moeder is erachter gekomen dat ik mezelf snijd

• 14 April 2015
  • 48 reacties
  • 2336 Bekeken

• Anonymous
  • 0 reacties
hei iedereen
Ik heb een best wel groot probleem denk ik.
Ik snijd mezelf sinds ik in de 1e zit. Ik zit nu in de 4e. Mn moeder is er nooit achter gekomen, tot vandaag dan. Ik heb net een preek van 2,5 uur gehad maar ik heb geen idee waar.het over ging, want ik was alleen maar bezig met kut, mn moeder weet dat ik mezelf.snijd.

Ik heb trouwens.op advies van jullie een gesprek gehad met mn mentor maar veel zeggen kon ik niet. Ik moest of alleen maar huilen en als ik niet aan het huilen was deed het praten pijn. Ik ben gistere op mn bek geslagen door mn broertje. Daarna heb ik mezelf ook weer gesneden en ik dank dat doot die sneeen mn ma erachter gekomen is.

Ik kan het niet meer aan. Het enigste wat ik nu naar mn kopgeschreeuwd krijg.is.dat ik een ondankbaar kind ben en dat ik emo ben. Wat natuurlijk onzin iz, want lang niet alle emo's snijden zichzelf.

Nu wil.ik dus ook weer zelfmoord plegen. Ik heb dit ook een soort van besproken met mn mentor, alleen ik moest toen heel erg hard huilen en hij zat me.aan te.kijken van Meid dat moet je niet doen, doe het Dan alleen niet voor mij enzo. Maar ik heb nu tentamenweek.dus dat wordt wat ????

Please weet.iemand wat.ik nog kan doen want ik denk ecjt dat zelfmoord de.enigste mogelijkheid is. En pleaee zeg niet dat het beter wordt want ik wacht al 11 jaar en dat gast toch nooit meer.gebeuren

Bedankt.voor.t.lezen iedereeen.????

Xxx .WannaBeLoved.

48 reacties

Heei

Mees:
ik snap.wel.dat zm meer weghaalt dan alleen mn ptoblemeb en dat het egoistisch is en bla bla bla, maar er zijn zoveel.mensen die zelfmoord hebben gepleegd, waarom kan ik niet gewoon 1van hun zijn? het zou veel makkelijket zijn om gewoon ineens van de aardbodem te kunnen verdwijnen zonder dat ooit iemand het door zou hebben.

Hulp vragen vind ik alsnog erg. Je hebt wel gelijk dat ze.me nu ook pijn doen zonder dat ze het weten, maar als.mensen het.weten dan kunnen ze je gericht kwetsen met.dingen waarvan ze zeker weten dat.het je raakt (vokgens.mij klonk dat heel.ingewikkeld gahaha)

MissCookie:
aww dat Is super lief van Je

Xxx
Hee lieve lieve meid,
Ik vind het onwijs knap dat je dit post... Daar moet je toch enige moed voor hebben.
Ik weet dat, als je jezelf snijd/pijn doet, je het meestal doet omdat je niet weet hoe je met je gevoelens om moet gaan of omdat je een slecht zelfbeeld hebt.
Ik heb mezelf ook een keer gesneden, dat was omdat ik ruzie had thuis en ik niet wist hoe ik hiermee om moest gaan.
Ik was zooo kwaad en toen heb ik uit frustratie gesneden. Het voelde goed... Eventjes dan.
De dagen die erop volgde begonnen de vraagtekens in mijn hoofd op te duiken: "waarom snij ik mezelf nou?" 
Op een van die dagen heb ik met mezelf afgesproken dat dit de laatste keer was.
Zelf ben ik niet zo'n prater, ik ben vooral een denker. Ik denk vaak sorry, maar kan het woord sorry niet mijn mond uit laten komen.
Toch helpt praten een hele hoop! Je kan ook naar een psychiater, zelfs anoniem zonder dat je ouders het weten. Een psychiater heeft zwijgplicht, dus dat zit allemaal wel goed. Als ik jou was, zou ik het maar eens overwegen om met iemand ECHT te praten. Je mond laten vertellen wat jij denkt, wat er in jouw hoofd omgaat. Niet bang zijn. Je bent echt niet alleen!
Ik weet dat zelfmoord soms erg verleidelijk is, vooral omdat het makkelijk is... jezelf gewoon van het leven beroven en dan is het klaar. Geen problemen, ruzies of andere shit. Ik weet dat je moet leven voor jezelf en niet voor anderen, maar zelfmoord is NOOIT de oplossing. 
Je bent bijzonder en speciaal. Onthoud dat. 

