Mijn vriendje snijdt zichzelf

  • 28 May 2018
  • 3 reacties
  • 283 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy allemaal,

Mijn vriendje heeft thuis veel problemen en ruzie met zijn ouders, hierdoor mag hij mij een tijd niet meer zien en word hij erg depressief... Afgelopen woensdag avond heeft die zichzelf gesneden en kreeg foto's via snapchat van de wonden, ik was echt radeloos en wist niet wat ik moest doen... Ik was echt bang dat ik hem kwijt zou raken. Hij zegt dat hij zichzelf nu niet meer snijd maar hij voelt zich nog wel vaak depri en verdrietig, en ben echt bang dat hij zichzelf weer pijn gaat doen.. weet iemand misschien hoe ik hem kan helpen want ik kan niet naar hem toe...

alvast heel erg bedankt! xxx

3 reacties

Hi ojeroeno,

wow, heftig. Ik snap wel dat je hem het liefst even zou willen troosten en met hem zou willen knuffelen. Dat hij voelt dat je er voor hem bent.

Wel stom dat zijn ouders dat onmogelijk maken. Heeft dat hij jou niet mag zien, te maken met dat zijn ouders het niet accepteren dat hij gay is en een vriendje heeft of sta jij een beetje buiten deze discussie/ruzie die jouw vriendje met zijn ouders heeft?

Ik las in een ander topic dat je wel naar hem thuis ging en ook wel bleef slapen, maar weten zijn ouders dat jullie verliefd zijn op elkaar of denken/dachten ze dat jullie gewoon vrienden waren?

Nu je niet naar hem toe mag, kun je hem nog wel via app/snap etc. steunen. Zeg lieve dingen tegen hem en hopelijk kunnen jullie elkaar snel weer ergens zien. Zit hij bij jou op school of kun je naar zijn school of samen (een stuk) naar huis fietsen of ergens na school afspreken. Al is het maar voor een kwartiertje ofzo.

Dat hij zegt dat hij bv. naar de winkel moet en dat jij hem daar dan even ziet ofzo. Als jullie elkaar, al is het maar even, kunnen zien en voelen dan hebben jullie weer de power om door te gaan.

Ik las dat jullie vrienden van jullie relatie weten, dus misschien kun je het er met hen over hebben. Misschien mag jouw vriendje wel één van die andere vrienden thuis ontvangen en dan kun jij misschien iets persoonlijks meegeven voor je vriend. Een lief briefje of iets anders, waarmee je hem kunt steunen.

Kunnen jullie wel skypen/facetimen/videobellen? Het is altijd fijner om elkaar te zien als je met elkaar praat. Second best tot elkaar irl zien, maar ok.

Kun jij er thuis met je ouders over praten? Voor zover de laatste berichten die ik las, was je een maandje geleden thuis nog niet uit de kast, maar misschien heb je het ondertussen al wel verteld? Of niet?

Jouw ouders zouden je kunnen steunen door er met je over te praten en misschien hebben zij tips of komt er een moment waarop zij met de ouders van jouw vriendje erover praten, maar das misschien lastig als ze elkaar helemaal nog niet kennen. Dus, dat weet ik niet.

Probeer wel goed voor jezelf te zorgen, zodat je er niet helemaal onderdoor gaat. Probeer gewoon je dagelijkse dingen te doen. Opstaan, eten en drinken, school, baantje en sport eventueel, slapen. Het lijkt zo logisch, maar soms is het goed om er wel even op te letten.

Ik snap dat je gedachten vaak bij hem zijn. Ik zou hetzelfde hebben. Ik zou ook bij hem willen zijn. Ik hoop ook dat dat snel gebeurt.

Heb jij zelf wel eens contact met zijn ouders? Kun je vragen hoe het met je vriendje gaat en of je een keertje langs mag komen of is dit “totally out of the question” (onmogelijk).

Hoe gaat het nu met jou?

Knuffel voor jullie allebei.

Sorry dat ik nu ff niet meer voor je kan doen, maar misschien heb ik later nog wel ideeën aan de hand van jouw opmerkingen/reacties.

Sterkte voor nu en misschien spreek ik je later weer.

Ik hoop op goed nieuws, het liefst snel. Das het beste voor jullie allebei.

Groetjes 🙂,
M&M’s
Hoii

aaah super lieve reactie van je! Hij woont helaas 40 minuten met scooter en (1,5 uur met openbaar vervoer) van mij vandaan, dus stukje mee naar huis fietsen lukt helaas niet! Ik heb niks te maken met zijn ruzies met zijn ouders maar word er wel bij betrokken als ''straf'' net zoals nu dat hij mij niet meer mag zien. Mijn ouders weten het ondertussen ook, alleen hebben hem nog nooit gezien, en ik denk dat als ik hier met hun over ga praten ze ook niet weten wat ze moeten doen... het erge vind ik nog dat ik zaterdag op vakantie ga en dan helemaal geen controle heb wat er bij hem gebeurd... Ik moet er hele dag aan denken en heb geen idee wat ik kan doen. Als je nog tips hebt let me know!

knuffel terug!!

groetjesssss
Hi ojeroeno,

Ja, ff stukje mee fietsen zit er niet echt in. Wel jammer dat hij zo ver weg woont. Ons vriendje woont ook zo ver van ons (uurtje met de auto, 2-3 uur met de bus), maar we zien elkaar bijna elk weekend.

