Vraag

mijn papa doet dingen bij mij

  • 3 October 2020
  • 60 reacties
  • 13346 Bekeken


Toon eerste bericht

60 reacties

Hey,

Ook al ben ik niet M en Ms. Ik wil je wel proberen een antwoord te geven.

We weten dat het niet jouw schuld is, omdat je er echt niks aan kan doen. Je vader is er op zeer jonge leeftijd mee begonnen en jij kan er niks aan doen, omdat hij die behoefte heeft. Het is niet iets wat jij wilt, dat zeg je zelf ook duidelijk van dat je helemaal stijf wordt. Wat helemaal begrijpelijk is.

Het is logisch dat als je 5 bent dat je dan niet weet wat er allemaal gebeurd, dat is meer dan normaal. Het is dus een keuze van je vader geweest om je te misbruiken. Het is je vader en jij besefte het niet als kind en jij kon niet duidelijk stop zeggen. Daarom is het echt absoluut niet jouw schuld!

Ik denk eigenlijk niet dat je vader denkt dat jij het fijn vind. Ik denk dat het voor hem meer een verslaving is geworden, voor hem is het een soort genot. Ik denk dat hij er aan vast zit, hij kan niet zonder.

Dat je nu klaar komt is extra lastig, dat begrijp ik. Ik denk dat je er alleen nu zelf niet zoveel aan kan veranderen. Jij wordt zelf ouder en daarmee verandert ook je lichaam en alles. Het is dus een beetje een natuurlijk proces. Natuurlijk spelen andere dingen ook wel een rol, maar dit maakt het lastig want jij wilt dit helemaal niet!

Ik denk echt dat je er met iemand over moet praten. Wat je vader doet is hartstikke strafbaar, het heet trouwens incest. Je moet er niet mee rond blijven lopen, maar je moet er echt iets mee doen zodat het stopt. Dit kan namelijk voor jou nog heel veel negatieve gevolgen hebben, bijvoorbeeld dat je meer moeite hebt met mensen vertrouwen en moeite op seksueel gebied. Daar kan jij niks aan doen, maar als je er nu iets aan doet kan je er wel aan werken!

Ik zou echt hulp zoeken.

Heel veel sterkte gewenst!!

Xx Simply Me

Reputatie 3
Badge

(...)

We weten dat het moeilijk is, maar de situatie zoals die is, is ook niet wat je wilt, dus hopelijk lukt het je om een volgende stap te zetten.

Alvast heel veel sterkte en denk er aan dat het niet jouw schuld is. Jij bent het slachtoffer en dit moet stoppen.

Als je nog vragen hebt, kun je die in dit topic stellen.

Groetjes,

M&M's en twin


bedankt!!! 

Hoe weet je dat het niet mijn schuld is?

want toen het begon toen heb ik niets gezegd ik zei geen stop papa of nee ik was bevroren en toen ik 5 was snapte ik nog niet wat seks was en wat er gebeurde, dus misschien dacht mijn vader dat ik het fijn vond en ging hij door.

en het is heel erg want sinds dat ik 12 ben kom ik ook klaar als hij het doet en ik wil dat helemaal niet en ik voel me er zo schuldig over.. toen ik 5-6-7-8 was kwam ik natuurlijk niet klaar toen wist ik ook niet wat dat was maar nu wel en ik vind het heel erg!

 

Badge

hoi, als ik jou was zou ik naar iemand toegaan, ook al is het heel eng. Misschien kan je met je moeder over praten? heb je een goed band met je moeder?  Niks doen is geen optie, want het gaat niet vanzelf stoppen. en je wilt dat het ophoudt toch? Je kan ook zeggen dat je niet lekker in je vel zit en dan vragen of je een keer met een psycholoog kunt praten, en het dan vertellen of op een brief schrijven als je het heel eng vind en psychlogen mogen niks doorvertellen zonder jou toestemming. dit zou ik doen:

  1. met iemand er over praten
  2. om hulp vragen
  3. samen met een psycholoog kan je verder kijken wat je kan doen om het te stoppen, en die kan ook met je vader praten als je dat zou willen en het kan niet zo doorgaan je moet hulp vragen! STAY STRONG! ik wens je heel succes en ik hoop heel erg dat het stopt voor je want ik vind het echt heel erg voor je! 

