Mijn vrienden willen niet meer leven..

  • 21 February 2018
  • 2 reacties
  • 118 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,
Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik ben heel erg gevoellig en ik kan er niet tegen als vrienden problemen hebben. Nu weet ik van 3 vriendinnen dat ze na denken over zelfmoord en 1 ervan heeft zelfs een depressie. Ik weet niet goed hoe ik hier mee om moet gaan. 2 vriendinnen praten er niet over en willen er niks over zeggen, ik vind dit heel erg lastig en wil ze graag helpen. Ik probeer vaak leuke appjes te sturen of gezellig afspreken na school maar toch zit ik er heel erg mee. De andere vriendin praat er juist met mij over en ik weet ook heel veel van haar en dat vind ik fijn want ik praat er met haar iver en vaak voelt ze zich dan een stuk beter. Maar ik weet niet hoe ik om moet gaan met die vriendinnen die er niet over willen praten. Ik zeg er nu niks over maar toch ben ik bang dat ze zichzelf misschien iets aan gaan doen. Weet iemand hoe ik hier mee om kan gaan en heeft iemand misschien tips? Alvast bedankt! Xx

2 reacties

Hoi,
Ik snap dat het moeilijk voor je is als je je vriendinnen niet kan helpen.
Blijf met die vriendin die wel wil praten vooral veel praten. Dat helpt haar echt veel en jij voelt je er dus ook fijn bij. Als jij je er na een tijdje niet meer fijn bij voelt, moet je dat ook eerlijk tegen je vriendin zeggen.
Die andere vriendinnen kun je niet dwingen om met je te praten. Als ze echt niet met je willen praten, moet je je daarbij neerdleggen. Blijf af en toe aangeven dat, als ze het een keer wel willen, ze altijd bij jou terecht kunnen, maar blijf er verder niet op aan dringen. Als ze het niet willen, kun je er niks aan doen. Je zou evt je mentor of een vertrouwenspersoon er bij kunnen betrekken. Misschien willen je vriendinnen daar wel mee praten en dan heb je ze toch nog een beetje geholpen.
Jonah
Hoi,
Ik snap dat het moeilijk voor je is als je je vriendinnen niet kan helpen.
Blijf met die vriendin die wel wil praten vooral veel praten. Dat helpt haar echt veel en jij voelt je er dus ook fijn bij. Als jij je er na een tijdje niet meer fijn bij voelt, moet je dat ook eerlijk tegen je vriendin zeggen.
Die andere vriendinnen kun je niet dwingen om met je te praten. Als ze echt niet met je willen praten, moet je je daarbij neerdleggen. Blijf af en toe aangeven dat, als ze het een keer wel willen, ze altijd bij jou terecht kunnen, maar blijf er verder niet op aan dringen. Als ze het niet willen, kun je er niks aan doen. Je zou evt je mentor of een vertrouwenspersoon er bij kunnen betrekken. Misschien willen je vriendinnen daar wel mee praten en dan heb je ze toch nog een beetje geholpen.
Jonah


Bedankt voor je reactie en ik ga er zeker iets mee doen!

Reageer