Je bent bij een hoop mensen zéér geliefd en die mensen kunnen je niet missen.
Succes, je komt er wel en geef niet op.
We mogen fouten maken, zoveel we willen. Alleen je moet er wel van leren... Niet meer snijden dus schat!
Lots of love, lalalove.
Heei lalalove

Ik ben ooit begonnen met snijden toen ik in groep 6 zat. Iedereen peste.me.en ik haatte.mezelf. dan komt daar nog ens.bij dat ik in een groep woonde, ik daar de jongste was.en ik het gevoel had.dat iedereen.me.haatte.

Toen ben ik gestopt.met.snijde. totdat ik in de 1e zat, toen begon alles.weer opnieuw. En nu snijd.ik.me nog steeds. Ik snijd eigenlijk omdat ik niet weet wat ik anders moet doen mt mn boosheid. En ik vind het oneerlijk dat andere.mensen mij wel.pijn mogen en kunnrn doen terwojlik dat niet bij mezelf.mag doen.

Ik wil niet praten. Het idee aeen al.dat mensen dingen over.me.weten en me.zo kunnen kwetsen. En al zou ik wel willen praten, dan durf ik alsnog de.stap.niet.te maken. Sorry :(

waarom ben ik dan speciaal en Bijzonder??

bij wie moet ik dan geliefd zijn? Bij mn.moeder en broertje niet, op school niet, door niemand niet!!

en niet meer.snijden? Dat wil ik wel maar ik kan er NIET mee stoppen!!!

xxx
Hoi,

egowisties is het neit hoor! dat klinkt geleik super stom!!
Omdat als je zomaar van de wereld weg gaat super veel mensen jou zullen missen,
en het is gewoon dat je een toekomst voor je hebt, ook al zie je dat zelf messchien nu niet maar het is echt wel.
ik denk praaten jou heel erg gaat helpen, ik moes dat namelik ook en heb nu zelf een begeleider( Menno ) waaraan ik alles kan vertellen en waar ik ook heele leuke dingen mee doen.
ook al wil je neit praaten ik denk wel dat het heel erg help!
dat eene snap ik neit zo goed sorri( wat jij zij dat in ge wikkelt was) :(
heel veel su6 met alles
Heei mees :)

maar wie mist me dan? Ik snap het niet.
Ik weet dat ik een toekomst voor.me heb enzo maar als die toekomst net zo zal xijn als het heden, dan wil ik liever dood.

Iedereen zegt dat praten me kan helpen,.masr ik wil en durf Het echt niet!!

wat leuk dat je een Begeleider hebt, wasr ja alles aan kan vertwllen en leuke dingen doet!

en over dat ene 'ingewikkelde' stukje:
je zei dat ze me.nu ook pijn Doen omdat ze niet weten wat er aan de hand.is met me. Daar geef ik je gelijk in, maar als ik hrt wel vertel, kunnen ze me allen maar meer kwetsen met de.dingen die me ECHT pijn doen, snap je het nu wrk? Hihu

Xxx
Hoi,

maar dat is juist het probleem, je weet neit wat de toekomst je brengt..
je gaat egt waar heele mooie dingen missen dat weet ik zeker!
mag ik weeten waarom je neit wilt praaten? durven snap ik nog wel 
mij heeft Menno heel goed ge holpen.
maar waarom zou een vertrouwingspersoon/mentor/begelijder je gaan kwetsen??
je hoeft het neit aan je klas ofzo te zeggen
Heei mees

Daar heb je inderdaad wel een beetje gelijk in.....
Praten durf ik niet en wil ik niet, omdat mensen dan weten wst er aan de hand is met me en hoe ik me voel enzo.

Wat fijn voor je dat menno je goed geholprn heeft!!

Waarom een vertrouwenspersoon/mentor/begelijder me zou kwetsen? Dat weet ik eigenlijk ook niet zo goed.

Xxx
Hoi,

waarom dan neit eens een keer probeeren? ze kwetsen je nu ook, met praaten kan het er alleen beeter op worden en neit slechter:)
Hee
Wrm niet proberen? Ik ben gwn heel erg bang om te praten

Xx
Hoi,

niks om bang voor te zijn, die mensen willen alleen het beste voor jou.
messcien dat je het ook kan schrijven of tekenen of mailen aan iemand die je vertrouwt?
dat ze wel weeten wat er aan de hand is met je.
dan is er al gouw een hoop van je af!
su6 

- mees:o
Heei

Ik weet wel dat die mensen alleen het beste voor mij willen, maar alsnog denkt iets in mij daar anders over

Mailen met iemand die ik vertrouw? Ik vertrouw niemand dus dat word lastig haha

Maar alsnog heeeel erg bdankt. Dat je wilt helpen!