Papa of mama of onze broer of zus brengen ons of halen hem op of zijn ouders, dus ja. Maar daar heb jij natuurlijk niks aan. Alleen weet ik wel hoe het is om een vriendje op afstand te hebben.

Wel goed van je dat je er met je ouders over gepraat hebt, dus dan ben je officieel uit de kast thuis. Dat moet wel goed voelen, toch?

Misschien weten zij niet gelijk een oplossing, maar als jij je gevoel kunt delen, dan is het gemis en nog wel, maar heb je wel steun uit je omgeving. Dat helpt, echt. Ik las in je andere topics dat je tot voor kort niet veel vertelde thuis over wat er in je omgaat. Misschien tijd om daar verandering in te brengen.

Twin en ik vertellen altijd alles aan mama, nou ja, niet alle seksdetails, maar gewoon hoe het gaat en hoe we ons voelen. Dat voelt goed. Sommige seksdingen vertellen we wel aan onze zus of aan bepaalde vrienden. Wij vinden het fijn om er over te kunnen praten.

Nou snap ik wel dat jij niet, van helemaal niet met je ouders praten over je vriendje, ineens alles gaat vertellen. Dat is ook niet nodig. Maar als je je rot voelt en ze weten het niet, dan kunnen ze je ook niet steunen. Je kunt dan wel zeggen dat je hem mist en niet snapt waarom zijn ouders zo doen en geloof me, er over praten helpt, ook al los je het daarmee niet op.

Kun je wel contact houden via internet als je op vakantie bent? Of ga je naar de rimboe?

Berichtjes sturen of (video)bellen is iig beter als niets.

Soms lukt het om met de ene ouder wel contact te krijgen. Zo hebben wij het met ons vriendje ook gedaan. Het is een hele toestand geweest, maar zijn vader stond er meer open voor als zijn moeder en toen zijn we gaan praten met zijn vader en uiteindelijk is het zo goed gekomen. Ik heb er een topic over geschreven, voor als je er meer over wilt lezen. We hadden hem op het vliegveld ontmoet toen we op vakantie gingen en het werd onze liefde, terwijl wij voorzichtig hoopten op een vakantieliefde werd het veel meer dan dat.

Heb je nog tijd voordat je op vakantie gaat om hem te ontmoeten? Of heb je het de hele week druk met school en ga je daarna gelijk op vakantie?

Ik zat te denken of je moeder ofzo misschien jou met de auto naar hem toe zou kunnen brengen, dat jullie afspreken in een winkelcentrum ofzo en elkaar dan nog even zien en kunnen knuffelen.

Mama had zoiets voor ons geregeld toen we in april op vakantie gingen naar Frankrijk. Wij wilden Luca (vriendje) nog zien, maar ze zei dat we geen tijd hadden om nog langs zijn huis te gaan en we waren toen een beetje boos op mama, maar toen was hij als verrassing op het vliegveld. Dat had mama met Luca afgesproken.

Ik gun jou ook zoiets. Dat jij je vriendje nog even kunt zien, want dan ga je met een beter gevoel op vakantie en dan weet hij, voor zover hij dat nog niet al lang wist, dat je heel veel om hem geeft.

Maar ja, het moet wel allemaal uitvoerbaar zijn en iedereen moet tijd hebben enzo.

Als je niet kunt internetten in de vakantie, dan kun je misschien van de week nog voor elke dag van de vakantie filmpjes opnemen en die nog sturen als je nog thuis bent. Hij mag dan elke dag het filmpje van die dag kijken.

Het hoeven geen lange filmpjes te zijn. Voor ’s morgens kun je dan een filmpje maken met gewoon dat je zegt: “hoi, schatje, heb je lekker geslapen. Ik vind het moeilijk om je te moeten missen, maar je bent altijd bij me in mijn hart. Ik hou van je. Kus. Maak er vandaag een mooie dag van. Ik denk aan je” en voor ’s avonds kun je hem bv. welterusten wensen. Idk, wat anders te bedenken.

Hij kan hetzelfde voor jou doen.

Ik weet dat je dan niet weet wat er die dag echt gebeurt, maar misschien heb je toch ergens een mogelijkheid om elkaar live te spreken en dan kun je dat te weten komen.

Die filmpjes gaan hem sws steunen en als hij jou ook stuurt dan gaat dat jou ook goed doen. Voordeel is dat je de filmpjes honderden keren af kunt spelen en hem hoort zeggen dat hij van je houdt en omgekeerd.

Ik zit maar wat te schrijven in de hoop dat ik ineens een oplossing bedenk voor de ruzie en dat jullie elkaar weer gewoon kunnen zien. Alleen komt die oplossing nog niet in mijn gedachten.

Ik ga er nog eens over nadenken en als ik nog iets weet, ga ik het je sturen.

Misschien heeft iemand anders hier op het forum wel een geweldig idee, wat jou kan helpen.

Bedankt voor de knuffel en twin en ik gaan even groepshug met je doen en natuurlijk hoort jouw vriendje daar ook bij.

Groetjes 🙂,
M&M’s

Reageer