Vraag

mn beste vriend snijdt zichzelf

  • 17 January 2022
  • 3 reacties
  • 47 Bekeken

Hey ik heb ff snel hulp nodig.

mijn beste vriend snijdt zichzelf en heeft alleen mij daarover vertelt.

en ik weet niet wat ik kan doen om hem te helpen.

ik zeg wel de hele tijd dat ik er altijd voor hem ben, maar daarmee help ik hem niet echt.

heeft iemand tips? Misschien dat je een soortgelijk verhaal helpt en je ervaring kunt delen of als je je zelf snijdt of sneed, wat helpt jouw?

Xx, 

george


3 reacties

Reputatie 2
Badge

Ey ik heb het probleem ik heb twee oplossingen als het echt grote snij wonden zijn ga met hem naar de docter of psycholoog als het klein is vertel het tegen ze ouders of tegen juf

Hey @George,

Wat vervelend om te horen! Het is idd verstandig dat miss een mentor het weet, maar je moet zeker niet achter diens rug om naar een docent gaan. Diegene heeft jou in vertrouwen genomen en als je nu achter zijn rug om gaat vertellen zal hij miss niks meer met je willen delen. Ik zou aan hem vragen om misschien een keer (samen) naar de mentor te gaan. Of (als die 16 of ouder is) jullie kunnen samen de huisarts bellen. Toen ik het aan mijn vriendinnen had verteld gingen wij dus ook samen naar de mentor en het hielp heel erg dat ik niet alleen was want ik durfde zelf niks te zeggen.

Ik hoop heel erg dat je hier wat aan hebt gehad en dat je vriend hulp gaat zoeken!

Hey @Malina 

dankjewel vr het antwoord

ik heb al aan hem gevraagd of hij nr een mentor wou gaan of naar de leerlingenbegeleider, maar hij schaamt zich er voor en wil dat echt niemand anders het weet. 
hij gelooft ook niet in psychologen, dus dat is ook geen optie.

dus ik zit een beetje vast ):

Reageer