Moeder liegt over heftige dingen voor "bestwil"

  • 26 November 2018
  • 7 reacties
  • 172 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,
Dit gaat over iets dat mijn moeder verzwegen heeft voor mij. Ik heb het recht om te weten dat mijn favoriete opa een tumor heeft! Toch?!?! Zoals jullie in mijn eerdere topic gelezen hebt heeft mijn opa nogal wat medische complicaties gehad. Donderdag is hij geopereerd en mijn moeder zie dat het was om weg te halen wat er dan ook in zat. Want "dat wisten ze niet"!! Vanmorgen zei mijn moeder dat het een tumor was en van binnen kookte ik van woede en verdriet. De hele dag was ik verdrietig en gekwetst.
Ik wou dit gewoon laten weten.
Sorry dat ik jullie hiermee lastig val!

7 reacties

Hey,

ik snap heel goed dat je kwaad bent, en ik zou hetzelfde hebben.
alleen vergeet niet, dat je moeder dit verzwegen heeft om je te helpen.
voor haar ben je nog steeds het kleine baby’tje dat toen is gebeuren en het is voor haar lastig te golven dat jij het wel aankan om zoiets te horen te krijgen.
bijna alle ouders maken deze fout, maar wij zijn sterker dan ze denken.

vergeet een ding niet, ze deed dit om je te beschermen uit liefdadigheid.
ik snap dat je baalt maar praat er met haar over.
Vertel haar dat je vind dat ze het eerder had moeten zeggen, en laat haar beloven dat ze de volgende keer wel meteen zegd..

heel veel succes nog!
groetjes anoniem💖
Dankje voor de tips!
Hey mijn opa hat ook kanker....

Ik wist het wel mijn moeder zij het zonder enige emoties dus verwachte ik dat ik er ook geen emoties bij moest voelen maar van Binne brak ik.

(ik heb geen vader dus je opa is dan het digste bij)

Ik snap best goed dat je moeder dit deed ze kon wss het moment en de kracht niet vinden het jou te vertellen.

Ik snap dat je je voorgelogen voeld en dat is zeker terecht maar wees niet te boos naar je moeder wand zij vind dit natuurlijk ook heel lastig. ❤️

Ik weet niet of dit altijd is maar mijn opa is erg veranderd na zijn kanker hij is bang weer kanker te kreigen en wilt nu ineens dat ik alemaal ga werken enzo. Ook is hij banger voor mij en zijn anderen klein kinderen vroeger gingen we in boomen klimmen ales mijn (maknea) longste uit fam mag niet in boomen klimmen enzo.

Ik weet dat iedereen anders reageerd maar het is maar een headsup zegmaar❤️

Hopelijk word jou opa ook beter❤️
Ik snap je heel goed. Ik heb zelf mijn opa's en oma's nooit gekend (ze zijn dood en ze wonen in een ander land). Het kan zijn dat je moeder het voor je verzweeg om je niet verdrietig te maken maar uit eindelijk heeft ze je het toch gezegd. Heb je misschien hierover nagedacht?😉❣️
Hoii. Wat vervelend om te horen dat je opa een tumor heeft. Mijn moeder deed precies hetzelfde toen mijn oma 1 jaar terug in het ziekenhuis lag met een gebroken en er toen tussendoor een hartinfarct bij kreeg. Pas maanden later vertelde mijn moeder me dit. Ik vond het toen ook echt verschrikkelijk dat ze me dit indertijd niet heeft verteld. Later heb ik hier een gesprek met mijn moeder over gehad en haar verteld dat dit me dwarszat en ik liever heb dat ze me alles wel gewoon verteld, ook al kan het nieuws wat je krijgt nog zo zeer doen. Sindsdien verteld mijn moeder me alles als er iets is. Misschien een idee om dit ook met jouw moeder te doen?
Ik hoop dat je opa snel beter word.

Lieve groeten van Abi.
Hoi allemaal,
Het gaat nu beter met mijn opa. Ik en mijn moeder hebben het bijgepraat. (Zie topic: te stom om na te denken!)
Reputatie 5
Badge +4
@MightyAnoniem hey, mooi dat het beter gaat met je opa.en ook fijn dat jullie het hebben bijgepraat.


gr,
lorenzo

Reageer