mn hele leven ik ben hopeloos en weet niet wat ik moet doen

  • 4 January 2018
  • 2 reacties
  • 161 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
ik ben naar een ander land verhuisd door mn mama omdat ze ging scheiden met me pa en ik snap niks op
school btw ik ga tegelijk ook naar een nederlandse school waar je alleen nederlands ziet of literatuur ik weet niet zeker. anyway ik ben daar gewoon zo slim in nederland en hier ben ik gewoon niks ik haat het mn docenten vragen waarom maak je geen huiswerk of de kinderen die roddelen hoe is zij in onze klas beland wat ik gewoon niet leuk vind is dat ik op de nl school een klas heb overgeslagen maar dat ik nooit meer terug kan naar nederland gaan om te studeren pas als ik 18 ben mn vader kan niet geloof me gewoon en mn zus en broer hun hebben ook levens hun daten mensen en dan gaan ze samen wonen da kan ok niet en hun kunnen mij ook niet onderhouden oma heeft alzheimer me oom heeft 2 kleutertjes daar heeft ie al genoeg aan en ik hier alleen met mn ma,mijn vriendin uit nl van mn klas is ook verhusd alleen hun zijn niet arm geworden net als ons mijn ma heeft een eigen bedrijf en 3 mensen hebben haar opgelicht en nu zijn we broke en nu woon ik eventjes bij mn beste vriendin zodat ik een beetje geld kan verdienen door het huis schoon te maken en krijg ook zakgeld maar het is echt niet leuk het klinkt hier via internet een klein iets maar in real live ik moet elke dag aan denken van wat doe ik hier wat gaat er van mij worden ik ben dom ik kan niks ik wil niet een nietsnutten blijven ik wil weer terug naar nederland dus kan iemand me helpen en zeggen wat ik kan doen hoe kan ik in nederland wonen geen pleeggezin ik heb daar moeite mee en op mezelf wonen zou ik ook wel willen ik heb het zelf opgezocht enzo dit jaar in december wordt ik 16 en nu hier in dit land ga ik naar een nl school ze geven jou dan advies mijn advies is vwo en ben van 3e naar 4e overgegaan maar hoe moet ik dit allemaal regelen want ik ben erg depressief ik ben bang om met mn zus of broer mee te praten zonder te huilen ik wil hun ook geen last zijn

2 reacties

hey DTD

wat naar dat je ouders gescheiden zijn en je daardoor ook nog moest verhuizen. ik begrijp dat dit heel ingrijpen voor je moet zijn geweest. Als ik het goed begrijp zit je in 4 VWO en vind je het niet leuk op school waardoor je niet zo goed kan leren en dit komt misschien ook mede door alles wat je hebt meegemaakt. Een oplossing voor je bedenken om naar Nederland te komen is erg lastig omdat ik daarin niet de mogelijkheden ken, maar je zou het wel met je moeder kunnen bespreken. Zij zal daar misschien wel een idee voor hebben. Verder is het waarschijnlijk goed om te praten over hoe je dit alles hebt ervaren en dit kun je bespreken met je moeder, zus of broer of vriendin. Ik begrijp dat je het gevoel hebt ze dan tot last te zijn, maar door je gevoelens te delen zullen zij blij zijn dat je ze in vertrouwen neemt dus ik zou het een kans geven. Verder wat school betreft, je hebt een klas overgeslagen dus je mag jezelf zeker niet dom noemen, dat ben je niet, je bent goed zoals je bent. Je hebt alleen veel problemen die zich hebben opgestapeld waardoor je misschien minder goed kan presteren. Misschien is het idee dit met een mentor of vertrouwenspersoon op school te bespreken, zodat zij jou hier in kunnen begeleiden. Ik hoop dat je wat aan deze tips hebt. Heel veel sterkte!

groetjes EstherXXX
Hoi!

Dat is een hoop gebeurtenissen. Ik kan moeilijk inschatten hoe de situatie nu bij jou is, maar ik denk dat je eens met je ouders en je mentor samen kunt gaan zitten. Je zit niet goed in je vel, en dat mag niet verder blijven duren. Er is vast een oplossing, en als jullie hier samen over praten, vinden jullie die misschien wel. Misschien kan je in Nederland op internaat, en in de vakanties terug naar waar je ouders wonen. Dat is een voorbeeld, ik weet niet wat mogelijk is, maar samen kunnen jullie een oplossing vinden.

Groetjes
x

Reageer