Xxx
Hoi,

dan wort het wat moeiliker haha 
ik had gehoopd dat je er iets mee kon doen
heyheyy,
jemig wat een verhaal zeg, wat zul jij je rot voelen...
maar je moet echt geen zelfmoord plegen!
niemand is het waard om zomaar dood te gaan, je bent niet voor niks op aarde!
zoek alsjeblieft hulp, bijvoorbeeld bij Sensoor.

kop op meis, t komt goed

kuss
Heei secret_girl,
.
ik denk nog steeds dat zm een hoop oplost. Ij heb het gevoel dat ik het niet meer waard ben om te leven.

Ik ben niet voor niks op aarde?
Ik was een "ongelukje" ik was niet eens gewenst

Xxx
hmhm oke... maaar denk even na.. want jij bent ook een meisjw dus ergens kun je bedenken hoe een bevalling is, heel zwaar, dus als je echt een ongelukje was zou je moeder wel abortus plegen, maar nee ze had eem hele bevalling voor je over.. dat is heel wat.. dus ookal merk je/zegt ze dat ze niet van je houdt.. ergens houdt ze wel van je :)
je moet zm niet als een oplossing bekijken, het is t toegeven van je zwakheid die altijd ergens in ieder mens schuilt.. en opgeven is niet goedd, dus kop op

kuss
Ik snap dat je gek wordt van al die mensen aan wie je je verhaal moet vertellen. Want als je alles hebt verteld, lucht het niet op. Je krijgt alleen een hoop medelijden en iedereen doet maar alsof die je  begrijpt. Maar je praat nu toch ook? Wil je niet met iemand praten omdat het zo echt is?
Die maatschappelijk werkers en psychologen worden betaald om jou te helpen, dus als jij zegt dat je iets niet wil, horen ze daarnaar te luisteren. Anders zijn ze de naam psycholoog niet waard.
En bedenk: als de hele school weer tegen je is, zijn er ook momenten waar ze niet allemaal tegen je zijn. Weet jouw vriendin hoe het met je gaat? Misschien begrijpt ze je dan beter.

Liefs, Durf
Bedankt voor het reageren secret _girl en durf

secret_girl:
maar als.als ik later ongewenst zwanger word dan zou ik het kindje ook niet weg laten Halen door abortus. Ik zelf ben.heel erg teen abortus namelijk. Maar als ik toch ongewenst was waarom heeft mn moedet me dan niet laten adopteren? Dat was.wss veel.beter geweest voor iedereen...

Durf:
Ja, nu praat ik ook een soort van, maar dit is minder eng dan in real.life. ik bwn Gwn bang om te praten. Ik ben bang om aangestaard te.worden. ik ben bang dat ik moet praten en dat er.iemand.luistert naar.me. ik ben bang dat mensen me niet snappen. Ik ben bang dat mensen me.uitlachen. ik ben gwn gwn heel.erg bang dat er dingen verkeerd gaan.ofzo....

En ze horen daar wel.naar.te.luisteren, maar aan het einde van vorig scjooljaar had ik ook een gesprek met schoolmaatschappelijkwerk. Mn leerjaar coordinator dacht dat dat nodig was omdat hij zag dat het niet goed ging,.maar ik vond die vrouw zo eng, ik werd aangestaard en ze begreep.me.gwn.niet. ze had toen ook beloofd dat er niks aan mn moeder verteld zou worden, maar dat is ook gebeurd.

En er is 1 vriendin die weet hie het met me gaat, maar die heeft zelf ook de nodige problemen zegmaar. Ze snijd zuchzelf.ook, wil zelfmoord plegen, heeft heel vaak ruzie thuis en ze heeft anorexia. Het grootste deel van mn.vrije tijd spreken we af en dan heeft ze weer een probleem ofzo en dan gaan we dat samen yitpraten of oplossen of wat dan ook. Maar ze begrijpt het allemaal.wel, maar ze kan me niet echt steunen zegmaar

