Vraag

Missen, docenten

  • 27 June 2017
  • 4 reacties
  • 461 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii Hoii,

Ik kan een heel verhaal hier onder er bij zetten maar dat heeft geen nut dus in het kort: al vanaf de bassischool heb ik dat ik mijn juffen/docenten heel erg mis nadat ik geen les meer van ze had dit heb ik nu bij 4 mensen en elke keer als ik aan een van deze mensen denk of zie krijg ik het helemaal warm en word ik gewoon zo vrolijk maar ook zenuwachtig en bang van binnen maar het "missen" van deze personen gaat niet voorbij het blijft maar in me hoofd?? weet iemand wat ik hier tegen kan doen?.

4 reacties

Hoi,

Ik heb ook zoiets. Ik probeerde me dan op nieuwe personen te focussen, maar dan kreeg ik weer hetzelfde met de volgende... Als je probeert te accepteren dat je het hebt, dan ben je er niet meer zo mee bezig en gaat het eerder weg denk ik. Maar ja, dan moet je het wel eerst voor elkaar krijgen. Het is erg vervelend. Je kunt ook proberen 'fijn' afscheid te nemen. Misschien mis je ze dan minder. Iets verzinnen om het mooi af te sluiten.

Gr. Pin
Misschien alles opschrijven wat je voelt? Of ze een brief schrijven, die je niet opstuurt? Je uiten met behulp van je hobbies? Of nog een laatste keer met die docenten afspreken?
Ik ging me aan een docent hechten die op mijn tante leek. Dacht ik. Dat bedacht ik me pas na drie jaar. Maar ik denk dat ik om die docent gaf omdat het leek of ze om mij gaf, en dat had ik nodig omdat ik me kapot aan het werken was om mijn moeder te bewijzen dat ik niet lui was, en tegelijk mijn 'vrienden' verloor. Misschien kan je je afvragen waarom je om ze geeft?
Ik denk niet dat het werkt als je ze uit je hoofd verbiedt, werkte bij mijn in ieder geval niet. Ik heb ze juist toegelaten in mijn hoofd en me extreem slecht gevoeld en me geschaamd, en gehoopt dat ik diegene nooit meer tegenkwam. Het hielp, maar ik voelde me wel slechter. Iemand missen voelt als verlangen, en dat voelt soms beter dan schaamte. Dus je moet eerst zeker weten dat je dat kwijt wil.
Liefs,
Hey!

Ik heb daar ook heel erg last van. Ook dat ik dan aandacht wil trekken bij hun. Herken je dat? Echt super verveldend!

Bij mij gaat het soms na verloop van tijd over. Het wordt steeds minder totdat het helemaal weggaat. Als dat niet zo is, dan kan ik je als tip meegeven; richt je op het NU. Dus niet vroeger of 'volgende week' maar nu. Misschien dat het helpt!

Heel veel sterkte! Ik weet hoe je je voelt, het is enorm moeilijk....

Liefs,
Helpless.
Reputatie 4
Badge +4

Vertel het tegen je docent dat lucht al een heleboel op heb ik ook gedaan en het werkt echt!

Reageer