Hi Emmaaa2,

 

hierboven zijn al goede tips gegeven en we snappen dat het niet makkelijk is om er over te praten en wie je dan in vertrouwen kunt nemen.

 

Mijn twinbroertje en ik zijn ook misbruikt geweest. We waren toen 13-14 jaar oud. Dat was niet door familie en ook niet in de thuissituatie, wat het op zich wel anders maakt als bij jou, maar uiteindelijk gaat het wel om 'dezelfde dingen'. Anderen doen dingen met jou die jij niet wilt en dingen die niet 'horen’ en zelfs verboden zijn.

Wij durfden er in het begin ook niet over te praten, maar op een gegeven moment moest er iets gebeuren om het te laten stoppen.

 

Het is niet gek dat het een tijdje of een hele tijd kan duren voordat je die stap kunt nemen.

In de volgende yt video vertelt iemand die er heel veel verstand van heeft iets over:

Waarom vertellen kinderen niet dat ze seksueel misbruikt zijn?

 

Het is dus wel belangrijk als je bij iemand terecht kunt met je verhaal. Dat kan een familielid zijn of een vriend of vriendin, een vertrouwenspersoon op school of je kunt chatten https://www.kindertelefoon.nl/chat of bellen https://www.kindertelefoon.nl/bellen met de Kindertelefoon, maar je kunt ook met een organisatie contact opnemen, zoals het Centrum voor Seksueel Geweld.

Zij zijn 24/7 bereikbaar voor al jouw vragen. Hoe het werkt kun je zien in het volgende filmpje:

Hulp van het Centrum Seksueel Geweld

 

Meer informatie kun je lezen op hun site:

https://www.centrumseksueelgeweld.nl

 

We weten dat het moeilijk is, maar de situatie zoals die is, is ook niet wat je wilt, dus hopelijk lukt het je om een volgende stap te zetten.

 

Alvast heel veel sterkte en denk er aan dat het niet jouw schuld is. Jij bent het slachtoffer en dit moet stoppen.

 

Als je nog vragen hebt, kun je die in dit topic stellen.

 

Groetjes,

M&M's en twin

Reputatie 3
Badge

Maar wat gaat veilig thuis doen? Ze weten toch niet wie ik ben enzo? Het voelt alsof ik alleen ben op een wereld met 7 miljard mensen. Het voelt alsof mijn vader alles mag bepalen, wanneer hij iets wil doen en doet. Vroeger dacht ik er niet veel over na maar nu is het het enige waar ik aan kan denken en als het gebeurd voel je je zo ongelovelijk alleen en slecht. Ik denk niet dat het ooit nog op gaat houden.

Hallo Emmaa2 :)

Je kunt VeiligThuis bellen want dit valt onder seksueel misbruik. Je kunt VeiligThuis vertrouwen want zij zijn er voor jou om te zorgen dat je een veilige plek hebt thuis.

-TheMightySlayer <3

Reputatie 3
Badge

Bedankt voor de reacties @JustAMathBoy, @Smartthing  en @eefje 

ik weet dat het verboden is, vroeger wist ik dat niet. Ik heb alleen heel veel problemen met mensen vertrouwen dus het voelt alsof ik niet echt iets er tegen kan doen want ik vertrouw eigenlijk niemand ook mijn mentor niet

Reputatie 3
Badge +4

Hoi Emmaa2

 

Dit is een knap lastige situatie kan ik me voorstellen. Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik zal je toch proberen te helpen. 

 

Ten allereerste is dit dus verboden als jij het zelf niet wilt. Dit moet je echt goed duidelijk maken, want zo kan dat niet. Je bent 13 dus ik neem aan dat je op de middelbare zit en dus een mentor hebt (corrigeer me alsjeblieft als ik het fout heb). Je kan eigenlijk altijd alles bij de mentor kwijt en zulke zaken dus ook. 

 

Ik hoop dat ik zo goed mogelijk geholpen heb.

Wat erg

 

je kunt er het beste over gaan praten met een hoede vriend of vertrouwelingen.

 

veel succes

Badge

ik snap dat je het erg vind maar weet ook dat het niet oke is. Je moet er over gaan praten dat is het beste denk ik, en het je moeder vertellen al denk ik dat dat heel moeilijk is maar je moet sowieso hierover met iemand praten want het is niet oke. 

groetjessss...

Reageer