Vraag

mijn vriendin wil zelfmoord plegen

  • 20 June 2022
  • 5 reacties
  • 155 Bekeken

Badge

Hey allemaal,  ik maak me al best wel een tijdje zorgen over mijn beste vriendin. Ze vertelde me ongv 3 maanden geleden dat ze sh doet, ik schrok daar al heel erg van… Even later dacht ik dat het alweer beter ging, maar ik had het fout. Het werd juist alleen maar erger en ze sneed zichzelf veel vaker, ze wilden ook niet meer eten en kotste alles weer uit. Nu begon ze gister over dat ze niet meer verder wil, dat ze niet meer wil leven. Vandaag dacht ik dat dat gevoel over was. Maar nu appt ze net weer dat er nog maar een uitweg is; zelfmoord plegen.

Ik ben bang en weet even niet meer wat ik moet doen, kan iemand helpen?


5 reacties

Badge

ik denk dat het het beste is om met een volwassene te praten, zoals je ouders of mentor/ docent. En als je dat niet aan durft zou ik de kindertelefoon bellen om hulp ermee te vragen.

Badge

Heyy,

Dit doet me eigenlijk enorm aan mijn verhaal denken (dat van je beste vriendin).

Miss moet je eens vragen wat haar allemaal dwars zit en er eens proberen over praten. Het is moeilijk, maar het kan helpen. Je kan haar bv ook zeggen dat ze alles eens moet opschrijven. En als ze er niet over wil praten en die dingetjes ga naar een leerkracht of iemand die ouder is en vertel het tegen die persoon. Dan kan deze persoon kijken wat hij/zij voor je beste vriendin kan betekenen.

Alles komt goed!

Groetjes,

Vlinder124

Reputatie 2
Badge +1

Hoi @Isavh  ,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Groetjes en sterkte,

Sascha | De Kindertelefoon

Badge

Heyy,

Dit doet me eigenlijk enorm aan mijn verhaal denken (dat van je beste vriendin).

Miss moet je eens vragen wat haar allemaal dwars zit en er eens proberen over praten. Het is moeilijk, maar het kan helpen. Je kan haar bv ook zeggen dat ze alles eens moet opschrijven. En als ze er niet over wil praten en die dingetjes ga naar een leerkracht of iemand die ouder is en vertel het tegen die persoon. Dan kan deze persoon kijken wat hij/zij voor je beste vriendin kan betekenen.

Alles komt goed!

Groetjes,

Vlinder124

dankjewel!! Ik ga het proberen 

Jij ook sterkte meis!

 

Reputatie 3
Badge +1

Hey, ik heb dezelfde situatie en ik zou echt willen dat ik je kan helpen, maar ik weet ook niet hoe ik er mee om moet gaan. Success ermee nog en gods zegen🙏❤️

Reageer