoeidheid, kortademigheid in rust, duizeligheid, hoofdpijn, prikkelbaarheid, concentratieproblemen, koudegevoel, gebrek aan eetlust en energie.

Het kan dus vanalles zijn maar laat je eens testen op kanker omdat dit best zo vlug mogelijk opgespoord wordt want het klinkt wat verontrustend.

Probeer schermen te mijden in de avond. Laat je testen op eventuele bloedarmoede en suikerziekte en dan op kanker omdat dit allemaal wat serieus is en ernstig genomen moet worden doordat dit toekomstige complicaties meebrengt. Kanker is dodelijk en takelt je langzaam af, bloedarmoede zorgt ervoor dat je immuunsysteem zwak is en dus een gemakkelijk doelwit voor bacteriën, suikerziekte blijft en zorgt voor slechte genezing en voortdurend eten omdat je suikerwaarde als diabeet constant schommelt.

Wil je niet bang maken maar laat je omwille van de symptomen toch maar eens daarop checken.

Reageer