Mijn vriendin snijdt zichzelf

  • 15 April 2018
  • 6 reacties
  • 207 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,

Een vriendin snijdt zichzelf, ik zou graag willen dat ze afkickt. Heeft iemand redenen waarom je NIET moet snijden en/of tips hoe ik haar persoonlijk daar bij kan helpen (of niet)?

XOXO DEV

6 reacties

Heyy devenyxx
Ik heb het zelfde een vriendin van mij snijd zich zelf ook ik weet zelf ook niey zoo goed wat ik moet doen voel me heel machteloos want je kan niet echt veel doen maar de enigste tip die ik je kan geven is probeer het er met haar over te hebben en je moet er voor haar zijn

Xxx unknown
Hey,
Als een vriend of vriendin van je zo ver in de put zit, kun jij als vriend/vriendin heel belangrijk voor hem of haar zijn.
Je kunt inderdaad met haar proberen te praten of iets leuks met haar te gaan doen. Aan de andere kant moet je je ook niet opdringen. Wil ze je hulp echt niet? dan moet je dat accepteren. Wat je dan wel zou kunnen doen, is iemand anders erbij halen (mentor, vertrouwenspersoon?). Dit voelt misschien een beetje als verraad als je het achter haar rug om doet, maar je doet het wel om haar te helpen.
Succes!
Jonah
Hey,
Als een vriend of vriendin van je zo ver in de put zit, kun jij als vriend/vriendin heel belangrijk voor hem of haar zijn.
Je kunt inderdaad met haar proberen te praten of iets leuks met haar te gaan doen. Aan de andere kant moet je je ook niet opdringen. Wil ze je hulp echt niet? dan moet je dat accepteren. Wat je dan wel zou kunnen doen, is iemand anders erbij halen (mentor, vertrouwenspersoon?). Dit voelt misschien een beetje als verraad als je het achter haar rug om doet, maar je doet het wel om haar te helpen.
Succes!
Jonah


Dankjewel en ik zou er over nadenken!
XOXO DEVV
Hoi

Ik heb mezelf ook heel lang gesneden op mijn armen. Maar ik denk niet dat jij er iets aan kan doen want het is een manier voor haar om zich even van de pijn in haar hoofd af te komen. Het klinkt heel eng misschien maar het geeft ergens wel een heel fijn gevoel op zo'n moment dan. En als jij dat van haar afpakt en je weet niet wat de reden waarom ze het doet dan kan zomaar zo zijn dat zij zich nog slechter gaat voelen... Het is een beetje een uitlaatklep zeg maar sommige mensen gaan dan sporten of muziek maken en zij je vriendin beschadigt zich.
Je kunt wel de elastiek methode met haar bespreken: wat je dan nodig hebt is een elastiek die doe je om je pols en als je dan de neiging hebt om jezelf te snijden dan trek je de elastiek strak en laat je hem los. Dan voel je ook een soort pijn maar je houdt er dan niet voor de rest van je leven littekens aan over. Dat is trouwens ook wel iets wat je tegen haar kan zeggen dat je er de rest van je leven littekens aan over houdt waardoor andere mensen soms ook raar naar je gaan kijken.

Of bespreek het gewoon met haar jullie zijn vriendinnen dan kun je ook gewoon haar ermee confronteren dat je ziet dat zij zich snijdt en vraagt waarom ze dat doet en wat jij voor kan betekenen.

Gr. Bas
heyhey,

Ik heb mezelf ook gesneden soms zelfs nog. Mijn vriendinnen maakte zich zo zorgen net zoals jij. Wat ik van mezelf weet is dat het heel lastig is om in 1x te stoppen je moet dat ook absoluut niet van haar verwachten. Net zoals wat Bas zei het is een uitlaat klep. Die kan je niet van haar afpakken. Maar wat mijn vriendinnen hebben gedaan wat mij enorm geholpen heeft is dat ze naar mijn mentor zijn gegaan. Die heeft het met mij besproken en geholpen. Wat ook belangrijk is is dat je het met haar bespreekt en kijkt naar een oplossing, Misschien kan ze een keer met een psycholoog praten.
Maar het aller belangrijkste is laat haar niet vallen. Vriendinnen zijn super belangrijk in momenten zoals deze.
Ik hoop dat je er wat aan had

-xxx-
Hoi

Ik heb mezelf ook heel lang gesneden op mijn armen. Maar ik denk niet dat jij er iets aan kan doen want het is een manier voor haar om zich even van de pijn in haar hoofd af te komen. Het klinkt heel eng misschien maar het geeft ergens wel een heel fijn gevoel op zo'n moment dan. En als jij dat van haar afpakt en je weet niet wat de reden waarom ze het doet dan kan zomaar zo zijn dat zij zich nog slechter gaat voelen... Het is een beetje een uitlaatklep zeg maar sommige mensen gaan dan sporten of muziek maken en zij je vriendin beschadigt zich.
Je kunt wel de elastiek methode met haar bespreken: wat je dan nodig hebt is een elastiek die doe je om je pols en als je dan de neiging hebt om jezelf te snijden dan trek je de elastiek strak en laat je hem los. Dan voel je ook een soort pijn maar je houdt er dan niet voor de rest van je leven littekens aan over. Dat is trouwens ook wel iets wat je tegen haar kan zeggen dat je er de rest van je leven littekens aan over houdt waardoor andere mensen soms ook raar naar je gaan kijken.

Of bespreek het gewoon met haar jullie zijn vriendinnen dan kun je ook gewoon haar ermee confronteren dat je ziet dat zij zich snijdt en vraagt waarom ze dat doet en wat jij voor kan betekenen.

Gr. Bas


Beste Bas,

Ik weet het, ik ben zelf ook depri en ik waarom ze dat doet en ik begrijp haar. Alleen ik wil haar overtuigen dat er inderdaad werkelijk ook andere manieren zijn in de plaats van snijden. Ik zal het nooit van haar afpakken en als ze het echt wil blijven door doen kan ik er ook niks aan doen. Maar ik wil gewoon laten zien dat het ook anders kan in de plaats van snijden. Ik zou die elastiek-methode met haar bespreken.

XOXO DEVV

Reageer