Vraag

mijn vriendin is depressief en snijdt zichzelf help

  • 25 March 2020
  • 4 reacties
  • 103 Bekeken

Badge

Mijn vriendin is al best lang depressief, maar ik maakte me nooit heel erg zorgen, totdat ze mij en een andere vriendin vertelde dat ze zichzelf snijd in haar arm en al meerdere keren zelfmoord heeft geprobeerd. Wij zijn de enigen die er van weten, en ze wil niet dat we haar ouders iets vertellen. We weten niet zo goed of de mentor hiermee zou kunnen helpen, die schakeld waarschijnlijk gewoon de ouders in en dat wil ze niet. We proberen met haar te praten, maar ze lijkt niet te beseffen hoe serieus dit is. Ze heeft autisme, ADHD, en agressie problemen, dus nogal wat. Ze heeft ook vaak ruzie met haar ouders, en dan kan ze haar frustratie niet kwijt. We willen haar graag helpen, maar we weten niet waar we hulp moeten zoeken. Als we het haar ouders vertellen, voelt ze zich verraden, dus dat willen we liever niet doen. We praten veel met haar, en ze was net 4 dagen clean. Toen had ze weer ruzie en dan kan je haar niet stoppen, dan MOET ze snijden. Wat moeten we doen?! 

 


4 reacties

Badge

Er bestaat een nummer die je kan bellen als je zm wil plegen of als je iemand kent die dit wil doen en dit nummer is 113 bel hier eens mee 

 

Heel veel succes 💕

hoihoi,

zelf ben ik ook erg depressief geweest, heb mijzelf gesneden en heb ook meerdere zelfmoordpogingen gedaan. zelf kan ik je geen topadvies geven aangezien ik er zo der hulp bovenop ben gekomen en nu helemaal clean ben. maar misschien helpt het om met haar in real life er over te praten en haar te vragen hoezo ze dat doet.  (let op kan gevoelig onderwerp zijn en als ze dat niet wilt vertellen zeg dan tegen haar dat het niet uit maakt en stop erover) misschien kan je haar helpen door haar te steunen en haar te vragen of zij met iemand wilt praten zoals een psycholoog, vertrouwenspersoon of mentor. je moet niet opdringerig doen. meer kan ik je niet helpen xxx

Reputatie 5
Badge +4

Je kan het met de mentor bespreken, en zoizo naar een psycholoog gaan, want ze heeft echt hulp nodig. Praat met haar en zeg tegen haar dat als ze zichzelf wil snijden of zm wil plegen dat ze jou direct moet bellen en dat je altijd opneemt en helpt, je kunt dan haar geruststellen en met haar praten. Zeg tegen haar dat ze dit moet beloven, anders gaat ze het miss niet doen. Maar je moet haar natuurlijk wat ruimte geven.

hoop dat je hier wat aan hebt

xxx

Hey,

 

Is het misschien een idee om het school te vertellen een mentor of leraar? Misschien met een mailtje want de scholen zijn geloten natuurlijk op die manier heb ik ook hulp gezocht door me mentor een mailtje te sturen en dat ging goed.

Reageer