Xxx
Heeii,
Kijk wat je zegt, waarom zou ze me dan toch niet adopteren.
Precies, dat heeft ze niet gedaan omdat ze van je houdt, snap je?
En het is heus niet beter voor iedereen, dat weet je zelf ook.
xxx mij
Je moeder heeft je gehouden omdat ze je wil houden. Ze houd van je, ook als je dat niet ziet. Het is 'makkelijk' om je kind kwijt te raken deze dagen.
je kan je moeder ook heel direct vragen 'hou je van mij?'. Dit is heel eng, dat snap ik. Maar dan weet je t wel

praten is ook heel lastig, dat ga ik niet ontkennen. Maar het is wel belangrijk. Het kan heel erg opluchten als je kan uitspreken waar je mee zit, wat je bezig houd. 
Heei pheebe

Als ze nr dan heeft gehouden omdat ze van me "houdt" waaron heeft ze me dan uit huis laten plaatsen toen ik 4 was? Ik heb daardoor jog steeds het gevoel dat ze niet van me houd.

Ik heb al.wel.vaker aan mn moeder gevraagd of.ze va me houdt, ze ontwijkt mn vraag dan een beetje en dan begint ze ovet een ander onderwerp.

En over het praten, ik weet niet eens meer of ik nog wel hulp wil. Ik weet niet eens.weg of ik nog wel "beter" wil worden. Ik weet het echt eventjs niet meer. :(

Xxx
De Doge komt ook weer even binnenvallen,

Er zit bovenin deze website een rode knop waar MEER HULP! op staat. Dan kan je met de kindertelefoon & Organisatie Veilig thuis een beter thuis voor je regelen.

x Doge<3

GEKOPIEERDE TEKST:
Bij het actief verwijzen werken jij en de vrijwilliger bij De Kindertelefoon samen. Jullie gaan samen op zoek naar het verbeteren van jouw situatie als die bedreigend voor jou is. Een oplossing kan zijn om direct in contact te komen met Veilig Thuis.
De Kindertelefoon kan dit alleen doen als je daar toestemming voor geeft. Dat wil zeggen dat je je anonimiteit op geeft.
Je vertelt onder andere je naam, adres, telefoonnummer en school waar je op zit. Als je met De Kindertelefoon aan het chatten bent, zal de vrijwilliger jou vervolgens bellen om samen contact te maken met Veilig Thuis bij jou in de buurt. Terwijl jij ook aan de lijn bent, belt de vrijwilliger een medewerker van Veilig Thuis. Jij hoort precies wat zij zeggen, omdat je een groepsgesprek hebt. Als je in gesprek bent met de medewerker van Veilig Thuis trekt de vrijwilliger van de Kindertelefoon zich terug zodra jij dat ok vindt.
Heei doglover101

ik vind het heel.erg lief dat je meedenkt!!

de knop zegt het al, meer HULP,, ik weet niet of ik dst wel.wil. ik weet eentjes zelf niet neer hoe ik met alles om moet gaan. Het ene moment doet mn koeder weer heel etg lief tegen me. Ik weet het jiet meer.

En hulp, wat heedt hulp voor zin?
Ik heb vroeger al 'hulp' gehad van een psychiather. En.met ieder gesprek wat ik heb gehad heb ik niets gezegt. Dus watheeft hukp.dan voor zin?

sorry dat het negatief overkomt, ben nou eenmaal een negatief kutkind.....

Ik vind het echt heel.heel heel erg lief van je dst je meedenkt!!!

Ik zal.er nog een keertje goed over nadenken.

Xxx
Je bent geen negatief kutkind, sweety. Je zit er alleen helemaal door heen en daar ben je eerlijk over.

Misschien was de hulp die je kreeg neit genoeg? Heb je aan intensievere hulp (bv een opnamen) gedacht? Uiteindelijk ben jij de enige die jezelf beter kan maken, maar soms heb je er wat hulp bij nodig. Als je een been breekt ga je toch ook naar t ziekenhuis? Dat los je ook niet alleen op. Waarom moet je dit dan wel alleen oplossen?

Misschien was je moeder nog niet klaar voor een kind? Schatten ze zichzelf niet in staat jou op te voeden en gelukkig te maken? En kunnen duizende redenen voor zijn! 
Het kan best zijn dat ze zich nu heel erg schaamt over wat ze toen heeft gedaan en dat ze het er daarom niet over wil hebben. Systeem gesprekken (gespreken met een systeempsycholoog, met het gezin/je moeder/...) kunnen jou en je moeder denk ik heel erg helpen! 

Wil je neit beter worden? Of denk je dat je neit beter kan worden?
Ik geloof dat jij op een dag weer gelukkig kan zijn, maar dan meot je er wel nu voor knokken!

*hug*

Reageer